ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gheţea: În viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba; vor fi duse spre extrem serviciile online

18 Noiembrie 2021   |   Agerpres

El a subliniat că este nevoie de foarte mulţi IT-işti şi de "oameni care să înţeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înţeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc".

 
 
Modelul de business în banking se va schimba în viitorul apropiat, în condiţiile în care se va lucra mai mult la distanţă de bancă, fiind duse spre extrem serviciile online, ceea ce va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, din punct de vedere al băncilor, a declarat, joi, preşedintele de onoare al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Libra Internet Bank, Radu Gheţea.
 
"Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Cred că este important să fim de acord cu toţii că, în viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba. Este clar că experienţa pe care noi am căpătat-o în pandemie - şi am văzut că se poate lucra şi cu mai puţini oameni la bancă, se poate lucra foarte mult online, ne aduce la concluzia că, într-un viitor nu foarte îndepărtat, modelul de banking se va schimba. În special în zona retail - aş adăuga nu numai persoanele fizice, aş folosi retail pentru o acoperire mai largă, inclusiv IMM-urile sau întreprinderile mai mici - vor lucra mult mai mult la distanţă decât aproape de bancă. Vor fi duse spre extrem serviciile online şi, asta bineînţeles, din punct de vedere al băncilor va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, a unităţilor de suport şi aşa mai departe", a menţionat Gheţea, la evenimentul "Digitalizare & Cybersecurity. Industria financiar bancară în era post - Covid", organizat de Oxygen Events.
 
El a subliniat că este nevoie de foarte mulţi IT-işti şi de "oameni care să înţeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înţeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc".
 
"În viitor vom avea noi modele de business, în special în zona retail. În zona corporate lucrurile se vor mai simplifica, se vor mai automatiza, operaţiunile nu vor mai necesita prezenţa la bancă, dar din punct de vedere al activităţii de creditare, în care băncile se expun, părerea mea este că vom continua să avem contacte cu clientul, de multe ori experienţa mea spune că şi expresia feţei poate să spună foarte mult. Sigur, putem face şi online treaba asta, dar nu poţi şti când şi-a schimbat zâmbetul şi a închis camera. A închis camera spunând 'nu avem net', dar el a făcut o grimasă când a aflat care sunt condiţiile de la bancă şi cât de complicat va fi să le îndeplinească", a mai spus preşedintele CA al Libra Internet Bank.
 
În opinia sa, pandemia în sistemul bancar, dar nu numai, a reuşit să accelereze ceea ce, la un moment dat, mergea destul de lent: digitalizarea societăţii.
 
"Şi nu numai la noi, în întreaga Europă, în întreaga lume, digitalizarea a făcut paşi enormi datorită acestei situaţii neplăcute care se numeşte pandemie, de unde se vede că în tot răul mai există şi câte un bine. Acest bine nu poate compensa răul pe care l-a făcut pandemia pe de altă parte. Sistemul bancar românesc a făcut faţă cu foarte mult succes, cu brio, acestei provocări care a însemnat pandemia şi cred că este deja momentul să spunem că am învăţat foarte mult din pandemie pentru a ne putea desfăşura activitatea în condiţii aproape de normal.", a adăugat Gheţea.
 
El susţine că a contribuit la aceasta situaţie faptul că în sistemul bancar, pe de o parte băncile, au reuşit să se reorganizeze corespunzător, astfel încât să protejeze proprii salariaţi, dar şi să protejeze şi să asigure în continuare servicii de bună calitate pentru clienţii lor.
 
"Ce înseamnă servicii de bună calitate? Eu cred că serviciile s-au îmbunătăţit mult în ultimii doi ani pentru că fiecare bancă a încercat să găsească o soluţie astfel încât să îşi protejeze salariaţii, să protejeze clienţii şi, în acelaşi timp, să îi ajute pe clienţi să îşi desfăşoare activitatea economică sau să poată beneficia (dacă ne referim la persoanele fizice) de toate serviciile pe care le aveau în perioada dinaintea pandemiei", a adăugat preşedintele CA al Libra Internet Bank. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4459 / 8632
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...