
Transmiterea facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B devine obligatorie de la 1 iulie 2024 (Finanţe)
19 Septembrie 2023
AgerpresPână la acel termen, se propune instituirea unui sistem de raportare a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni.
Transmiterea facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B (business-to-business) va deveni obligatorie începând cu data de 1 iulie 2024, conform Proiectului de lege privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, publicat marţi de Ministerul Finanţelor.
Până la acel termen, se propune instituirea unui sistem de raportare a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni.
"Digitalizarea sistemului fiscal din România şi adaptarea acestuia la cerinţele Uniunii Europene, cu rol în reducerea deficitului bugetar, creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat şi reducerea evaziunii fiscale, presupune adoptarea unor linii strategice graduale care să confere posibilitatea adaptării operatorilor economici la cerinţele tehnice/procedurale/legislative derivate din implementarea sistemelor informatice, rutinarea în parametrii normali/funcţionali a sistemelor informatice deţinute de Ministerul Finanţelor şi operatorii economici, precum şi armonizarea reglementărilor legale în materie. (...) se propune instituirea unui sistem de raportate a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni şi trecerea la transmiterea obligatorie a facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B începând cu 1 iulie 2024. Măsurile vor contribui la creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat, reducerea evaziunii fiscale, precum şi la întărirea disciplinei bugetare la nivelul entităţilor publice şi a responsabilizării ordonatorilor de credite în procesul bugetar", se arată în Expunerea de motive a proiectului de act normativ postat în consultare publică pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Până la acel termen, se propune instituirea unui sistem de raportare a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni.
"Digitalizarea sistemului fiscal din România şi adaptarea acestuia la cerinţele Uniunii Europene, cu rol în reducerea deficitului bugetar, creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat şi reducerea evaziunii fiscale, presupune adoptarea unor linii strategice graduale care să confere posibilitatea adaptării operatorilor economici la cerinţele tehnice/procedurale/legislative derivate din implementarea sistemelor informatice, rutinarea în parametrii normali/funcţionali a sistemelor informatice deţinute de Ministerul Finanţelor şi operatorii economici, precum şi armonizarea reglementărilor legale în materie. (...) se propune instituirea unui sistem de raportate a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni şi trecerea la transmiterea obligatorie a facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B începând cu 1 iulie 2024. Măsurile vor contribui la creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat, reducerea evaziunii fiscale, precum şi la întărirea disciplinei bugetare la nivelul entităţilor publice şi a responsabilizării ordonatorilor de credite în procesul bugetar", se arată în Expunerea de motive a proiectului de act normativ postat în consultare publică pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Începând cu anul 2021, ministerul de resort a pus bazele implementării graduale a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura, prin adoptarea actelor normative de ordin primar şi secundar cu rol în asigurarea funcţionalităţii eficiente a procesului de transmitere/recepţionare a facturilor electronice, stabilind, totodată, anumite categorii de operatori economici cărora le revine obligaţia de transmitere a facturilor prin acest sistem. Prezentele reglementări reprezintă o continuare a politicilor publice adoptate de către Ministerul Finanţelor, subliniază sursa citată.
Facturarea electronică ar fi trebuit să devină obligatorie începând cu 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacţiile efectuate între persoanele impozabile stabilite pe teritoriul României. Măsura urmează să fie aplicabilă până la 31 decembrie 2026.
Pe de altă parte, se propune prelungirea termenului de transmitere către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a listelor pentru care Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) urmează să formuleze acţiuni de dizolvare sau de radiere de la 15 zile la 45 zile calendaristice.
"Pentru a maximiza recuperarea veniturilor la bugetul general consolidat şi pentru a nu se periclita colectarea acestora, înaintea pronunţării dizolvării ori radierii, se impune ca ONRC să transmită către ANAF lista pentru care urmează să formuleze acţiuni de dizolvare/radiere, într-un termen rezonabil, astfel încât sa existe posibilitatea efectuării opoziţiilor la aceste proceduri. Astfel, se impune prelungirea termenului de transmitere către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a listelor pentru care ONRC urmează să formuleze acţiuni de dizolvare/radiere de la 15 zile la 45 zile calendaristice. Pe de altă parte, pentru a se consolida conformarea voluntară la plată a obligaţiilor bugetare, se impune condiţionarea pronunţării dizolvării/radierii societăţilor numai după ce obligaţiile bugetare restante sunt achitate de către aceste societăţi ori acestea să nu aibă în desfăşurare acţiuni de control fiscal", se menţionează în document.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 727 / 5490 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...