
Secretar de stat în MMAP: Peste 10.000 de utilizatori operează, în acest moment, în SUMAL 2.0
26 Ianuarie 2021
AgerpresPotrivit reprezentantului ministerului de resort, informaţiile din SUMAL 2.0, referitoare la depozite, vor fi verificate şi aprobate de către Gărzile Forestiere din teritoriu.
Sistemul informatic integrat de urmărire a materialului lemnos - SUMAL 2.0 este folosit, la ora actuală, de 10.000 de utilizatori, iar începând cu data de 31 ianuarie varianta SUMAL 1.0 rămâne disponibilă doar pentru consultare, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Gelu Puiu, secretar de stat pentru Păduri, în Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).
"Obiectivul principal al acestui sistem este de a diminua posibilitatea tăierilor ilegale de păduri. La această oră avem peste 10.000 de utilizatori care operează în SUMAL 2.0. Angajaţii din sectorul silvic trebuie să solicite user şi parolă pentru a reuşi ca în continuare să-şi desfăşoare activitatea respectând cadrul legislativ în vigoare. Toţi cei implicaţi vor fi sprijiniţi astfel încât să se familiarizeze cu utilizarea noului sistem informatic. Pentru a preîntâmpina unele neplăceri şi anume situaţii în care angajaţii sectorului silvic să nu aibă acces de a mai desfăşura orice fel de activitate, nefiind înregistraţi în SUMAL 2.0, facem un apel către aceştia să înceapă imediat să opereze în noul sistem. Din 31 ianuarie (2021, n.r.) orice acţiune pe care vor dori să o desfăşoare nu o vor putea face decât dacă vor opera strict în acest sistem informatic. Am reuşit să îmbunătăţim sistemul informatic. După data de 31 ianuarie 2021, SUMAL 1.0 rămâne disponibil doar pentru consultare, fără a putea fi operate modificări. SUMAL 1.0 agent îşi încetează aplicabilitatea, operatorii economici nemafiind obligaţi din luna februarie să raporteze lunar situaţia stocurilor. Toate avizele emise în SUMAL 1.0 vor trebui recepţionate până la destinaţie până în data de 30 ianuarie 2021, ora 24:00. După această dată sunt obligatorii avizele emise în versiunea 2.0", a afirmat Puiu.
Potrivit reprezentantului ministerului de resort, informaţiile din SUMAL 2.0, referitoare la depozite, vor fi verificate şi aprobate de către Gărzile Forestiere din teritoriu.
"După activarea depozitelor, se va putea trece la introducerea stocurilor iniţiale provenite din SUMAL 1.0 la data de 31 ianuarie 2021. Pentru realizarea instruirii viitorilor utilizatori au fost puse la dispoziţie atât materiale video explicative, cât şi linii de comunicare directă cu echipa de implementare care răspunde în timp real la toate întrebările. Pentru punerea în aplicare a SUMAL 2.0 va fi disponibil un call center deservit de 36 de persoane din cadrul Gărzilor Forestiere ce vor răspunde a întrebările şi nelămuririle utilizatorilor, de la 7:30 la 20:30. Indiferent de forma în care se prezintă avizul de însoţire - pdf, hârtie, formă simplificată - acesta are la bază un aviz electronic înregistrat în SUMAL 2.0. Contrar zvonurilor lansate pentru tipurile de transport naval, feroviar şi tehnologic, benzile transportoare, nu este necesar ca materialul lemnos să fie însoţit de un terminal care să arate poziţia geografică, fiind suficiente avizele pe format hârtie", a explicat oficialul.
Acesta a adăugat că achiziţionarea de lemn de foc de către populaţie se va face în condiţiile existente până acum, iar unii consumatorii de masă lemnoasă nu vor fi obligaţi să declare depozitele la locul de consum.
"În ceea ce priveşte achiziţionarea lemnului de către populaţie pentru consumul propriu trebuie să specificăm faptul că acest lucru se va face la fel ca şi până acum. Emitentul avizelor de însoţire va avea nevoie de datele cumpărătorului pentru a completa avizul electronic - pdf, hârtie sau forma simplificată. Consumatorii de materiale lemnoase, în scopuri de producţie, de exemplu restaurante, pensiuni, constructori, nu vor fi obligaţi să-şi declare depozite la locul de consum", a punctat Gelu Puiu.
La începutul acestui an, reprezentanţii Asociaţiei Forestierilor din România (ASFOR) au afirmat că sectorul de exploatare a masei lemnoase din România are nevoie de o minimă pregătire în vederea acomodării cu noul SUMAL 2.0 pentru o perioadă de până la două luni.
În acest sens, se propune un calendar de acomodare care cuprinde, printre altele, ca partizile autorizate şi aflate în lucru la data 30 octombrie 2020 să fie finalizate şi reprimite în SUMAL 1.0 până la data de 1 martie 2021, acolo unde este cazul. Totodată, în perioada 1 noiembrie 2020 - 31 decembrie 2020, partizile să fie autorizate în SUMAL 1.0 şi SUMAL 2.0, agenţii economici având obligaţia de a testa aplicaţia SUMAL 2.0, însă fără a fi sancţionaţi pentru eventualele greşeli de operare.
SUMAL 2.0, platformă ce va deveni funcţională începând din data de 31 ianuarie 2021, obligă la încărcarea de fotografii din mai multe unghiuri ale lemnului încărcat pentru orice transport din România, precum şi însemnarea în pădure a parchetelor de masă lemnoasă cu coordonate GPS, înainte de a se efectua tăierea. Mai mult, în noul SUMAL se vor putea vedea zilnic toate volumele de material lemnos din orice depozit din ţară.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7996 / 9813 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...