
Deblocarea proiectelor petroliere offshore
31 August 2021
Cleopatra Leahu, Partner si Noemi Siman, Senior Associate - SUCIU POPADupă aproape un 1 an de pasivitate, la data de 27 august 2021, pe site-ul Ministerului Energiei a fost publicată o nouă formă a proiectului, respectiv Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Procedurii pentru recepționarea lucrărilor aferente operațiunilor petroliere desfășurate de titularii de acorduri petroliere în baza Legii nr. 256/2018 privind unele măsuri necesare pentru implementarea operațiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetrele petroliere offshore („Proiectul").
![]() |
Deși s-a prevăzut că procedura de recepționare a lucrărilor ar fi urmat să fie reglementată în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a Legii Offshore, conform informațiilor publice, motivele întârzierii s-au datorat lungilor consultări purtate între Ministerul Energiei și Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră („ACROPO”).
O primă încercare în vederea dezvoltării cadrului legislativ în ceea ce privește procedura de recepționare a fost demarată la data de 19 noiembrie 2020, când pe site-ul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a fost publicat un proiect legislativ în acest sens.
După aproape un 1 an de pasivitate, la data de 27 august 2021, pe site-ul Ministerului Energiei a fost publicată o nouă formă a proiectului, respectiv Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Procedurii pentru recepționarea lucrărilor aferente operațiunilor petroliere desfășurate de titularii de acorduri petroliere în baza Legii nr. 256/2018 privind unele măsuri necesare pentru implementarea operațiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetrele petroliere offshore („Proiectul").
Pe scurt, conform Proiectului, recepția lucrărilor constituie o componentă a sistemului calității și reprezintă un proces complex, prin care se va certifica, în condițiile legii, finalizarea lucrărilor executate în baza Legii Offshore. Prevederile Proiectului stabilesc în acest sens următoarele aspecte principale: (i) modul de organizare al procedurii de recepționare; și (ii) modul de alocare a responsabilităților.
Participanții la recepția lucrărilor vor fi:
(i) titularii actului de autorizare;
(ii) executantul lucrărilor;
(iii) proiectantul lucrărilor;
(iv) Organismul Independent/Entitatea Independentă de Verificare ales/aleasă de către titularul actului de autorizare;
(v) reprezentantul/reprezentanții emitentului actului de autorizare;
(vi) alte instituții abilitate sau specialiști în domeniul petrolului și gazelor naturale, în calitate de invitați ai Ministerului Energiei.
Ministerul Energiei este abilitat să acorde actul final de recepționare a lucrărilor executate în baza actelor de construire, emise de către acesta.
Recepția se va efectua pentru toate lucrările prevăzute în actul de autorizare, conform prevederilor documentației care a stat la baza emiterii acestuia, și va putea fi admisă sau respinsă, motivat. În cazul respingerii, titularii actului de autorizare vor avea obligația remedierii problemelor constatate, iar procedura de recepție va fi reluată în ceea ce privește aspectele problematice identificate.
În vederea îndeplinirii procedurii de recepționare, Ministerul Energiei și ACROPO vor desemna câte unul/doi reprezentanți fiecare, care vor face parte din comisia competentă să analizeze rapoartele întocmite conform prevederilor propuse și să comunice titularului actului de autorizare, actul final prin care se certifică recepționarea lucrărilor.
Spre deosebire de forma propusă în anul 2020, Proiectul nu conține prevederi în ceea ce privește preluarea de la executant a unei părți din lucrări într-un anumit stadiu fizic de execuție.
Conform informațiilor publice, observațiile sau sugestiile în legătură cu Proiectul pot fi trimise până la data de 6 septembrie 2021.
În acest context, procesul legislativ urmat de către Proiect trebuie urmărit cu mare interes de către toți operatorii implicați în dezvoltarea proiectelor petroliere offshore, astfel încât forma finală a prevederilor propuse să corespundă caracteristicilor și naturii acestor lucrări.
Suciu Popa este o firmă de avocati de top, ce oferă servicii juridice complete, cu performanțe notabile în toate ariile dreptului afacerilor, incluzând litigii și arbitraje, drept imobiliar, administrativ și contencios, dezvoltarea de proiecte, energie și resurse naturale, fiind clasată în mod constant de toate directoarele locale și internaționale în topul furnizorilor de servicii juridice. Fiind angajată pe deplin să facă diferența pe piața avocatială din România, Suciu Popa se bazează pe experiența și reputatia solidă a avocatilor și a partenerilor săi, construite pe parcursul a peste 20 de ani de asistență a clientilor multinationali, investitorilor strategici și fondurilor de investitii, autorităților publice și instituțiilor financiare internaționale, în unele dintre cele mai complexe tranzactii transfrontaliere, proiecte de investiții și litigii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6385 / 9936 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...