ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Secretar de stat în MMAP: Peste 10.000 de utilizatori operează, în acest moment, în SUMAL 2.0

26 Ianuarie 2021   |   Agerpres

Potrivit reprezentantului ministerului de resort, informaţiile din SUMAL 2.0, referitoare la depozite, vor fi verificate şi aprobate de către Gărzile Forestiere din teritoriu.

 
 
Sistemul informatic integrat de urmărire a materialului lemnos - SUMAL 2.0 este folosit, la ora actuală, de 10.000 de utilizatori, iar începând cu data de 31 ianuarie varianta SUMAL 1.0 rămâne disponibilă doar pentru consultare, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Gelu Puiu, secretar de stat pentru Păduri, în Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).
 
"Obiectivul principal al acestui sistem este de a diminua posibilitatea tăierilor ilegale de păduri. La această oră avem peste 10.000 de utilizatori care operează în SUMAL 2.0. Angajaţii din sectorul silvic trebuie să solicite user şi parolă pentru a reuşi ca în continuare să-şi desfăşoare activitatea respectând cadrul legislativ în vigoare. Toţi cei implicaţi vor fi sprijiniţi astfel încât să se familiarizeze cu utilizarea noului sistem informatic. Pentru a preîntâmpina unele neplăceri şi anume situaţii în care angajaţii sectorului silvic să nu aibă acces de a mai desfăşura orice fel de activitate, nefiind înregistraţi în SUMAL 2.0, facem un apel către aceştia să înceapă imediat să opereze în noul sistem. Din 31 ianuarie (2021, n.r.) orice acţiune pe care vor dori să o desfăşoare nu o vor putea face decât dacă vor opera strict în acest sistem informatic. Am reuşit să îmbunătăţim sistemul informatic. După data de 31 ianuarie 2021, SUMAL 1.0 rămâne disponibil doar pentru consultare, fără a putea fi operate modificări. SUMAL 1.0 agent îşi încetează aplicabilitatea, operatorii economici nemafiind obligaţi din luna februarie să raporteze lunar situaţia stocurilor. Toate avizele emise în SUMAL 1.0 vor trebui recepţionate până la destinaţie până în data de 30 ianuarie 2021, ora 24:00. După această dată sunt obligatorii avizele emise în versiunea 2.0", a afirmat Puiu.
 
Potrivit reprezentantului ministerului de resort, informaţiile din SUMAL 2.0, referitoare la depozite, vor fi verificate şi aprobate de către Gărzile Forestiere din teritoriu.
 
"După activarea depozitelor, se va putea trece la introducerea stocurilor iniţiale provenite din SUMAL 1.0 la data de 31 ianuarie 2021. Pentru realizarea instruirii viitorilor utilizatori au fost puse la dispoziţie atât materiale video explicative, cât şi linii de comunicare directă cu echipa de implementare care răspunde în timp real la toate întrebările. Pentru punerea în aplicare a SUMAL 2.0 va fi disponibil un call center deservit de 36 de persoane din cadrul Gărzilor Forestiere ce vor răspunde a întrebările şi nelămuririle utilizatorilor, de la 7:30 la 20:30. Indiferent de forma în care se prezintă avizul de însoţire - pdf, hârtie, formă simplificată - acesta are la bază un aviz electronic înregistrat în SUMAL 2.0. Contrar zvonurilor lansate pentru tipurile de transport naval, feroviar şi tehnologic, benzile transportoare, nu este necesar ca materialul lemnos să fie însoţit de un terminal care să arate poziţia geografică, fiind suficiente avizele pe format hârtie", a explicat oficialul.
 
Acesta a adăugat că achiziţionarea de lemn de foc de către populaţie se va face în condiţiile existente până acum, iar unii consumatorii de masă lemnoasă nu vor fi obligaţi să declare depozitele la locul de consum.
 
"În ceea ce priveşte achiziţionarea lemnului de către populaţie pentru consumul propriu trebuie să specificăm faptul că acest lucru se va face la fel ca şi până acum. Emitentul avizelor de însoţire va avea nevoie de datele cumpărătorului pentru a completa avizul electronic - pdf, hârtie sau forma simplificată. Consumatorii de materiale lemnoase, în scopuri de producţie, de exemplu restaurante, pensiuni, constructori, nu vor fi obligaţi să-şi declare depozite la locul de consum", a punctat Gelu Puiu.
 
La începutul acestui an, reprezentanţii Asociaţiei Forestierilor din România (ASFOR) au afirmat că sectorul de exploatare a masei lemnoase din România are nevoie de o minimă pregătire în vederea acomodării cu noul SUMAL 2.0 pentru o perioadă de până la două luni.
 
În acest sens, se propune un calendar de acomodare care cuprinde, printre altele, ca partizile autorizate şi aflate în lucru la data 30 octombrie 2020 să fie finalizate şi reprimite în SUMAL 1.0 până la data de 1 martie 2021, acolo unde este cazul. Totodată, în perioada 1 noiembrie 2020 - 31 decembrie 2020, partizile să fie autorizate în SUMAL 1.0 şi SUMAL 2.0, agenţii economici având obligaţia de a testa aplicaţia SUMAL 2.0, însă fără a fi sancţionaţi pentru eventualele greşeli de operare.
 
SUMAL 2.0, platformă ce va deveni funcţională începând din data de 31 ianuarie 2021, obligă la încărcarea de fotografii din mai multe unghiuri ale lemnului încărcat pentru orice transport din România, precum şi însemnarea în pădure a parchetelor de masă lemnoasă cu coordonate GPS, înainte de a se efectua tăierea. Mai mult, în noul SUMAL se vor putea vedea zilnic toate volumele de material lemnos din orice depozit din ţară.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6828 / 8645
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...