ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Webb (RetuRO): Aproximativ 80.000 de operatori economici ar trebui să se înscrie în platforma care gestionează SGR

07 Martie 2023   |   Agerpres

Înregistrarea obligatorie în baza de date a sistemului reprezintă etapa preliminară intrării în funcţiune a SGR, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.

 
 
Numărul estimat al operatorilor economici care ar trebuie să se regăsească în platforma RetuRo este de 80.000, iar cei 55.000 care s-au înscris până la data-limită reprezintă un lucru fantastic, a afirmat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, CEO-ul RetuRO, Gemma Webb.

"Aproximativ 80.000 de operatori economici ar trebui să se înscrie în platforma ReturRO, care gestionează Sistemul de Garanţie-Returnare. Cei 55.000 de retaileri care s-au înscris până la 28 februarie în sistem reprezintă un număr absolut fantastic. Am avut la dispoziţie şase săptămâni pentru a construi o campanie de informare şi educare... de aceea spun că 55.000 este un număr fantastic. Vom continua să informăm oamenii, iar operatorii economici se pot înregistra în continuare. Până acum, vorbim despre 27.000 de operatori economici care au finalizat toate etapele de înregistrare în ReturRO. De asemenea, pe parcursul lunii martie, vom continua campania de comunicare în mass media şi vreau să mulţumesc tuturor celor care ne-au susţinut până acum", a spus Webb.


La finele lunii decembrie a anului trecut, RetuRO, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR) din România, a anunţat că o va avea în funcţia de director general şi preşedinte al Directoratului societăţii pe Gemma Webb.

Webb are peste 25 ani de experienţă atât B2B, cât şi B2C în mai multe industrii, precum: FMCG, chimică, industria ambalajelor din plastic, print, tutun şi servicii de management al deşeurilor. Aceasta a modernizat operaţiuni comerciale, de producţie şi la nivelul lanţurilor de aprovizionare şi a reuşit să coalizeze organizaţiile pe care le-a condus în jurul unei viziuni comune, să conducă echipe diverse şi performante.

Conform datelor recente ale Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), peste 55.000 de operatori economici şi-au activat conturile de utilizatori în platforma online a administratorului Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), până la data de 28 februarie, dintre care 23.145 au finalizat înregistrarea.

Termenul-limită până la care producătorii, importatorii şi comercianţii de produse care fac obiectul SGR aveau obligaţia de a se înscrie în platforma dedicată (www.returosgr.ro) a expirat pe 28 februarie 2023. Începând din 1 martie 2023, Garda Naţională de Mediu (GNM) a demarat un control tematic, la nivel naţional, pentru a verifica modul în care agenţii economici s-au conformat faţă de această obligaţie legală.

SGR reprezintă un sistem prin care cetăţenii vor plăti o garanţie de 0,50 bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l, inclusiv.

Pentru a fi identificate uşor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locaţie.

Înregistrarea obligatorie în baza de date a sistemului reprezintă etapa preliminară intrării în funcţiune a SGR, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.

Pentru informaţii şi suport privind înregistrarea în platforma SGR, RetuRo pune la dispoziţie un call center (021/207 00 09 - număr cu tarif normal apelabil din orice reţea, disponibil de luni până vineri între orele 9:00 - 18:00, cu excepţia sărbătorilor legale). AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu)

Reprezentanţi ai autorităţilor centrale de mediu şi din cadrul asociaţiilor de profil participă, marţi, la conferinţa "Managementul deşeurilor: Sistemul Garanţie-Depozit şi taxa pe plasticul nereciclat".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2885 / 9794
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...