Executivul a aprobat în şedinţa de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor -Frontieră, cu o lungime de 166,216 km, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
El a menţionat că este un proiect de interes naţional finanţat din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, cu termen limită de realizare anul 2026 şi are ca obiective: realizarea a 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea staţiilor, înlocuirea/repararea podurilor, podeţelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea calităţii terasamentelor şi desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate.
De asemenea, printre obiective se numără: realizarea de construcţii aferente activităţii de întreţinere, revizie şi reparaţii a instalaţiilor fixe de tracţiune electrică şi a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în staţiile Ciucea şi Oradea, realizarea de clădiri de mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca, Ciucea şi Oradea, precum şi reabilitarea şi modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. şi asigurarea facilităţilor călătorilor (inclusiv persoanelor cu mobilitate redusă) şi personalului CFR.
Un alt obiectiv menţionat este montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.
"Obiectivul, împărţit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare şi execuţie lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanţei şi situaţiilor diverse şi neprevăzute.", a adăugat Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului Trasporturilor, pentru lotul 1 Cluj - Aghireş valoarea estimată este de 1,50 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 2 Aghireş - Poieni - 1,47 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni - Aleşd - 2,16 miliarde de lei, fără TVA, iar pentru lotul 4 Aleşd - Frontieră - 2,41 miliarde de lei, fără TVA.
"Proiectarea şi execuţia lucrărilor va dura 3 ani şi 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitaţie", a mai scris Grindeanu.
El a subliniat că acest proiect va aduce o serie de beneficii atât la nivel naţional cât şi local: noi locuri de muncă, pe perioada implemenării proiectului economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii, economii la cheltuielile de operare a infrastructurii şi a trenurilor, economie de timp pentru călători, economie de timp pentru transportul de marfă, câştiguri în eficienţă, scăderea nivelului emisiilor de CO2 şi creşterea gradului de siguranţă şi scăderea numărului accidentelor.