
Miniştrii de Finanţe din UE nu au ajuns la un acord cu privire la principalele linii ale unui buget al zonei euro
14 Iunie 2019
AGERPRESNu s-a ajuns la un consens nici dacă bugetul ar trebui să aibă un rol de stabilizare în cazul în care o economie a zonei euro este într-o situaţie dificilă sau doar să ajute economiile să devină mai competitive, adaugă oficialul.
Miniştrii de Finanţe din UE nu au reuşit, în cursul discuţiilor de joi noaptea şi vineri, să ajungă la un acord cu privire la principalele linii ale unui buget al zonei euro şi au decis să continue convorbirile în următoarele luni, a declarat pentru Reuters un oficial din zona euro.
Cele 28 de state membre care formează Uniunea Europeană au deja un buget UE comun, care este stabilit odată la şapte ani şi este echivalent cu 1% din Venitul Naţional Brut al blocului comunitar. Însă ideea este ca acele 19 state membre ale zonei euro să aibă un buget separat care să fie folosit ca un instrument fiscal care să intervină în economia zonei euro alături de politica monetară a Băncii Centrale Europene.
Miniştrii de Finanţe din UE vor să ajungă la un acord care să precizeze dacă bugetul zonei euro va fi finanţat prin taxe speciale sau banii vor veni din bugetul UE comun. Din cauza lipsei unui acord privind sursele de finanţare, nu a mai fost discutată mărimea bugetului zonei euro, a precizat oficialul.
Cele 28 de state membre care formează Uniunea Europeană au deja un buget UE comun, care este stabilit odată la şapte ani şi este echivalent cu 1% din Venitul Naţional Brut al blocului comunitar. Însă ideea este ca acele 19 state membre ale zonei euro să aibă un buget separat care să fie folosit ca un instrument fiscal care să intervină în economia zonei euro alături de politica monetară a Băncii Centrale Europene.
Miniştrii de Finanţe din UE vor să ajungă la un acord care să precizeze dacă bugetul zonei euro va fi finanţat prin taxe speciale sau banii vor veni din bugetul UE comun. Din cauza lipsei unui acord privind sursele de finanţare, nu a mai fost discutată mărimea bugetului zonei euro, a precizat oficialul.
Nu s-a ajuns la un consens nici dacă bugetul ar trebui să aibă un rol de stabilizare în cazul în care o economie a zonei euro este într-o situaţie dificilă sau doar să ajute economiile să devină mai competitive, adaugă oficialul.
Miniştrii de Finanţe dezbat de şase luni acest dosar care provoacă o falie între statele din sudul continentului, partizane ale unei solidarităţi mai mari, şi cele din nord, adepte ale rigorii bugetare. Neîncrederea dintre cele două tabere a crescut după tensiunile recente între guvernul populist italian, care a lăsat datoria publică să crească, şi Comisia Europeană, care ameninţă să adopte sancţiuni împotriva Italiei. Chiar dacă problema Italiei nu este pe ordinea de zi a reuniuni de joi, ea ar putea totuşi arunca o umbră asupra discuţiilor deja complicate.
Zona euro nu trebuie să contribuie la "incertitudinea politică" provocată de Brexit şi tensiunile comerciale, a pledat joi portughezul Mario Centeno, cel care prezidează reuniunile ministeriale ale Eurogrupului. "Dacă nu vom adopta decizii, cetăţenii nu vor înţelege de ce avem reuniuni atât de lungi", a insistat Centeno.
Ca o dovadă a tensiunilor persistente, Comisarul european pentru Afaceri Economice, Pierre Moscovici, a subliniat că ar fi "preferat să vorbim de un buget al zonei euro, care ar fi mai uşor de înţeles". Însă numai termenul de buget merge prea departe pentru ţările din nord, care se opun din principiu unui buget separat al zonei euro.
În orice caz, valoarea acestui buget ar urma să fie mult mai mică decât ceea ce ar fi dorit preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, care miza pe mai multe sute de miliarde de euro. Două surse europene de la Bruxelles au vorbit de o anvelopă de 17 miliarde de euro repartizată pe şapte ani şi plasată sub autoritatea extinsă a celor 27 de state membre UE. Acestea ar urma să decidă mărimea anvelopei dedicate bugetului zonei euro, deoarece acesta din urma va fi încorporat în bugetul UE, iar negocierile se vor purta cu toate statele membre ale Uniunii.
Al doilea domeniu de reforme în zona euro discutat de miniştrii de Finanţe este consolidarea Mecanismului European de Stabilitate (MES), înfiinţat în 2012, în perioada crizei datoriilor, şi destinat să vină în ajutorul ţărilor în dificultate.
Al treilea dosar este Uniunea bancară, proiect lansat în 2012 după criza financiară şi care nu este finalizat. De mai mulţi ani, Germania amână crearea unui sistem european de garantare a depozitelor. Berlinul ar dori mai întâi reducerea nivelului creditelor neperformante.
Toate aceste reforme sunt considerate necesare de Bruxelles pentru a aborda viitoarele crize care riscă să se răspândească la nivelul întregii Uniuni, din cauza integrării crescute între economiile statelor membre, în special în cadrul zonei euro, care reprezintă 85% din PIB-ul Uniunii Europene.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3879 / 4753 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...