ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Instanţa supremă a lansat dosarul electronic - acces de la distanţă la actele de la dosar

07 Mai 2020   |   AGERPRES

Dosarul electronic este prima componentă a conceptului de instanţă din era digitală, menit să racordeze instanţa supremă la transformările aduse relaţiilor sociale prin evoluţia tehnologică, precum şi la noul conţinut pe care trebuie să îl dobândească activitatea serviciilor publice în acest context.

 
 
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a lansat, joi, aplicaţia dosar electronic, prin care părţile implicate într-un proces şi avocaţii acestora vor avea acces de la distanţă la actele de la dosar.

Potrivit unui comunicat al ÎCCJ, aplicaţia va permite părţilor şi apărătorilor lor accesul direct şi imediat la actele dosarului, fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul instanţei, contribuind astfel la eforturile permanente ale instanţei supreme privind combaterea pandemiei de COVID-19.

Procedura de înregistrare este deja deschisă, cererea fiind disponibilă pe site-ul ÎCCJ - www.scj.ro, iar dosarul electronic va fi disponibil începând cu data de 18 mai, pentru Secţia I Civilă, Secţia a II-a Civilă, Secţia Penală şi completurile de 5 judecători, respectiv de la data de 1 septembrie pentru Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, unde volumul documentelor care se impune a fi scanate şi transmise în baza de date este foarte ridicat.


Dosarul electronic este prima componentă a conceptului de instanţă din era digitală, menit să racordeze instanţa supremă la transformările aduse relaţiilor sociale prin evoluţia tehnologică, precum şi la noul conţinut pe care trebuie să îl dobândească activitatea serviciilor publice în acest context.

De asemenea, dosarul electronic va fi urmat, în această toamnă, de implementarea serviciului de transmitere a actelor de procedură şi de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege prin mijloace moderne de comunicaţie, în format electronic, diminuându-se astfel costurile pe care administrarea justiţiei le presupune pentru contribuabil, precum şi efectuarea acestor comunicări către justiţiabili în condiţii de rapiditate şi de siguranţă.

Avantajele dosarului electronic:

* economie de timp şi costuri mai reduse pentru părţi şi apărătorii lor, aceştia putând consulta documentele dosarului fără a se deplasa efectiv la sediul instanţei supreme;

* acces imediat la documentele noi, fără a se aştepta perioada necesară pentru comunicarea acestora prin serviciile poştale;

*creşterea celerităţii procedurii, prin reducerea situaţiilor în care este necesară amânarea cauzei pentru a se putea consulta înscrisurile noi;

*reducerea aglomeraţiei în sediile ÎCCJ şi asigurarea eficienţei măsurilor de protecţie împotriva COVID-19;

*posibilitatea judecătorilor, magistraţilor asistenţi şi grefierilor de a consulta dosarele de la domiciliu şi de a lua în mod imediat măsurile corespunzătoare, în contextul măsurilor de protecţie legate de pandemia de COVID-19;

*posibilitatea membrilor completului de judecată, a părţilor şi a reprezentanţilor lor de a consulta dosarul în mod simultan, fără a se aştepta predarea dosarului în arhivă;

*acces la actele dosarului 24/24, fără ca partea să fie condiţionată de programul de relaţii cu publicul al compartimentului arhivă sau de faptul că dosarul se află dat spre studiu sau spre motivare unui membru al completului.

Pentru implementarea acestei aplicaţii, Înalta Curte a beneficiat de asistenţă din partea Tribunalului Arad şi a Curţii de Apel Galaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2887 / 4782
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...