ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proiect nou de reorganizare ANAF: Se taie 2.000 de posturi şi apar noi direcţii de specialitate

19 Februarie 2020   |   MEDIAFAX

Conform notei de fundamentare, Direcţia Antifraudă Fiscală va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce va conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere.

 
 
Ministerul de Finanţe a publicat un nou proiect de reorganizare a ANAF care prevede tăierea a 2.000 de posturi neocupate de inspectori şi a 150 de posturi de conducere. Totodată, apar noi direcţii de specialitate la nivelul autorităţii fiscale.

Noul proiect de reorganizare, pus în dezbatere publică, vine după ce acum câteva săptămâni a fost redus numărul de vicepreşedinţi din cadrul ANAF de la 4 la 3. Astfel, numărul posturilor alocate ANAF se reduce de la peste 27.000 la 25.000, în timp ce funcţiile de conducere se reduc cu circa 5%.

Conform notei de fundamentare, Direcţia Antifraudă Fiscală va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce va conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere.


Totodată, se înfiinţează Direcţia generală de management a riscului, în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca urmare a preluării activităţii de analiză de risc de la structurile cu atribuţii în acest domeniu.

"Analiza de risc reprezintă funcţia cheie a planificării activităţii, ANAF intenţionând să perfecţioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundanţei unor activităţi, a suprapunerii acţiunilor de control, a abordărilor parţiale ale unor riscuri fiscale, dar şi pentru evitarea tratamentelor neunitare şi disproporţionate ale nivelului de risc. Neexistând o centralizare a managementului riscului, responsabilitatea analizei de risc este distribuită atât către nivelul central, cât şi către unităţile teritoriale şi între activităţile Direcţia Generală Coordonare Inspecţie Fiscală, inspecţie fiscală persoane fizice, vamă, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală etc", se arată în nota de fundamentare.

Prin înfiinţarea acestei structuri centralizate pentru managementul riscului se va avea în vedere identificarea şi abordarea unitară a riscurilor, ţinta fiind reducerea decalajului fiscal.

De asemenea, direcţia nouă vizează includerea inspecţiilor fiscale cu ţinte clar definite şi transmiterea cazurilor către instanţele care se ocupă de cazurile penale, precum şi colectarea arieratelor şi a sumelor stabilite suplimentar.

Se înfiinţează şi Direcţia generală de strategie şi monitorizare a proceselor, în directa subordonare a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin reorganizarea Direcţiei generale de strategie şi relaţii internaţionale.

Noua structură va constitui un instrument al preşedintelui Agenţiei pentru estimarea veniturilor şi pentru urmărirea realizării veniturilor bugetului general consolidat, pentru monitorizarea periodică a activităţii instituţiei, a gradului de îndeplinire a obiectivelor asumate la nivel general şi specific, îmbunătăţirea proceselor de activitate şi, la nivel instituţional, îmbunătăţirea serviciilor oferite contribuabililor.

De asemenea, o nouă direcţie nouă este Unitatea de management a informaţiei. Aceasta va cuprinde oameni cu experienţă de business, dar şi personal cu experienţă în domeniul IT pentru a accelera procesul de informatizare a agenţiei, priorităţile instituţiei în acest domeniu şi planurile aferente. Această structură va funcţiona în subordinea secretarului general al ANAF

Totodată, se modifică denumirea Direcţiei generale de planificare, monitorizare şi sinteză în Direcţia generală de monitorizare venituri şi sinteză, cu menţinerea coordonării actuale şi fără modificarea atribuţiilor, noua denumire reflectând în mod corect activitatea desfăşurată de structura în cauză.

Totodată se va proceda la reanalizarea repartizării numărului de posturi pentru fiecare administraţie judeţeană, în funcţie de anumite criterii, precum: ponderea veniturilor colectate de fiecare organ fiscal în total venituri realizate, numărul şi dispersia în teritoriu a contribuabililor administraţi de organele fiscale din subordine, costul colectării înregistrat la fiecare unitate fiscală.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4058 / 5513
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...