ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Economiei anunţă măsuri pe perioada stării de urgenţă pentru beneficiarii programelor naţionale derulate

31 Martie 2020   |   AGERPRES

Reprezentanţii Ministerului Economiei fac referire la programul pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii 'Start-up Nation - România, ediţiile 2017 şi 2018', la programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţa, ediţiile 2017 şi 2018, precum şi la programul naţional multianual de microindustrializare, ediţiile 2017 şi 2018.

 
 
Ministerul Economiei a adoptat, prin Ordin al Ministrului publicat în Monitorul Oficial, măsuri pe perioada stării de urgenţă, care vin în sprijinul IMM-urilor beneficiare ale programelor naţionale destinate înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii derulate de minister, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.

Reprezentanţii Ministerului Economiei fac referire la programul pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii 'Start-up Nation - România, ediţiile 2017 şi 2018', la programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţa, ediţiile 2017 şi 2018, precum şi la programul naţional multianual de microindustrializare, ediţiile 2017 şi 2018.


"Lucrăm în continuare pentru a găsi cele mai eficiente măsuri pentru mediul de afaceri românesc, gândindu-ne permanent şi la ce va urma după această criză. Este necesară o relaxare fiscală pentru companii în această perioadă, de aceea, am propus aceste măsuri economice concrete pentru beneficiarii programelor noastre care sunt afectaţi de criza generată de noul coronavirus. Economia va trebui restartată, resetată şi adaptată noilor cerinţe. Suntem în dialog permanent cu reprezentanţi ai mediului de afaceri pentru a minimiza efectele negative cauzate de criza pandemică", a declarat Virgil-Daniel Popescu, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

Astfel, în conformitate cu ordinul Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 803, pe toată perioada stării de urgenţă, se suspendă termenele instituite contractual referitoare la obligaţiile de păstrare a locurilor de muncă, la cerere. Totodată, administratorul programului nu întreprinde niciun demers pentru recuperarea ajutorului de minimis acordat, pe motivul obligaţiei de a păstra locurile de muncă, sub rezerva de a monitoriza acest indicator după încetarea stării de urgenţă.

De asemenea, contractul/acordul de finanţare se poate modifica, în condiţiile dispoziţiilor cuprinse în acesta şi în limitele legii, prin act adiţional semnat de ambele părţi, cu semnătură electronică. Potrivit Ministerului Economiei, aceste dispoziţii nu pot conduce la exonerarea de răspundere a beneficiarilor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile până la data decretării stării de urgenţă.

Ordinul Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 803/26.03.2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 256/27.03.2020, dă posibilitatea beneficiarilor afectaţi de măsurile instituite de Ordonanţele militare să beneficieze, pe perioada stării de urgenţă, de prevederile OUG 29/2020 şi OUG 30/2020, cu modificările şi completările ulterioare, fără a se dispune rezilierea contractului de finanţare şi recuperarea ajutorului de minimis acordat, pentru aceste motive.

Astfel, pentru a beneficia de aceste măsuri societăţile aflate în perioada de implementare/monitorizare a contractelor de finanţare trebuie să parcurgă următorii paşi: să notifice prin e-mail agenţia pentru IMM, Atragere Investiţii, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanţare cu privire la solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, pe perioada stării de urgenţă şi să solicite online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada imediat următoare, unul dintre tipurile de Certificat de Situaţie de Urgenţă -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Economiei, Certificatul de Situaţie de Urgenţă nu este necesar pentru solicitarea şomajului tehnic la ANOFM.

"În perioada următoare, MEEMA va proteja aplicanţii aflaţi în implementare sau monitorizare, precum şi partenerii bancari, prin suspendarea vizitelor de certificare şi monitorizare pe perioada stării de urgenţă. Totodată, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri va avea în vedere solicitările beneficiarilor, care se află în stadiul de implementare, de a prelungi perioada de depunere a dosarelor de decont", se mai precizează în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3957 / 5614
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...