
Şefa ONRC: Peste 34.000 de proceduri de insolvenţă a persoanelor juridice, în perioada 2019-2024
09 Aprilie 2024
AgerpresÎn primele trei luni ale acestui an, numărul procedurilor de insolvenţă care încă sunt în derulare este de 1.820.
Peste 34.000 de proceduri de insolvenţă generale a persoanelor juridice au fost înregistrate în perioada 2019 - 2024, în timp ce în cazul persoanelor fizice, numărul procedurilor este de 172, conform datelor prezentate, marţi, de către directoarea generală a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Valentina Burdescu, în cadrul dezbaterii "Restructurarea - măsură de prevenire a insolvenţei", organizată de Financial Intelligence.
"În perioada 2019 - primul trimestru al anului 2024 înregistrăm 34.087 de proceduri de insolvenţă generale, simplificate, observaţie sau faliment, inclusiv reorganizare judiciară. Din aceste proceduri, un număr de 19.674 de proceduri s-au închis sau sunt în derulare. În momentul de faţă, sunt 14.413 proceduri din evidenţele Registrului Comerţului Buletinul Procedurilor de Insolvenţă pe baza hotărârilor judecătoreşti de deschidere şi a notificărilor întocmite de către practicieni în insolvenţă cu privire la declanşarea acestor proceduri. Pentru procedurile de insolvenţă în derulare este bine să analizăm şi să reţinem cel puţin faptul că pentru procedurile din numărul total de proceduri deschise în 2019, un număr de 1.044 de proceduri de insolvenţă încă sunt în derulare în momentul de faţă, ceea ce înseamnă că acestea, uşor-uşor, încep să depăşească termenul de 5 ani. Pentru procedurile deschise în anul 2020, un număr de 970 de proceduri se află în derulare. Pentru procedurile deschise în 2021, un număr de 1.697 de proceduri se află în derulare, iar pentru procedurile din 2022, un număr de 3.275 de proceduri se află în derulare. În 2023, evident, aproape toate procedurile, 5.607, se află în acest stadiu, dintr-un total de 6.772 de proceduri", a menţionat Burdescu.
"În perioada 2019 - primul trimestru al anului 2024 înregistrăm 34.087 de proceduri de insolvenţă generale, simplificate, observaţie sau faliment, inclusiv reorganizare judiciară. Din aceste proceduri, un număr de 19.674 de proceduri s-au închis sau sunt în derulare. În momentul de faţă, sunt 14.413 proceduri din evidenţele Registrului Comerţului Buletinul Procedurilor de Insolvenţă pe baza hotărârilor judecătoreşti de deschidere şi a notificărilor întocmite de către practicieni în insolvenţă cu privire la declanşarea acestor proceduri. Pentru procedurile de insolvenţă în derulare este bine să analizăm şi să reţinem cel puţin faptul că pentru procedurile din numărul total de proceduri deschise în 2019, un număr de 1.044 de proceduri de insolvenţă încă sunt în derulare în momentul de faţă, ceea ce înseamnă că acestea, uşor-uşor, încep să depăşească termenul de 5 ani. Pentru procedurile deschise în anul 2020, un număr de 970 de proceduri se află în derulare. Pentru procedurile deschise în 2021, un număr de 1.697 de proceduri se află în derulare, iar pentru procedurile din 2022, un număr de 3.275 de proceduri se află în derulare. În 2023, evident, aproape toate procedurile, 5.607, se află în acest stadiu, dintr-un total de 6.772 de proceduri", a menţionat Burdescu.
Aceasta a adăugat că, în primele trei luni ale acestui an, numărul procedurilor de insolvenţă care încă sunt în derulare este de 1.820.
"Avem proceduri de închidere, proceduri de insolvenţă închise, cu radiere din Registrul Comerţului şi fără radiere din Registrul Comerţului, cu revenire în situaţia anterioară. Acestea din urmă sunt într-un număr foarte mic. Total proceduri care s-au închis cu radiere din Registrul comerţului 19.157 de proceduri, total proceduri care s-au închis cu revenire în situaţia anterioară 517. În acest număr, foarte puţine sunt ca urmare a funcţionării planului de reorganizare. O parte dintre ele sunt proceduri închise în perioada de observaţie ca urmare a unor tranzacţii efectuate între debitor şi creditor, astfel încât se stinge litigiul şi societatea revine situaţia anterioară. Per total, în această perioadă, ca şi planuri de reorganizare, avem 1.301 proceduri confirmate. Am să mă refer acum efectiv la faliment: din 34.087 de proceduri deschise în perioada 2019 - primul trimestru al anului 2024, un număr de 29.400 sunt falimente", a afirmat şefa ONRC.
În privinţa procedurile de insolvenţă în cazul persoanelor fizice, datele oficiale arată că, în perioada de analiză 2019-2024, au fost raportate 172 de proceduri administrative pe plan de rambursare a datoriilor. Dintre acestea, 166 reprezintă proceduri administrative aflate în derulare.
"Pe procedură judiciară de insolvenţă prin lichidarea activelor debitorului avem 17 proceduri şi o singură procedură simplificată de insolvenţă, deci un număr relativ mic (...) Am putea spune, cu titlul exemplificativ, că anul în care înregistrăm cele mai multe proceduri este anul 2023, adică un total de 67 de proceduri pentru persoanele fizice", a mai spus Valentina Burdescu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1333 / 9930 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...