
UNTRR solicită includerea în mod explicit a suspendării leasingului operaţional în Ordonanţa 37 I 2020
07 Aprilie 2020
AGERPRESPotrivit sursei citate, din normele de aplicare a aceleiaşi ordonanţe se doreşte eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora", întrucât "ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare".
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanţelor Publice (MFP) includerea în normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori a posibilităţii suspendării tuturor tipurilor de împrumuturi dedicate persoanelor juridice.
"Ordonanţa de Urgenţă nr. 37/2020 şi normele de aplicare ale acesteia includ şi instituţiile financiare nebancare definite potrivit Legii nr. 93/2009, în care sunt cuprinse societăţile de leasing financiar. UNTRR solicită MFP includerea obligatorie a leasingului operaţional în OUG nr. 37/2020 şi în cadrul normelor de aplicare, deoarece deţine o pondere importantă în operarea vehiculelor de transport rutier. În ceea ce priveşte piaţa finanţărilor pentru vehiculele comerciale, 60% din autovehiculele de transport rutier sunt achiziţionate prin leasing financiar, 30% prin leasing operaţional şi 10% prin credit bancar, astfel că UNTRR solicită şi includerea obligatorie a leasingului operaţional în cadrul normelor de aplicare a OUG nr. 37/2020, în caz contrar firmele de transport rutier vor fi condamnate la faliment. Astfel, în cadrul art. 1 din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, solicităm completarea acestuia, prin includerea tuturor facilităţilor de leasing operaţional. În prezent, companiile de leasing operaţional consideră că nu fac subiectul OUG nr. 37/2020", precizează UNTRR, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.
"Ordonanţa de Urgenţă nr. 37/2020 şi normele de aplicare ale acesteia includ şi instituţiile financiare nebancare definite potrivit Legii nr. 93/2009, în care sunt cuprinse societăţile de leasing financiar. UNTRR solicită MFP includerea obligatorie a leasingului operaţional în OUG nr. 37/2020 şi în cadrul normelor de aplicare, deoarece deţine o pondere importantă în operarea vehiculelor de transport rutier. În ceea ce priveşte piaţa finanţărilor pentru vehiculele comerciale, 60% din autovehiculele de transport rutier sunt achiziţionate prin leasing financiar, 30% prin leasing operaţional şi 10% prin credit bancar, astfel că UNTRR solicită şi includerea obligatorie a leasingului operaţional în cadrul normelor de aplicare a OUG nr. 37/2020, în caz contrar firmele de transport rutier vor fi condamnate la faliment. Astfel, în cadrul art. 1 din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, solicităm completarea acestuia, prin includerea tuturor facilităţilor de leasing operaţional. În prezent, companiile de leasing operaţional consideră că nu fac subiectul OUG nr. 37/2020", precizează UNTRR, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.
Potrivit sursei citate, din normele de aplicare a aceleiaşi ordonanţe se doreşte eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora", întrucât "ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare".
"Totodată, la art. 16, pct. 5, dacă există posibilitatea de respingere a cererii de către creditor, atunci OUG 37 nu are niciun efect. Şi astăzi creditorii pot respinge sau aproba cereri din partea companiilor. Solicităm menţionarea clară - dacă finanţarea se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 15 şi art. 16, atunci cererea se aprobă; dacă finanţarea nu se încadrează, atunci se respinge. Solicităm şi eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora" din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, de la articolul 16, pct. 7, pentru că ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare. Contractele de finanţare ale transportatorilor rutieri includ şi acorduri cu entităţi diferite de vânzătorul vehiculelor, dar care sunt în acelaşi grup. De exemplu, service-urile care asigură mentenanţă pe perioada finanţării aparţin, de cele mai multe ori, în mod direct sau indirect de finanţatori. La rândul lor, finanţatorul şi service-ul sunt în acelaşi grup sau au legătură cu unul dintre producătorii celor 7 mărci de camioane din piaţa europeană", menţionează transportatorii rutieri.
De asemenea, UNTRR solicită Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Ministerului Finanţelor Publice (MFP), Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) realizarea de urgenţă a demersurilor necesare pentru implementarea unor proceduri simple de suspendare online a asigurărilor RCA pentru transportatorii rutieri, prin completarea unei declaraţii electronice pe proprie răspundere. "Digitalizarea documentelor este absolut necesară, iar declaraţia electronică ar putea fi realizată de către STS, pe modelul declaraţiei online creată pentru persoanele fizice (...), se arată în comunicat.
"Autovehiculele vor fi puse în parcări sigure, păzite, unde nu vor exista riscuri precum cel de furt sau de incendiu. Totodată, s-ar putea încheia o poliţă CASCO de stoc pentru camioanele parcate (...) UNTRR va solicita găsirea unei soluţii cât mai rapide de suspendare a asigurării RCA, fără a returna plăcuţele de înmatriculare, ci prin completarea unei declaraţii pe proprie răspundere, pentru ca firmele de transport rutier să-şi poată folosi asigurările RCA actuale după ce criza provocată de coronavirus va trece şi fără a parcurge proceduri birocratice cu depunerea plăcuţelor de înmatriculare şi pe urma cu recuperarea acestora (...). Companiile de transport rutier care încă au resurse le au pentru că au fost serioase şi îşi doresc să le utilizeze la repornirea activităţii. În domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, la repornirea activităţii, trebuie să existe capital de lucru pentru 90 zile - în prima lună se începe activitatea, la final de lună se facturează, dar încasările sunt uzual la peste 60 de zile, timp în care pentru fiecare autovehicul operat în Europa de Vest trebuie acoperite cheltuieli de peste 10.000 euro/lună: 3.500 - 4.500 de euro de motorină, 2.600 euro cost cu forţa de muncă, 2.500 euro taxe de drum, întreţinere, reparaţii, asigurări (RCA, CASCO, CMR), finanţări, cheltuieli administrative", se precizează în documentul citat.
Conform datelor UNTRR, în România sunt 8,2 milioane de vehicule, din care 200.000 sunt licenţiate (165.000 de camioane şi 35.000 de autobuze şi autocare), iar din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus firmele de transport rutier de mărfuri româneşti care realizează transport rutier internaţional au raportat, în medie, o scădere cu 60% a afacerilor.
Totodată, în cazul transportului rutier naţional de persoane - linii regulate - numărul de pasageri a scăzut cu 80%, iar pentru transportul de persoane ocazional şi transportul rutier de persoane internaţional scăderea este de 100%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3815 / 5523 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...