ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aplicaţia pentru eliberarea Certificatelor pentru Situaţie de Urgenţă este funcţională

06 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Ministrul a explicat că acest certificat este de două tipuri.

 
 
Aplicaţia pentru eliberarea Certificatelor pentru Situaţie de Urgenţă este funcţională începând de duminică seara, certificatele putând fi eliberate automat, pe portalul prevenire.gov.ro, a anunţat ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu.

"Aplicaţia este funcţională. Azi (duminică n.r) toată ziua am stat în discuţii cu colegii de la mister care s-au ocupat. Le mulţumesc celor de la STS care s-au implicat toată această săptămână să terminăm aplicaţia. Este funcţională, este ridicată pe site, deja sunt companii româneşti care solicită şi au obţinut acest certificat.(...) Aşa cum am promis a fost gata azi, chiar dacă este seară. Pe portalul prevenire.gov.ro se pot elibera automat, fără nicio interacţiune între autoritatea publică centrală şi companii", a afirmat ministrul Economiei, la B1TV.


Ministrul a explicat că acest certificat este de două tipuri. Tipul unu, sau albastru, care atestă că o companie a avut activitatea oprită total sau parţial ca efect al deciziilor autorităţilor publice în aplicarea decretului.

"Practic acele companii a căror activitate a fost oprită parţial sau total de către ordonantele militare: baruri , cafenele... Cu acel certificat compania poate să-şi amâne plata la chirie, utilităţi, pentru acele spaţii unde activitatea a fost oprită. Al doilea lucru: pot să depună pentru a obţine eşalonarea ratelor creditelor la bănci. Şi al treilea lucru: pot să invoce, doar ca IMM, în caz de forţă majoră, cu acest certificat de situaţii de urgenţă şi nu mai este nevoie să plătească acea taxă de 500 de euro la Camera de Comerţ pentru a obţine, dacă se dovedeşte că e forţă majoră", a precizat Virgil Popescu.

Al doilea tip de certificat pentru situaţii de urgenţă este de tip galben şi atestă că firma a avut veniturile sau încasările diminuate cu cel puţin 25% în martie faţă de media lunilor ianuarie şi februarie. Cu acest certificat au aceleaşi beneficii, mai puţin amânarea la plata chiriilor, pentru că activitatea lor nu a fost oprită.

"Dacă vom mai avea alte facilităţi pe care vrem să le acordăm companiilor lovite de criză, vor beneficia cu acest certificat. Evident că la următoarele pachete pe care le vom face, în următoarele valuri, când vrem să repornim economia, vom ţine cont de aceste certificate şi anumite facilităţi de ajutoare de stat vor veni către acele companii lovite", a subliniat ministrul.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3898 / 5598
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...