
Gheţea: În viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba; vor fi duse spre extrem serviciile online
18 Noiembrie 2021
AgerpresEl a subliniat că este nevoie de foarte mulţi IT-işti şi de "oameni care să înţeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înţeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc".
Modelul de business în banking se va schimba în viitorul apropiat, în condiţiile în care se va lucra mai mult la distanţă de bancă, fiind duse spre extrem serviciile online, ceea ce va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, din punct de vedere al băncilor, a declarat, joi, preşedintele de onoare al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Libra Internet Bank, Radu Gheţea.
"Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Cred că este important să fim de acord cu toţii că, în viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba. Este clar că experienţa pe care noi am căpătat-o în pandemie - şi am văzut că se poate lucra şi cu mai puţini oameni la bancă, se poate lucra foarte mult online, ne aduce la concluzia că, într-un viitor nu foarte îndepărtat, modelul de banking se va schimba. În special în zona retail - aş adăuga nu numai persoanele fizice, aş folosi retail pentru o acoperire mai largă, inclusiv IMM-urile sau întreprinderile mai mici - vor lucra mult mai mult la distanţă decât aproape de bancă. Vor fi duse spre extrem serviciile online şi, asta bineînţeles, din punct de vedere al băncilor va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, a unităţilor de suport şi aşa mai departe", a menţionat Gheţea, la evenimentul "Digitalizare & Cybersecurity. Industria financiar bancară în era post - Covid", organizat de Oxygen Events.
El a subliniat că este nevoie de foarte mulţi IT-işti şi de "oameni care să înţeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înţeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc".
"În viitor vom avea noi modele de business, în special în zona retail. În zona corporate lucrurile se vor mai simplifica, se vor mai automatiza, operaţiunile nu vor mai necesita prezenţa la bancă, dar din punct de vedere al activităţii de creditare, în care băncile se expun, părerea mea este că vom continua să avem contacte cu clientul, de multe ori experienţa mea spune că şi expresia feţei poate să spună foarte mult. Sigur, putem face şi online treaba asta, dar nu poţi şti când şi-a schimbat zâmbetul şi a închis camera. A închis camera spunând 'nu avem net', dar el a făcut o grimasă când a aflat care sunt condiţiile de la bancă şi cât de complicat va fi să le îndeplinească", a mai spus preşedintele CA al Libra Internet Bank.
În opinia sa, pandemia în sistemul bancar, dar nu numai, a reuşit să accelereze ceea ce, la un moment dat, mergea destul de lent: digitalizarea societăţii.
"Şi nu numai la noi, în întreaga Europă, în întreaga lume, digitalizarea a făcut paşi enormi datorită acestei situaţii neplăcute care se numeşte pandemie, de unde se vede că în tot răul mai există şi câte un bine. Acest bine nu poate compensa răul pe care l-a făcut pandemia pe de altă parte. Sistemul bancar românesc a făcut faţă cu foarte mult succes, cu brio, acestei provocări care a însemnat pandemia şi cred că este deja momentul să spunem că am învăţat foarte mult din pandemie pentru a ne putea desfăşura activitatea în condiţii aproape de normal.", a adăugat Gheţea.
El susţine că a contribuit la aceasta situaţie faptul că în sistemul bancar, pe de o parte băncile, au reuşit să se reorganizeze corespunzător, astfel încât să protejeze proprii salariaţi, dar şi să protejeze şi să asigure în continuare servicii de bună calitate pentru clienţii lor.
"Ce înseamnă servicii de bună calitate? Eu cred că serviciile s-au îmbunătăţit mult în ultimii doi ani pentru că fiecare bancă a încercat să găsească o soluţie astfel încât să îşi protejeze salariaţii, să protejeze clienţii şi, în acelaşi timp, să îi ajute pe clienţi să îşi desfăşoare activitatea economică sau să poată beneficia (dacă ne referim la persoanele fizice) de toate serviciile pe care le aveau în perioada dinaintea pandemiei", a adăugat preşedintele CA al Libra Internet Bank.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5798 / 9971 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
Țuca Zbârcea & Asociații Tax câștigă premiul „Firma Anului în Domeniul Prețurilor de Transfer”
Bulboacă & Asociații iși reafirmă poziția de forță strategică prin avansarea Roxanei Tiutiu la poziția de Managing Associate și a Ralucăi Ilie-Antonescu la poziția de Counsel
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...