ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Plafoane anuale de garantare pentru finanţările de tip leasing financiar acordate IMM-urilor (proiect)

03 Iulie 2020   |   AGERPRES

Circa 99,7% dintre companiile din România sunt întreprinderi mici şi mijlocii care contribuie cu aproximativ 60% la Produsul Intern Brut şi angajează 66% din forţa de muncă.

 
 
Statul intenţionează să pună la dispoziţia instituţiilor financiare nebancare, înscrise în Registrul Special la BNR, plafoane anuale de garantare pentru finanţările de tip leasing financiar acordate IMM-urilor pentru achiziţionarea de echipamente şi utilaje noi sau second-hand.

Potrivit unui proiect de Ordonanţă privind programul IMM Leasing, publicat de Ministerul Finanţelor Publice, instituţia va garanta, prin FNGCIMM, în numele şi contul statului, maximum 80% din valoarea finanţării, exclusiv dobânzile, comisioanele şi alte cheltuieli aferente, pentru achiziţia de echipamente IT şi tehnologia informaţiei în cadrul unei operaţiuni de leasing financiar şi maximum 60% pentru achiziţia de utilaje şi echipamente tehnologice în cadrul unei operaţiuni de leasing financiar.


Valoarea maximă cumulată a finanţărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilităţi este de 5 milioane de lei. Durata maximă a perioadei de leasing este de 72 de luni, cu posibilitatea acordării de perioade de graţie cu durata cuprinsă între 3 şi 12 luni. Avansul achitat de utilizator este de maximum 20% din valoarea de achiziţie a bunului finanţat, exclusiv TVA. Valoarea reziduală este cuprinsă între 1% şi maximum 20% din valoarea de achiziţie a bunului finanţat exclusiv TVA şi poate fi achitată la încheierea perioadei de leasing sau poate fi inclusă în rate, pe parcursul derulării contractului.

"Programul va contribui la : crearea unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilităţilor actuale de dezvoltare economică a României şi de stimulare a mediului de afaceri, prin dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi prin îmbunătăţirea accesului acestora la finanţare prin utilizarea facilităţilor de tip leasing financiar; menţinerea activităţii şi creşterea competitivităţii IMM-urilor dar şi menţinerea şi crearea de locuri de muncă, prin suplinirea nevoilor acestora de lichiditate în vederea desfăşurării activităţii; continuarea finanţării activităţii şi plăţii obligaţiilor datorate de IMM-uri către bugetul general consolidat", se precizează în nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ.

Totodată, iniţiatorii arată că implementarea Programului IMM Leasing de echipamente şi utilaje va contribui la diminuarea reticenţei finanţatorilor de a credita sectorul IMM şi în mod special start-up-urile, având în vedere riscurile ridicate asociate activităţii de finanţare a acestui sector derivate din ratele ridicate de eşec, capitalizarea redusă şi vulnerabilitatea la riscurile pieţei.

"În condiţiile în care un astfel de program de garantare nu ar fi implementat, având în vedere costurile de garantare practicate în condiţiile pieţei şi lipsa deductibilităţii integrale a provizioanelor, avantaj specific garanţiilor de stat, societăţile de leasing financiar nu ar fi încurajate să susţină sectorul IMM prin accesarea acestui tip de finanţare. Având în vedere contextul nefavorabil economic determinat de pandemia COVID 19, pentru atingerea obiectivului de susţinere a accesului IMM-urilor la finanţare precum şi pentru a stimula competiţia în sectorul financiar nebancar, cu efecte benefice pentru IMM-uri, în sensul reducerii costurilor de finanţare, se impune reglementarea în regim de urgenţă a unor măsuri al căror obiectiv constă în facilitarea intervenţiei statului prin acordarea de sprijin IMM-urilor pentru achizitia de echipamente IT si tehnologia informaţiei precum şi pentru achiziţia de utilaje şi echipamente tehnologice în cadrul unei operaţiuni de leasing financiar", se mai arată în documentul citat.

Potrivit sursei citate, circa 99,7% dintre companiile din România sunt întreprinderi mici şi mijlocii care contribuie cu aproximativ 60% la Produsul Intern Brut şi angajează 66% din forţa de muncă.

"Conform Cartei Albe a IMM-urilor din România, ediţia 2019, printre principalele oportunităţi de dezvoltare a acestui sector, remarcăm: folosirea de noi tehnologii are o pondere de circa 50%, circa 57,82% pentru asimilarea de noi produse, iar un procent de cca 35,31% îl reprezintă penetrarea pe noi pieţe interne si internaţionale. Totodată, conform aceleiaşi surse, principale modalităţi de finanţare a activităţilor economice ale acestui sector sunt: autofinanţarea de circa 69,54%, credite bancare de circa 25,88%, credite furnizor de circa 24,93%, iar finanţările de tip leasing deţin o pondere de 13,34%", se menţionează în notă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3542 / 5625
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
Avocații din practica de Real Estate de la Bondoc și Asociații rămân arhitecții juridici ai proiectelor imobiliare complexe. Atuurile unei echipe valoroase: expertiză transversală, gândire strategică, cultură a responsabilității, rigoare și creativitate juridică | De vorbă cu Cosmin Stăvaru (Partener) despre modul în care lucrează nucleul interdisciplinar capabil să gestioneze simultan riscuri, calendar și cerințe, să anticipeze blocaje și să ofere siguranță clienților, într-o piață volatilă, dar încă plină de oportunități
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...