ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Transporturilor: Dau o notă bună pentru TAROM, s-au mişcat bine pe piaţa de chartere în primăvară

08 Iunie 2021   |   Agerpres

În opinia sa, o companie suplă înseamnă aproximativ 1.000 de angajaţi.

 
 
Compania TAROM are un plan bun, discutat cu Comisia Europeană, însă execuţia sa nu este încă la nivelul la care să mă mulţumească, a declarat luni seara ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
 
"La TAROM avem un plan bun, pe care l-am discutat şi cu Comisia Europeană, şi cu comisarul Vestager (Margrethe Vestager, responsabil cu politica în domeniul concurenţei, n.r.), de uniformizare a flotei, de reducere a personalului. Acum sunt 1400 de la 1700 (salariaţi, n.r.), au fost plecări voluntare. Un alt tip de marketing şi de reformare a rutelor şi de restructurare internă. Plan bun. Execuţia nu e încă la nivelul la care să mă mulţumească. Mai avem de rezolvat partea de finalizare a buyback-ului pentru flota ATR, de încheiere a procesului de negociere a contractelor pentru acele Boeing-uri care au fost comandate. Mai este nevoie de 150 până la 200 de milioane de euro. În schimbul acestor bani, TAROM se angajează să revină la profitabilitate în 2024-2025, pentru prima dată după enorm de mulţi ani, să fie o companie modernă, suplă care să ofere un serviciu bun", a explicat ministrul citat la Digi24.
 
În opinia sa, o companie suplă înseamnă aproximativ 1.000 de angajaţi.
 
Pe de altă parte, Cătălin Drulă a precizat că problemele operatorului aerian naţional au fost cauzate de pandemie şi a apreciat că transportatorul s-a mişcat foarte bine pe piaţa de chartere.
 
"Mare parte din situaţia TAROM e din cauza pandemiei. În primele câteva luni de pandemie statele europene au investit 30 de miliarde de euro ajutoare de stat pentru companiile lor. Luftansa, Alitalia. Ajutorul pentru TAROM trebuie aprobat de Comisia Europeană şi să fie conform cu regulile ajutorului de stat. Dau o notă bună pentru TAROM, pentru ce au făcut in primăvara aceasta. S-au mişcat bine pe piaţa de chartere. Au foarte multe chartere, cred că într-o săptămână din mai ajunseseră la 70 de chartere din diverse oraşe din ţară către destinaţii exotice. Din câte am înţeles de la oamenii care se pricep mult mai bine la acest business decât mine, o companie de dimensiunea TAROM rămâne o companie cu legături în Europa şi proximitate, Orientul mijlociu. Am rămas foarte surprins de chartere. Nu ai cum să pierzi", a subliniat Drulă.
 
În luna februarie a acestui an, compania TAROM anunţa, într-un comunicat de presă, că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, durata estimată pentru implementarea măsurii fiind de şase luni, iar reducerea medie anuală a costurilor de personal fiind estimată la aproximativ 8 milioane de euro.
 
La jumătatea lunii ianuarie, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, susţinea într-o conferinţă de presă că, în 2020, pierderile companiei TAROM s-au ridicat la valoarea de 431 de milioane de lei. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5727 / 8680
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...