
CNSU a respins carantinarea zonei metropolitane Bucureşti; a dispus intensificarea controalelor privind măsurile anti-COVID
17 Octombrie 2021
AgerpresPrin aceeaşi hotărâre a CNSU s-a stabilit ca Grupul de Suport Tehnico - Ştiinţific privind Gestionarea Bolilor Înalt Contagioase pe teritoriul României să analizeze situaţia epidemiologică din municipiul Bucureşti, judeţul Ilfov şi celelalte zone cu incidenţă ridicată şi să propună, după caz, noi măsuri de limitare a răspândirii infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2 pentru activităţile cu risc ridicat de răspândire a bolii.
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat, vineri, o hotărâre prin care decis să nu valideze propunerea Institutului Naţional de Sănătate Publică pentru instituirea măsurii carantinei la "nivelul zonei metropolitane Bucureşti".
Totodată, prin Hotărârea CNSU nr. 87/2021 se dispune ca Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Economiei, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Tineretului şi Sportului să intensifice acţiunile de control privind respectarea măsurilor de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 şi să aplice măsurile prevăzute de cadrul normativ în vigoare.
Prin aceeaşi hotărâre a CNSU s-a stabilit ca Grupul de Suport Tehnico - Ştiinţific privind Gestionarea Bolilor Înalt Contagioase pe teritoriul României să analizeze situaţia epidemiologică din municipiul Bucureşti, judeţul Ilfov şi celelalte zone cu incidenţă ridicată şi să propună, după caz, noi măsuri de limitare a răspândirii infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2 pentru activităţile cu risc ridicat de răspândire a bolii.
Totodată, prin Hotărârea CNSU nr. 87/2021 se dispune ca Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Economiei, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Tineretului şi Sportului să intensifice acţiunile de control privind respectarea măsurilor de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 şi să aplice măsurile prevăzute de cadrul normativ în vigoare.
Prin aceeaşi hotărâre a CNSU s-a stabilit ca Grupul de Suport Tehnico - Ştiinţific privind Gestionarea Bolilor Înalt Contagioase pe teritoriul României să analizeze situaţia epidemiologică din municipiul Bucureşti, judeţul Ilfov şi celelalte zone cu incidenţă ridicată şi să propună, după caz, noi măsuri de limitare a răspândirii infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2 pentru activităţile cu risc ridicat de răspândire a bolii.
Prezentăm integral textul hotărârii CNSU:
"H O T Ă R Â R E
nr. 87 din 15.10.2021
privind stabilirea măsurilor necesar a fi implementate la nivelul Municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov pentru limitarea răspândirii infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2 în contextul creşterii alarmante a numărului de cazuri din aceste zone
Având în vedere propunerea şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă referitoare la sesizarea transmisă de Institutul Naţional de Sănătate Publică cu privire la instituirea carantinei în "zona metropolitană Bucureşti", unde se arată că măsura carantinei zonale nu poate duce la realizarea obiectivului specific fără să pună în pericol grav funcţionarea instituţiilor statului,
luând în considerare analiza Grupului de Suport Tehnico-Ştiinţific privind Gestionarea Bolilor Înalt Contagioase pe teritoriul României realizată în cadrul şedinţei din data de 15.10.2021 şi materializată în Hotărârea nr. 5 din aceiaşi dată, prin care se propune ca la nivelul Municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov să nu fie instituită măsura carantinei zonale, cu condiţia intensificării activităţilor de control a respectării măsurilor şi realizării unei analize detaliate cu privire la posibilitatea introducerii de noi restricţii,
în contextul propunerii formulată de Institutul Naţional de Sănătate Publică pentru instituirea măsurii carantinei la "nivelul zonei metropolitane Bucureşti", dar şi în lipsa unei evaluări a riscului de răspândire comunitară,
în aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1090 din 06.10.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) şi art. 20 lit. l) şi lit. n) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 5 şi art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 4, art. 12 alin. (2) şi alin. (3), art. 15 alin. (4) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 2 şi art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta
HOTĂRÂRE:
Art. 1 - (1) Nu se validează propunerea Institutului Naţional de Sănătate Publică pentru instituirea măsurii carantinei la "nivelul zonei metropolitane Bucureşti".
(2) Se dispune ca Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Economiei, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Tineretului şi Sportului să intensifice acţiunile de control al respectării măsurilor de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 şi să aplice măsurile prevăzute de cadrul normativ în vigoare.
Art. 2 - Se dispune ca Grupul de Suport Tehnico-Ştiinţific privind Gestionarea Bolilor Înalt Contagioase pe teritoriul României să analizeze situaţia epidemiologică de la nivelul Municipiului Bucureşti, judeţului Ilfov şi celorlalte zone cu incidenţă ridicată şi să propună, după caz, noi măsuri de limitare a răspândirii infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2 pentru activităţile cu risc ridicat de răspândire a bolii.
Art. 3 - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României Partea I şi se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.
PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎŢU".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2162 / 5557 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...