ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Preşedintele Casei de Pensii: Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor

29 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.

 
 
Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, precum şi la eficientizarea activităţii Casei Naţionale de Pensii Publice, din perspectiva costurilor şi a timpului de reacţie, crescând gradul de transparenţă în prestarea serviciilor publice respective, a declarat, miercuri, preşedintele CNPP, Daniel Baciu.
 
Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
 
"În mod concret, fiecare solicitant, fie că vorbim de persoană juridică sau de persoană fizică, va putea să-şi creeze un user şi să primească o parolă în cadrul viitoarei aplicaţii RODPA1, prin intermediul căreia va încărca documente şi informaţiile necesare şi va primi automat un număr de înregistrare. Odată încărcate, informaţiile vor fi coroborate cu bazele de date ale Casei Naţionale de Pensii, ANAF, ONRC şi Inspecţia Muncii, iar formularele A1 vor fi generate în mod automat dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniu. În caz contrar, solicitantul va primi un răspuns privind necesitatea completării dosarului electronic sau referitor la neîndeplinirea condiţiilor legate de obţinerea documentului portabil A1 la momentul de referinţă", a subliniat Daniel Baciu, la lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1.
 
Lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1 a Casei Naţionale de Pensii Publice a avut loc miercuri, aceasta fiind realizată în cadrul proiectului "Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România".
 
Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene.
 
"Proiectul s-a desfăşurat pe o perioada lungă, de peste 3 ani, însă rezultatul său reprezintă un avantaj net pentru toţi contribuabilii din România care doresc obţinerea documentului portabil A1, ce atestă plata contribuţiilor sociale în România. Valoarea totală a acestui proiect este de 16 milioane de lei, din care 13,2 milioane este cofinanţare din partea Uniunii Europene.", a mai spus şeful Casei Naţionale de Pensii Publice.
 
Potrivit acestuia, începând cu anul 2017, Casa Naţională de Pensii Publice primeşte aproximativ 80.000 de cereri de eliberare a acestui document portabil A1, reprezentând "un volum semnificativ de lucru raportat la numărul de angajaţi implicaţi în procesul de stabilire a legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, aproximativ între 15 şi 20 de de lucrători care deservesc toată ţara".
 
Preşedintele CNPP susţine că implementarea platformei RODPA1 elimină în primul rând formatul letric.
 
"Nu se mai eliberează formularele pe hârtie. Gândiţi-vă că există o firmă care trimite 100 de muncitori pe şantierele din Germania să realizeze construcţii de locuinţe. Practic, sunt 100 de formulare pe care trebuie să le eliberăm în format letric. Acest lucru nu se va mai întâmpla. Aceste formulare se emit automat, în format electronic. În momentul când firma solicită pentru cei 100 de salariaţi acest document portabil A1 - sunt verificate condiţiile de eligibilitate conform regulamentelor europene, mă refer la cifră de afaceri, la datorii faţă de statul român, la acel cazier fiscal, de asemenea se fac verificări la contractul de muncă, astfel că oamenii trebuie să fie angajaţi cu contract de muncă, se accesează bazele de date ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, ale Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, ale ANAF şi, în momentul în care aceste lucruri sunt verificate şi oamenii sunt eligibili, acest formular A1 se trimite direct către angajatorul care l-a solicitat", a adăugat Daniel Baciu.
 
În opinia sa, cel mai important proiect este digitalizarea celor aproximativ 5 milioane de dosare, care sunt în plată, în sistemul public de pensii.
 
"Suntem pe finalul acestui proces. Am trecut de 95%, astfel încât în momentul când noua lege a pensiilor intră în vigoare, aşteptăm ca zilele acestea să fie publicată în Monitorul Oficial, să reuşim să facem recalcularea acestor dosare, astfel încât în luna septembrie (2024 - n. r.) oamenii să primească deja pensiile recalculate", a mai spus preşedintele CNPP.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 595 / 8810
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...