ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Preşedintele Casei de Pensii: Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor

29 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.

 
 
Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, precum şi la eficientizarea activităţii Casei Naţionale de Pensii Publice, din perspectiva costurilor şi a timpului de reacţie, crescând gradul de transparenţă în prestarea serviciilor publice respective, a declarat, miercuri, preşedintele CNPP, Daniel Baciu.
 
Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
 
"În mod concret, fiecare solicitant, fie că vorbim de persoană juridică sau de persoană fizică, va putea să-şi creeze un user şi să primească o parolă în cadrul viitoarei aplicaţii RODPA1, prin intermediul căreia va încărca documente şi informaţiile necesare şi va primi automat un număr de înregistrare. Odată încărcate, informaţiile vor fi coroborate cu bazele de date ale Casei Naţionale de Pensii, ANAF, ONRC şi Inspecţia Muncii, iar formularele A1 vor fi generate în mod automat dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniu. În caz contrar, solicitantul va primi un răspuns privind necesitatea completării dosarului electronic sau referitor la neîndeplinirea condiţiilor legate de obţinerea documentului portabil A1 la momentul de referinţă", a subliniat Daniel Baciu, la lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1.
 
Lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1 a Casei Naţionale de Pensii Publice a avut loc miercuri, aceasta fiind realizată în cadrul proiectului "Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România".
 
Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene.
 
"Proiectul s-a desfăşurat pe o perioada lungă, de peste 3 ani, însă rezultatul său reprezintă un avantaj net pentru toţi contribuabilii din România care doresc obţinerea documentului portabil A1, ce atestă plata contribuţiilor sociale în România. Valoarea totală a acestui proiect este de 16 milioane de lei, din care 13,2 milioane este cofinanţare din partea Uniunii Europene.", a mai spus şeful Casei Naţionale de Pensii Publice.
 
Potrivit acestuia, începând cu anul 2017, Casa Naţională de Pensii Publice primeşte aproximativ 80.000 de cereri de eliberare a acestui document portabil A1, reprezentând "un volum semnificativ de lucru raportat la numărul de angajaţi implicaţi în procesul de stabilire a legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, aproximativ între 15 şi 20 de de lucrători care deservesc toată ţara".
 
Preşedintele CNPP susţine că implementarea platformei RODPA1 elimină în primul rând formatul letric.
 
"Nu se mai eliberează formularele pe hârtie. Gândiţi-vă că există o firmă care trimite 100 de muncitori pe şantierele din Germania să realizeze construcţii de locuinţe. Practic, sunt 100 de formulare pe care trebuie să le eliberăm în format letric. Acest lucru nu se va mai întâmpla. Aceste formulare se emit automat, în format electronic. În momentul când firma solicită pentru cei 100 de salariaţi acest document portabil A1 - sunt verificate condiţiile de eligibilitate conform regulamentelor europene, mă refer la cifră de afaceri, la datorii faţă de statul român, la acel cazier fiscal, de asemenea se fac verificări la contractul de muncă, astfel că oamenii trebuie să fie angajaţi cu contract de muncă, se accesează bazele de date ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, ale Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, ale ANAF şi, în momentul în care aceste lucruri sunt verificate şi oamenii sunt eligibili, acest formular A1 se trimite direct către angajatorul care l-a solicitat", a adăugat Daniel Baciu.
 
În opinia sa, cel mai important proiect este digitalizarea celor aproximativ 5 milioane de dosare, care sunt în plată, în sistemul public de pensii.
 
"Suntem pe finalul acestui proces. Am trecut de 95%, astfel încât în momentul când noua lege a pensiilor intră în vigoare, aşteptăm ca zilele acestea să fie publicată în Monitorul Oficial, să reuşim să facem recalcularea acestor dosare, astfel încât în luna septembrie (2024 - n. r.) oamenii să primească deja pensiile recalculate", a mai spus preşedintele CNPP.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 248 / 8463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații, alături de cumpărător în tranzacția de 432 mil. lei prin care Fondul Proprietatea și-a vândut acțiunile deţinute la Engie România. Echipa, coordonată de Lucian Bondoc
Teodorescu Partners a asistat Autonom Protect în achiziția Nova Ria24
După un an bun, în care a fost solicitată să acorde consultanță în câteva dintre cele mai spectaculoase proiecte de pe piața locală, Bulboacă & Asociații vede un 2024 cu oportunități semnificative în mai multe domenii | ”Vom avea privilegiul să acționăm într-unul dintre cei mai interesanți ani din istoria recentă a țării, dar cu România în cea mai bună formă economică a sa. Provocări vor fi, important este să prindem vârful și acestui val”, spun avocații
Stănescu Vasile & Asociaţii și Strelia CVBA apără România în procesul intentat de Pfizer la Bruxelles, cu pretenții de peste o jumătate de miliard de euro plus dobânzi. Cine sunt apărătorii României și ce îi recomandă
Banking & Finance | Avocații NNDKP au asistat anul trecut finanțări locale de aproape un miliard de euro și s-au implicat în proiecte transfrontaliere de peste trei miliarde de euro. Echipa a continuat să lucreze pentru finanțatorii unor grupuri importante din industrie sau sectorul agricol, dar a stat alături și de clienții finanțați, companii fanion în domeniile în care operează. Valentin Voinescu (Partener): Mediul de business din România a demonstrat reziliență și numărul de proiecte nu s-a redus, ba chiar am asistat la o accelerare la sfârșitul anului trecut
Chambers Global 2024 | RTPR, singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (8), Filip & Company (6), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Monica Alexandra Popa, una dintre premiantele anului 2021: “Mi-am dorit să lucrez într-o echipă în care să simt că mi se oferă oportunități de creștere și sunt încurajată să cresc și să absorb cât mai multă informație, atât în primii ani de avocatură, cât și ulterior. Firma de avocatură cu care am simțit și simt că sunt compatibilă este Filip & Company”
Bohâlțeanu & Asociații, implicată într-o nouă tranzacție importantă din domeniul industriei aviatice | Firma de avocați a asistat grupul Christian Tour în procedura de preluare de la Aegean Airlines SA a 51% în cadrul companiei aeriene românești Anima Wings Aviation SA. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Daniela Milculescu (Partner), în prim plan
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2024” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și Schoenherr, prezențe constante la gala premiilor, RTPR intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a treia oară consecutiv
DLA Piper | The Opportunity: Lawyer, Employment
Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement obține la ICCJ o soluție definitivă în favoarea unui cunoscut operator de restaurante, într-o dispută judiciară cu un probatoriu voluminos, care a durat peste 4 ani. Proiect coordonat de Ioana Gelepu (Managing Partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...