Nicuşor Dan: Trenul metropolitan, un proiect ambiţios, care îşi propune să rezolve o problemă de structură
22 Septembrie 2021 Agerpres
Precizările au fost făcute în cadrul conferinţei organizate de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (ADITPBI) pentru prezentarea proiectului trenului metropolitan. Evenimentul a fost organizat în contextul Săptămânii Europene a Mobilităţii.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a pledat, miercuri, pentru realizarea trenului metropolitan, arătând că este vorba despre un "proiect ambiţios", dar care îşi propune să rezolve o problemă de structură, nu una punctuală.
Precizările au fost făcute în cadrul conferinţei organizate de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (ADITPBI) pentru prezentarea proiectului trenului metropolitan. Evenimentul a fost organizat în contextul Săptămânii Europene a Mobilităţii.
Primarul general a precizat că Bucureştiul şi judeţul Ilfov au nevoie de dezvoltare, dar, până în prezent, aceasta s-a realizat într-un mod "necontrolat", "necoordonat" de către autoritatea publică, aspect care a dus la intensificarea traficului rutier.
"Tot ce s-a încercat să se facă pe infrastructură au fost eforturi punctuale, care nu au fost coordonate: 'mai pune un pod aici, mai pune un pod aici'. Dar, nu a încercat să rezolve niciodată problema de ansamblu. Tocmai de aceea, proiectul pe care îl prezentăm azi, trenul metropolitan, este un proiect care încearcă să rezolve - şi sunt sigur că va reuşi să rezolve - o problemă de ansamblu. Şi o să vedeţi săptămânile următoare când o să prezentăm proiectul rutier, care este complementar acestuia", a explicat el.
Potrivit lui Nicuşor Dan, realizarea trenului metropolitan presupune nu doar o reducere a timpului consumat pe drum, ci şi o diminuare a poluării aerului.
"Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă un metrou care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că, dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un park and ride, să te urci în trenul metropolitan, să cobori de acolo la Gara de Nord sau în Pipera sau la Gara Obor sau la AFI Cotroceni şi să îţi rezolvi problemele pe care le ai", a declarat el.
Ştefan Rădulescu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Ilfov, a menţionat că toate primăriile, alături de CJ, au împuternicit ADITPBI să realizeze acest proiect şi să facă demersurile necesare pentru obţinerea unei finanţări europene.
El a atras atenţia asupra faptului că există un trend "foarte mare" de populare a judeţului, urmare a faptului că mulţi locuitori ai Capitalei, dar şi din alte părţi ale ţării să mută în Ilfov. Rădulescu a subliniat importanţa deblocării traficului.
"Este necesar proiectul trenului metropolitan şi îl susţinem cu toată încrederea noastră, cu experienţa Consiliului Judeţean în domeniul transportului public. Este un serviciu public pe care trebuie să îl realizăm la standarde cât mai înalte", a subliniat Rădulescu.
Potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov transmis, marţi, AGERPRES, trenul metropolitan va putea fi folosit din 2024, alături de autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou.
Astfel, în viitor, distanţa de la Snagov la Gara de Nord ar putea fi parcursă în circa 30 de minute, faţă de un interval de timp aproape dublu necesar unui autoturism în condiţiile actuale de trafic.
Pentru introducerea serviciilor de tren urban şi metropolitan, asociaţia a ţinut cont de reţeaua feroviară istorică din zonă. S-a propus funcţionarea a 16 servicii (linii). Într-o primă fază, prin utilizarea infrastructurii feroviare existente, va putea fi asigurată o viteză comercială ridicată (peste 40 kilometri/oră), a menţionat asociaţia.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6558 / 10305 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





