Fechet: Sistemul Garanţie-Returnare va fi suficient de bine aşezat în anul 3 de funcţionare;tinţele de colectare SGR vor depăşi 95%
03 Octombrie 2023 Agerpres
Potrivit ministrului de resort, toţi comercianţii din România ştiu că din 30 noiembrie va fi implementat Sistemul Garanţie-Returnare.
Sistemul Garanţie - Returnare (SGR) va fi suficient de bine aşezat din al treilea an de funcţionare, iar ţintele de colectare separată pentru ambalajul SGR va depăşi 90 - 95%, comparabil cu cele pe care le întâlnim în orice altă ţară din vestul Europei, a declarat marţi, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, la un eveniment de specialitate.
"Compania RetuRO este obligată nu doar să asigure colectarea acelor recipiente la un interval de timp suficient cât să nu tulbure activitatea economică, dar să şi plătească acelui comerciant o taxă de gestionare, respectiv comerciantul va fi plătit pentru cheltuiala pe care o avea cu fiecare ambalaj care presupune manipulare, presupune un efort suplimentar al angajaţilor, depozitare, pază etc. România este, din păcate, codaşa Europei la capitolul colectare separată şi reciclare. Dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în alte state-membre şi dacă ne uităm la ţintele pe care le-am propus prin legislaţie pentru anul 1, anul 2 şi anul 3, vom observa că începând cu al treilea an, când considerăm noi că sistemul va fi suficient de bine aşezat, ţintele de colectare separată pentru ambalajul SGR să depăşească 90 - 95%, ceea ce reprezintă o ţintă comparabilă cu cea pe care o întâlnim în orice altă ţară din vestul Europei care are astăzi SGR-ul. Dacă vreţi un exemplu şi mai concret, Germania, ajunge la 96 până la 98% rata de returnare în funcţie de ambalaj, cea mai mare rată având-o la metal 98%. În România, în funcţie de cine numără, pentru că şi aici avem anumite lucruri de îmbunătăţit, în ceea ce priveşte reciclarea fracţiei municipale colectată separat, rata atinge un procent de aproape 14%", a spus Fechet.
Potrivit ministrului de resort, toţi comercianţii din România ştiu că din 30 noiembrie va fi implementat Sistemul Garanţie-Returnare.
"Toţi comercianţii din România ştiu că mai avem doar 58 de zile până când acest lucru se va întâmpla. Însă eu cred că este datoria mea, în calitate de ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, să salut aceste investiţii, să le spun acestor companii că apreciez munca pe care o fac şi apreciez eforturile financiare. Sistemul Garanţie-Returnare se înfăptuieşte, este foarte adevărat, cu foarte mulţi bani, care provin din mediul privat, este un efort al industriei, fie că vorbim despre producători, fie că vorbim despre comercianţi. Este un efort al cetăţenilor care vor aduce înapoi fiecare recipient din cele şapte, poate mai multe miliarde de recipiente care în fiecare an sunt puse pe piaţă în România", a subliniat Mircea Fechet.
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor a participat, marţi, la un hypermarket din Bucureşti, la un eveniment în cadrul căruia a testat soluţia de colectare şi reciclare a ambalajelor de băuturi, în anticiparea Sistemului Garanţie - Returnare.
SGR va fi implementat începând din 30 noiembrie 2023, iar din acel moment românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, iar în schimb consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.
RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o administratorul SGR şi funcţionează pe principiul "not for profit", ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR.
Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi - Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%), şi un acţionar public, statul român, prin Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2421 / 10227 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





