ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Spăratu: Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan

13 Mai 2022   |   Agerpres

Acesta se află în vizită în judeţul Dolj şi s-a întâlnit cu preşedintele Ford România şi director general al fabricii Ford, Josephine Payne, dar şi cu alţi membri din conducerea companiei, pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă.

 
 
Uzina Ford de la Craiova vizează un viitor electric şi sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrică sub conducerea Ford Otosan, a declarat, vineri, ministrul Economiei, Florin Spătaru.
 
Acesta se află în vizită în judeţul Dolj şi s-a întâlnit cu preşedintele Ford România şi director general al fabricii Ford, Josephine Payne, dar şi cu alţi membri din conducerea companiei, pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă.
 
"Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât şi pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziţia către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca ministru al Economiei, îl susţin cu toate eforturile", a spus Florin Spătaru, conform unui comunicat remis AGERPRES de Ministerul Economiei.
 
La rândul său, Josephine Payne a subliniat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăţilor legate de semiconductori şi de războiul din Ucraina şi pregăteşte tranziţia spre electrificare.
 
"Suntem foarte încântaţi de vizita ministrului Economiei, Florin Spătaru, la fabrica Ford din Craiova. Această vizită confirmă încă o dată parteneriatul strâns dintre Ford şi Guvernul României şi marchează un alt pas important către construirea unui viitor mai puternic pentru industria auto locală. În timpul vizitei de astăzi am profitat de oportunitatea de a-l informa pe Ministrul Spătaru despre modul în care activitatea noastră se transformă şi despre provocările cu care se confruntă industria noastră în prezent. În ciuda contextului actual, ne concentrăm eforturile asupra viitorului strălucit al fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric. Procesul de transfer al proprietăţii de la Ford la Ford Otosan este în curs de desfăşurare şi, aşa cum s-a menţionat anterior, ne aşteptăm ca acesta să fie finalizat în al treilea trimestru", a afirmat Josephine Payne.
 
Uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi Ford Puma complet electric. Diversificarea gamei de produse pentru uzina din Craiova va aduce un grad de flexibilitate ridicat şi deci o capacitate de adaptare mult mai rapidă la schimbările din piaţă.
 
"România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici, şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României", a precizat ministrul Spătaru.
 
În cadrul vizitei la fabrica Ford s-a discutat despre soluţiile ce pot fi implementate pentru reducerea blocajelor pe lanţurile de aprovizionare şi despre oportunităţile şi provocările legate de dezvoltarea viitoare a fabricii.
 
Pe 14 martie compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.
 
Joint-venture-ul Ford Otosan este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.
 
Ţinând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administraţie al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior şi că Ford participă la supervizarea activităţii acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activităţii de la Craiova.
 
Ford a declarat că a investit aproximativ două miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule şi peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia în 2008.
 
Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice şi va avea un efect extins şi eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul reţelei de furnizori, se menţionează în comunicat.
 
În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunţat în martie că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3503 / 8889
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...