ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Senat: Autorităţile cu achiziţii de peste 30 de mil. lei vor trebui să rezerve 0,5% întreprinderilor sociale de inserţie

31 Mai 2022   |   Agerpres

Propunerea legislativă completează Legea 98/2016 privind achiziţiile publice şi Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale. Ea fost iniţiată de către parlamentari USR sau neafiliaţi.

 
 
Autorităţile contractante cu un buget anual de achiziţii mai mare de 30.000.000 lei fără TVA ar putea fi obligate ca minim 0,5% din bugetul anual de achiziţii să îl rezerve participării la procedura de atribuire întreprinderilor sociale de inserţie.

O propunere legislativă în acest sens a fost aprobată luni de către Senat, în calitate de primă Cameră sesizată, cu 88 de voturi "pentru".

Astfel, autoritatea contractantă, cu o valoare totală a programului anual de achiziţii publice aprobat mai mare de 30 de milioane de lei fără TVA va fi obligată să rezerve minim 0,5% din valoarea acestuia participării la procedura de atribuire doar întreprinderilor sociale de inserţie prevăzute de Legea 219/2015 privind economia socială, în măsura în care achiziţia de produse, servicii sau lucrări ale autorităţii contractante poate fi realizată de aceste întreprinderi.


Propunerea legislativă completează Legea 98/2016 privind achiziţiile publice şi Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale. Ea fost iniţiată de către parlamentari USR sau neafiliaţi.

În expunerea de motive se reaminteşte că în 2014, Uniunea Europeană a adoptat Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European care reglementează, printre altele, achiziţiile publice rezervate şi introduce clauze sociale în contractele de achiziţii publice. Astfel, au fost elaborate la nivel european prevederi care permit autorităţilor publice să acorde prioritate sau să rezerve contracte operatorilor economici care au drept scop principal integrarea socială şi profesională a persoanelor cu dizabilităţi sau a persoanelor defavorizate.

"Deşi potenţialul achiziţiilor sociale este recunoscut de mult timp, inclusiv în România, domeniul de aplicare în practică a fost incert. Din acest motiv, în România, achiziţiile sociale sunt o raritate. Conform datelor furnizate de către ANAP, în perioada 2016-2021, au fost derulate prin SICAP un număr de 215 proceduri: 143 de proceduri s-au finalizat cu un contract încheiat, 59 de proceduri au fost anulate şi alte 13 proceduri erau în derulare în ianuarie 2022, data primirii răspunsului la solicitarea de informaţii de interes public adresată ANAP", se arată în expunerea de motive.

Conform legii privind economia socială, întreprinderea socială de inserţie este întreprinderea socială care are, permanent, cel puţin 30% din personalul angajat aparţinând grupului vulnerabil, astfel încât timpul de lucru cumulat al acestor angajaţi să reprezinte cel puţin 30% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaţilor şi care are ca scop lupta împotriva excluziunii, discriminărilor şi şomajului prin inserţia socio-profesională a persoanelor defavorizate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1255 / 5122
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...