ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Facilităţi legate de vizele de turist pentru străinii care doresc să viziteze România | Ivan: Simplificăm procedurile foarte laborioase

20 Februarie 2025   |   Agerpres

Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a afirmat că a demarat un proces de simplificare a relaţiei stat-operatori din turism, fiind pregătită o aplicaţie pentru a se vedea care este profilul turistului din România şi a se veni cu campanii targetate.

 
 
Autorităţile române pregătesc facilităţi legate de vizele de turist pentru străinii care doresc să viziteze România, iar la nivel diplomatic s-au purtat discuţii pentru acorduri comerciale în materie de turism cu câteva state extrem de importante din Uniunea Europeană şi din afara ei, a declarat, joi, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan.

Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a afirmat că a demarat un proces de simplificare a relaţiei stat-operatori din turism, fiind pregătită o aplicaţie pentru a se vedea care este profilul turistului din România şi a se veni cu campanii targetate.


"Am trei idei scurte, precise şi clare pe care vreau să le subliniez în această dimineaţă. Unu, simplificare în relaţia statului cu tot ceea ce înseamnă operatori din turism. Aici ştim cu toţii că încă se fac raportări cu foaia şi cu pixul, de multe ori şi în Excel. Folosim expertiza din digitalizare după ce am făcut acest nou minister, împreună cu colegii noştri, tocmai pentru a aduce o simplificare a tuturor acestor procese birocratice. Deja avem o aplicaţie pe care am pregătit-o şi acum o calibrăm în raport cu toţi operatorii turistici din România. Lucrăm în grupurile de lucru la nivel tehnic ca să fie operabilă această aplicaţie, care va fi gratuită pentru toţi operatorii, şi, odată cu ea, vor putea doar să scaneze buletinul sau celelalte documente, fără să fie nevoie să mai facă vechile copii la xeroxuri şi să facă Excel-uri ca să transmită raportările, ca să vedem care e profilul turistului din România, atât al celui român, cât şi al celui care vine din afara ţării în România. Atunci vom putea să facem următorul lucru: să venim cu campanii targetate (...), să ştim foarte clar cum ne adresăm în afara ţării şi în ţară", a afirmat Bogdan Ivan.

O altă direcţie unde s-au semnalat probleme este cea a acordării vizelor de turist pentru cei care doresc să viziteze România, iar aici se lucrează la simplificarea acestei proceduri.

"La nivel diplomatic, deja am purtat discuţii pentru acorduri comerciale în materie de turism cu câteva state extrem de importante din Europa şi în afara Uniunii Europene. Pregătim inclusiv facilităţi legate de vizele de turist pentru a ajunge în România, să simplificăm toate acele proceduri foarte laborioase. Mi s-au adus la cunoştinţă de către marii operatori din turism că avem probleme acolo şi deja lucrăm în grupurile de lucru pentru a le simplifica", a susţinut acesta.

Bogdan Ivan a dat asigurări că deciziile pe care ministerul le va lua cu privire la segmentul turistic vor fi doar în acord cu operatorii din sector.

"Orice decizie pe care o luăm referitor la segmentul turistic, o facem exclusiv în consultare cu zona privată. Deja am purtat foarte multe discuţii cu asociaţiile patronale din acest sector şi ce am făcut în ultimele trei săptămâni, pentru că sunt de o lună şi ceva în această nouă configuraţie, împreună cu colegii mei, am scos din sertar acele proiecte de lege, de simplificare propuse de către dumneavoastră, care datează şi de câţiva ani şi sunt în sertare. Le-am reactualizat şi urmează în perioada următoare să intre pe fluxul de avizare şi chiar să le schimbăm. Lucruri simple, care au impact mare", a subliniat şeful MEDAT.

De asemenea, se lucrează la flexibilizarea conceptului de management al destinaţiei, pentru a se înfiinţa OMD-ul naţional, care să permită realizarea unei campanii targetate în ţară şi în străinătate pentru atragerea de turişti.

"Am reuşit împreună cu colegii mei şi am cerut celor de la Comisia Europeană să facem o schimbare în PNRR, tocmai pentru a flexibiliza acel concept de organizaţie de management al destinaţiei, să avem una naţională prin care putem să facem şi acel clip, să facem campanie targetată în ţară şi în afara ţării, şi, doi, să dăm oportunitatea fiecărui judeţ din România sau regiune de a se asocia şi de a-şi face propriul său brand, care să fie parte din brandul turistic al României", a arătat Ivan.

Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară 2025, a debutat joi, la Romexpo. Ajuns la cea de-a 51-a ediţie, Târgul de Turism al României rămâne locul ideal de prezentare, atât a celor mai interesante oferte şi atracţii turistice din România şi din străinatate, cât şi a accesoriilor şi gadget-urilor necesare în orice vacanţă, potrivit prezentării de pe site-ul dedicat.

Evenimentul se desfăşoară pe o suprafaţă de 12.000 metri pătraţi şi reuneşte 190 de expozanţi din ţară şi din străinătate, consolidându-şi statutul de platformă de referinţă în industria turismului, potrivit unui comunicat al Romexpo.

Această ediţie a adus un număr semnificativ de participanţi internaţionali, reprezentând 52% din totalul companiilor prezente. Agenţiile de turism şi tur-operatorii au pregătit reduceri semnificative pentru o gamă largă de pachete turistice.

Cele mai frumoase zone din România sunt promovate în cadrul târgului, printre care Braşov, Brăila, Bucovina, Buzău, Caraş Severin, Covasna, Eforie, Harghita, Maramureş, Mureş, Prahova, Tulcea, oferind vizitatorilor oportunitatea de a descoperi atracţiile autentice ale ţării.

Totodată, pasionaţii de călătorii sunt aşteptaţi cu reduceri de până la 50% pentru vacanţele de vară în destinaţii populare precum Egipt, Grecia, Italia, Spania şi Turcia, de până la 40% pentru pachetele achiziţionate pe litoralul românesc, până la 30% pentru vacanţele de Paşte şi 1 Mai şi de până la 40% pentru sejururile de Mărţişor în capitale europene şi staţiuni montane.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 206 / 9446
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
EximAsig, parte a Grupului Exim Banca Românească, preia Asito Kapital. KPMG Legal a asistat cumpărătorul
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers în M&A de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA, evidențiat de Legal 500 în categoria Leading Partners în practica de fuziuni și achiziții: ”Apariția unui nou val de antreprenori care se maturizează de la an al an, apariția unui numar record de fonduri de investiții ̸ private-equity și faptul că acestea cred în existența unor ținte de achiziție, sunt de natură să dea încredere”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...