Potrivit Comisiei Europene, noile norme vor contribui la interoperabilitate, fiabilitate şi capacitate de reţea sporite în sectorul feroviar european. De exemplu, noile procese simplificate vor genera mai multă competitivitate şi inovare în acest sector, facilitând funcţionarea companiilor feroviare şi a operatorilor sau vânzarea de tehnologii inovatoare în mai multe state membre. În plus, pachetul prevede că Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate (ERA) va juca un rol mai important, devenind, începând cu 31 octombrie, organismul unic european de certificare pentru vehiculele feroviare şi operatorii de trafic feroviar.
Sectorul feroviar european va beneficia de noi proceduri armonizate de reducere a costurilor şi a sarcinilor administrative, începând de sâmbătă, 31 octombrie, proceduri care completează cel de-al patrulea pachet feroviar, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
"Ziua de mâine marchează un moment important pentru sectorul feroviar european, e termenul de transpunere a directivelor privind siguranţa feroviară şi interoperabilitatea. Punerea în aplicare completă a celui de-al patrulea pachet feroviar la nivelul întregii UE este esenţială pentru stimularea transportului feroviar. Prin urmare, contez pe statele membre care nu l-au transpus încă să facă tot ce le stă în putinţă pentru a îndeplini această obligaţie în foarte scurt timp. Punerea în aplicare a pilonului său tehnic va simplifica în mod semnificativ procedurile şi va reduce costurile suportate de întreprinderile feroviare care îşi desfăşoară activitatea în întreaga Europă. Facem ca transportul feroviar să fie mai eficient, mai sigur, mai accesibil şi, prin urmare, mai competitiv în raport cu alte moduri de transport. Acesta constituie un pas important în direcţia decarbonizării sectorului european al transporturilor şi in ceea ce priveşte sporirea atractivităţii transportului feroviar în întâmpinarea anului 2021 - Anul european al căilor ferate", a declarat comisarul pentru mobilitate şi transport, Adina Vălean.
Potrivit Comisiei Europene, noile norme vor contribui la interoperabilitate, fiabilitate şi capacitate de reţea sporite în sectorul feroviar european. De exemplu, noile procese simplificate vor genera mai multă competitivitate şi inovare în acest sector, facilitând funcţionarea companiilor feroviare şi a operatorilor sau vânzarea de tehnologii inovatoare în mai multe state membre. În plus, pachetul prevede că Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate (ERA) va juca un rol mai important, devenind, începând cu 31 octombrie, organismul unic european de certificare pentru vehiculele feroviare şi operatorii de trafic feroviar.
În cadrul noului său rol, ERA va fi responsabilă cu autorizarea vehiculelor, certificarea în materie de siguranţă, precum şi cu aprobările pentru proiectele terestre legate de Sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) din toate statele membre.