ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Emanuel Băncilă, Partener Radu şi Asociaţii: Reorganizarea Direcţiei Antifraudă din cadrul ANAF este salutară

21 Ianuarie 2020   |   A.D.

Chiar dacă direcţia Antifraudă este în cadrul ANAF şi este subordonată preşedintelui ANAF, în practică de foarte puţine ori s-a văzut o coordonare între cele două structuri.

 
 
Decizia ministrului de Finanţe de a reorganiza Direcţia Antifraudă şi includerea şi coroborarea cu Direcţia Generală Inspecţie Fiscală este salutară, a spus Emanuel Băncilă, Partener, Coordonatorul practicii de controverse fiscale al firmei Radu şi Asociaţii - membră a societăților ce fac parte din grupul Ernst & Young Global Ltd și parte din rețeaua globală EY Law - la a 14-a ediţie a Conferinţei Anuale de Fiscalitate EY România.

"Ministrul de Finanţe a anunţat restructurarea direcţiei Antrifraudă. Dacă ne uităm puţin în spate din perspectivă istorică direcţia Antifraudă a luat naştere ca urmare a restructurării Gărzii Financiare. Ea are ca şi scop controlul operativ. Chiar dacă direcţia Antifraudă este în cadrul ANAF şi este subordonată preşedintelui ANAF, în practică de foarte puţine ori s-a văzut o coordonare între cele două structuri. De foarte multe ori ne-am confruntat cu controale care ţin de fond....Din perspectiva noastră este salutară această reorganizare a ANAF-ului prin includerea şi coroborarea între cele două structuri a activităţii de control", a susţinut Emanuel Băncilă.


Ministrul Finanţelor a declarat la începutul acestui an că reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) vizează eliminarea a 150 de posturi de conducere şi a aproape 2.000 de posturi din structură, iar odată cu informatizarea instituţiei nu o să mai fie nevoie de atât de mult personal.

"În ANAF apare un departament la care ţin foarte mult, un departament de statistică care este ceva pe care cam toate ţările le au. Acolo se va face, de fapt, analiza de risc. Acest lucru îl vor face algoritmi şi statisticieni, nu oameni care cunosc oameni şi au inamici sau prieteni. Reorganizarea ANAF înseamnă, în acelaşi timp, eliminarea a 150 de posturi de conducere şi a aproape 2.000 de posturi din structură. De asemenea, înseamnă Antifrauda care trece sub Inspecţia Fiscală, deci trei vicepreşedinţi în loc de patru. Rămâne discuţia despre Vamă, dar şi acolo vor fi schimbări. Pe de o parte, vreau să fac economii, pentru că odată cu informatizarea ANAF nu o să mai am nevoie de atât de mult personal. Vreau ca, până la jumătatea anului, ANAF să fie informatizat. Vorbim despre casele de marcat, o chestiune aşa de simplă... Să legăm casele de marcat la sistemul ANAF. Am făcut tot sistemul privat să cumpere case de marcat sofisticate, dar ANAF nu are sistemul gata. A trebuit să prorog acest lucru, pentru că altfel trebuia să dau amenzi oamenilor. Trebuie să mergem în CSAT pentru a grăbi lucrurile. Obiectivul meu este să ai maxim un control pe an, complex", a spus Florin Cîţu, în data de 8 ianuarie, al Realitatea Plus.

Ministrul de resort a punctat, în acelaşi timp, că procesul de informatizare al ANAF trebuie grăbit, pentru că România este ruşinea Europei la acest capitol.

"Evaziunea fiscală este o problemă despre care se vorbeşte an de an. Bugetul este construit conservator, nu am supraestimat veniturile. Dacă e ceva în plus, fantastic, dar nu vreau să ajung acolo. Singura soluţie pe care o văd de a creşte veniturile la buget este informatizarea. Este cea mai onestă şi cea mai simplă soluţie, pentru că nu foloseşte subiectivismul uman. Ce să fac? Să iau armatele de la antifraudă şi ANAF să le trimit peste oameni? Mie îmi trebuie un sistem care să lucreze fără subiectivism şi să aducă bani la buget. Am două obiective cu CSAT-ul: evaziunea fiscală este o problemă de securitate naţională şi în al doilea rând trebuie să grăbim procesul de informatizare. Am rămas singura ţară, ultima ţară. Bulgaria, Polonia, Ungaria, toţi ne-au luat-o înainte în ceea ce priveşte informatizarea ANAF. Suntem de ruşinea Europei. Tot sectorul privat este informatizat. Cum ieşi din sistemul public şi te duci în privat, vezi asta", a precizat şeful de la Finanţe.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8354 / 8630
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...