ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mirela Călugăreanu (ANAF): Direcţia de management al riscului va fi populată cu cei mai buni specialişti

19 Februarie 2020   |   AGERPRES

Reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activităţii instituţiei şi la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcţiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%.

 
 
Direcţia de management al riscului, care va rezulta în urma reorganizării Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), va fi populată cu cei mai buni specialişti, a declarat, miercuri, preşedintele Agenţiei, Mirela Călugăreanu, la "Conferinţa Anuală de Taxe" organizată de PwC România.

"ANAF trebuie sa funcţioneze ca o companie în viitor. Pentru popularea cu cei mai buni specialişti a Direcţiei de analiză de risc sau de management al riscului, cum o numim prin acest HG, vom face o recrutare internă, pe baza CV-ului personalului. Am creat un colectiv, un grup, din care fac parte oamenii cu prestigiu profesional din ANAF şi cu care discutăm şi evaluăm fiecare persoană care doreşte să acceadă la conducerea acestei direcţii de management al riscurilor. Totodată, noi am început un proces puternic de pregătire profesională a angajaţilor noştri", a spus Mirela Călugăreanu.


Ea a precizat ca filosofia controlului fiscal, a inspecţiei fiscale, va depinde foarte mult de implementarea analizei de risc.

"Am propus înfiinţarea unei direcţii generale de management al riscurilor, care se va ocupa de analiza de risc şi nu numai. În Direcţia Generală de Mari Contribuabili există deja o astfel de clasificare pe tot ceea ce înseamnă portofoliu de mari contribuabili, dar noi vom avea la nivel naţional o asemenea scorizare şi clasificare a contribuabililor. Acesta va însemna tratamente diferenţiate pe care le vom aplica în relaţia cu contribuabilii", a afirmat Mirela Călugăreanu.

Reorganizarea Antifraudei va însemna atât "reducerea unor poziţii de conducere care nu făceau altceva decât să lungească procesul de decizie", cât şi schimbarea filosofiei.

Potrivit unui proiect de hotărâre postat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, măsurile propuse vin în aplicarea celor aprobate prin Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 24/2020 privind reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

"În condiţiile în care întreaga coordonare a activităţilor de control se impune a fi realizată dintr-un singur punct, astfel încât întregul proces de control (inspecţie fiscală şi antifraudă fiscală) să fie privit în ansamblu, nu se mai justifică existenţa a două posturi de vicepreşedinte care să coordoneze activităţile de control în mod separat", se spune în nota de fundamentare.

Conform documentului, Direcţia generală antifraudă fiscală - structura din cadrul aparatului propriu al Agenţiei va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere, dar şi la fluidizarea procesului decizional.

De asemenea, se menţionează înfiinţarea Direcţiei generale de management al riscului, în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca urmare a preluării activităţii de analiză de risc de la structurile cu atribuţii în acest domeniu.

"Analiza de risc reprezintă funcţia cheie a planificării activităţii, ANAF intenţionând să perfecţioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundanţei unor activităţi, a suprapunerii acţiunilor de control, a abordărilor parţiale ale unor riscuri fiscale, dar şi pentru evitarea tratamentelor neunitare şi disproporţionate ale nivelului de risc. Noua structură va contribui în mod semnificativ la stimularea conformării fiscale voluntare a contribuabililor prin programe vizând riscurile critice identificate, la susţinerea procesului decizional al conducerii ANAF cu privire la priorităţile strategice ale instituţiei, asigurând de la nivel central optimizarea procesului de alocare a resurselor Agenţiei", se precizează în nota de fundamentare.

Printre altele, în document se menţionează că reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activităţii instituţiei şi la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcţiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%. În acest context, proiectul de act normativ propune reducerea cu 2.000 posturi vacante a numărului actual al posturilor alocat ANAF.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9469 / 9807
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...