Preşedintele Casei de Pensii: Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor
29 Noiembrie 2023 Agerpres
Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, precum şi la eficientizarea activităţii Casei Naţionale de Pensii Publice, din perspectiva costurilor şi a timpului de reacţie, crescând gradul de transparenţă în prestarea serviciilor publice respective, a declarat, miercuri, preşedintele CNPP, Daniel Baciu.
Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
"În mod concret, fiecare solicitant, fie că vorbim de persoană juridică sau de persoană fizică, va putea să-şi creeze un user şi să primească o parolă în cadrul viitoarei aplicaţii RODPA1, prin intermediul căreia va încărca documente şi informaţiile necesare şi va primi automat un număr de înregistrare. Odată încărcate, informaţiile vor fi coroborate cu bazele de date ale Casei Naţionale de Pensii, ANAF, ONRC şi Inspecţia Muncii, iar formularele A1 vor fi generate în mod automat dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniu. În caz contrar, solicitantul va primi un răspuns privind necesitatea completării dosarului electronic sau referitor la neîndeplinirea condiţiilor legate de obţinerea documentului portabil A1 la momentul de referinţă", a subliniat Daniel Baciu, la lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1.
Lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1 a Casei Naţionale de Pensii Publice a avut loc miercuri, aceasta fiind realizată în cadrul proiectului "Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România".
Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene.
"Proiectul s-a desfăşurat pe o perioada lungă, de peste 3 ani, însă rezultatul său reprezintă un avantaj net pentru toţi contribuabilii din România care doresc obţinerea documentului portabil A1, ce atestă plata contribuţiilor sociale în România. Valoarea totală a acestui proiect este de 16 milioane de lei, din care 13,2 milioane este cofinanţare din partea Uniunii Europene.", a mai spus şeful Casei Naţionale de Pensii Publice.
Potrivit acestuia, începând cu anul 2017, Casa Naţională de Pensii Publice primeşte aproximativ 80.000 de cereri de eliberare a acestui document portabil A1, reprezentând "un volum semnificativ de lucru raportat la numărul de angajaţi implicaţi în procesul de stabilire a legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, aproximativ între 15 şi 20 de de lucrători care deservesc toată ţara".
Preşedintele CNPP susţine că implementarea platformei RODPA1 elimină în primul rând formatul letric.
"Nu se mai eliberează formularele pe hârtie. Gândiţi-vă că există o firmă care trimite 100 de muncitori pe şantierele din Germania să realizeze construcţii de locuinţe. Practic, sunt 100 de formulare pe care trebuie să le eliberăm în format letric. Acest lucru nu se va mai întâmpla. Aceste formulare se emit automat, în format electronic. În momentul când firma solicită pentru cei 100 de salariaţi acest document portabil A1 - sunt verificate condiţiile de eligibilitate conform regulamentelor europene, mă refer la cifră de afaceri, la datorii faţă de statul român, la acel cazier fiscal, de asemenea se fac verificări la contractul de muncă, astfel că oamenii trebuie să fie angajaţi cu contract de muncă, se accesează bazele de date ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, ale Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, ale ANAF şi, în momentul în care aceste lucruri sunt verificate şi oamenii sunt eligibili, acest formular A1 se trimite direct către angajatorul care l-a solicitat", a adăugat Daniel Baciu.
În opinia sa, cel mai important proiect este digitalizarea celor aproximativ 5 milioane de dosare, care sunt în plată, în sistemul public de pensii.
"Suntem pe finalul acestui proces. Am trecut de 95%, astfel încât în momentul când noua lege a pensiilor intră în vigoare, aşteptăm ca zilele acestea să fie publicată în Monitorul Oficial, să reuşim să facem recalcularea acestor dosare, astfel încât în luna septembrie (2024 - n. r.) oamenii să primească deja pensiile recalculate", a mai spus preşedintele CNPP.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2032 / 10247 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





