Proiect nou de reorganizare ANAF: Se taie 2.000 de posturi şi apar noi direcţii de specialitate
19 Februarie 2020 MEDIAFAX
Conform notei de fundamentare, Direcţia Antifraudă Fiscală va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce va conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere.
Ministerul de Finanţe a publicat un nou proiect de reorganizare a ANAF care prevede tăierea a 2.000 de posturi neocupate de inspectori şi a 150 de posturi de conducere. Totodată, apar noi direcţii de specialitate la nivelul autorităţii fiscale.
Noul proiect de reorganizare, pus în dezbatere publică, vine după ce acum câteva săptămâni a fost redus numărul de vicepreşedinţi din cadrul ANAF de la 4 la 3. Astfel, numărul posturilor alocate ANAF se reduce de la peste 27.000 la 25.000, în timp ce funcţiile de conducere se reduc cu circa 5%.
Conform notei de fundamentare, Direcţia Antifraudă Fiscală va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce va conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere.
Noul proiect de reorganizare, pus în dezbatere publică, vine după ce acum câteva săptămâni a fost redus numărul de vicepreşedinţi din cadrul ANAF de la 4 la 3. Astfel, numărul posturilor alocate ANAF se reduce de la peste 27.000 la 25.000, în timp ce funcţiile de conducere se reduc cu circa 5%.
Conform notei de fundamentare, Direcţia Antifraudă Fiscală va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce va conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere.
Totodată, se înfiinţează Direcţia generală de management a riscului, în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca urmare a preluării activităţii de analiză de risc de la structurile cu atribuţii în acest domeniu.
"Analiza de risc reprezintă funcţia cheie a planificării activităţii, ANAF intenţionând să perfecţioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundanţei unor activităţi, a suprapunerii acţiunilor de control, a abordărilor parţiale ale unor riscuri fiscale, dar şi pentru evitarea tratamentelor neunitare şi disproporţionate ale nivelului de risc. Neexistând o centralizare a managementului riscului, responsabilitatea analizei de risc este distribuită atât către nivelul central, cât şi către unităţile teritoriale şi între activităţile Direcţia Generală Coordonare Inspecţie Fiscală, inspecţie fiscală persoane fizice, vamă, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală etc", se arată în nota de fundamentare.
Prin înfiinţarea acestei structuri centralizate pentru managementul riscului se va avea în vedere identificarea şi abordarea unitară a riscurilor, ţinta fiind reducerea decalajului fiscal.
De asemenea, direcţia nouă vizează includerea inspecţiilor fiscale cu ţinte clar definite şi transmiterea cazurilor către instanţele care se ocupă de cazurile penale, precum şi colectarea arieratelor şi a sumelor stabilite suplimentar.
Se înfiinţează şi Direcţia generală de strategie şi monitorizare a proceselor, în directa subordonare a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin reorganizarea Direcţiei generale de strategie şi relaţii internaţionale.
Noua structură va constitui un instrument al preşedintelui Agenţiei pentru estimarea veniturilor şi pentru urmărirea realizării veniturilor bugetului general consolidat, pentru monitorizarea periodică a activităţii instituţiei, a gradului de îndeplinire a obiectivelor asumate la nivel general şi specific, îmbunătăţirea proceselor de activitate şi, la nivel instituţional, îmbunătăţirea serviciilor oferite contribuabililor.
De asemenea, o nouă direcţie nouă este Unitatea de management a informaţiei. Aceasta va cuprinde oameni cu experienţă de business, dar şi personal cu experienţă în domeniul IT pentru a accelera procesul de informatizare a agenţiei, priorităţile instituţiei în acest domeniu şi planurile aferente. Această structură va funcţiona în subordinea secretarului general al ANAF
Totodată, se modifică denumirea Direcţiei generale de planificare, monitorizare şi sinteză în Direcţia generală de monitorizare venituri şi sinteză, cu menţinerea coordonării actuale şi fără modificarea atribuţiilor, noua denumire reflectând în mod corect activitatea desfăşurată de structura în cauză.
Totodată se va proceda la reanalizarea repartizării numărului de posturi pentru fiecare administraţie judeţeană, în funcţie de anumite criterii, precum: ponderea veniturilor colectate de fiecare organ fiscal în total venituri realizate, numărul şi dispersia în teritoriu a contribuabililor administraţi de organele fiscale din subordine, costul colectării înregistrat la fiecare unitate fiscală.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4188 / 5643 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





