ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Primarul Dominic Fritz a sesizat DNA despre o posibilă fraudare a mai multor concursuri din instituţie

15 Septembrie 2021   |   Agerpres

Edilul arată că o posibilă reţea de fraudare a concursurilor pentru ocuparea unor funcţii publice, din care ar face parte şi foşti angajaţi ai Serviciului Resurse Umane, a fost descoperită în Primăria Timişoara.

 
 
Primarul Dominic Fritz a anunţat, miercuri, despre o posibilă fraudare a mai multor concursuri din Primăria Municipiului Timişoara, în anii 2018 şi 2019, "dovezile" la DNA fiind depuse de actualul edil.
 
"Suntem în faţa unui posibil sistem de fraudare, premeditat şi sistematic, care s-a desfăşurat pe parcursul mai multor ani, cu complicităţi potenţiale, cel puţin la vârful serviciului de resurse umane. Putem doar bănui că este şi mită la mijloc, dar acest lucru trebuie să-l stabilească procurorii", a declarat Dominic Fritz, într-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
 
Edilul arată că o posibilă reţea de fraudare a concursurilor pentru ocuparea unor funcţii publice, din care ar face parte şi foşti angajaţi ai Serviciului Resurse Umane, a fost descoperită în Primăria Timişoara.
 
Descoperirea a fost făcută cu ajutorul, indirect, al DNA care a cerut o serie de documente în cazul unui fost angajat. Pornind de la unele neconcordanţe în dosarul acestuia de concurs, din primele verificări ale primarului există dovezi concludente că un număr de cel puţin şapte funcţionari ar fi fraudat concursurile de ocupare a unor posturi publice, lucrările pe care le-au prezentat nefiind scrise de aceştia.
 
Dovezile, împreună cu numele tuturor celor implicaţi, au fost transmise, miercuri dimineaţa, la DNA - Serviciul Teritorial Timişoara de către primar.
 
Astfel, în cazul a cel puţin şase actuali şi foşti funcţionari din Primăria Timişoara, care au susţinut concursuri în anii 2018 şi 2019, au fost descoperite probe scrise de aceeaşi persoană, un fost funcţionar din Serviciul de Resurse Umane.
 
În cadrul aceloraşi cercetări au mai fost identificate lucrări olografe semnate de un alt funcţionar, care a susţinut două concursuri pentru posturi diferite în 2018 şi 2019 şi care difereau în mod vizibil în ceea ce priveşte caracterele scrisului, acesta fiind total diferit de la o lucrare la alta, se menţionează în comunicatul de presă.
 
Conform aceleiaşi surse, primarul Timişoarei a explicat despre cum se pare că a funcţionat sistemul de fraudare.
 
"La proba scrisă, candidaţii care şi-au aranjat concursul au dat nişte răspunsuri întâmplătoare, dar notarea de către comisie s-a făcut în a doua zi. Destul timp, peste noapte, pentru funcţionarii de la Resurse Umane să scrie o nouă lucrare, cu răspunsurile corecte şi să înlocuiască lucrarea candidatului cu lucrarea comandată şi redactată ulterior", explică Fritz.
 
Dominic Fritz a reorganizat Primăria Timişoara în iulie 2021 şi a restructurat printre altele şi Serviciul Resurse Umane, noua organigramă fiind însă contestată în instanţă de un grup de sindicalişti, incluzând-o şi pe fosta şefă de la Resurse Umane.
 
"De aici şi rezistenţa la noua organigramă: pierderea unor funcţii nu înseamnă doar că unii nu-şi mai iau un salariu bun de la stat, ci destructurarea acestui sistem corupt, care i-a făcut puternici şi bogaţi. Se pare că miza încercărilor de a suspenda sau anula noua organigrama în instanţă este să se întoarcă unii corupţi pe post înainte să putem descoperi toate aceste mizerii penale", a mai declarat Dominic Fritz.
 
Primarul spune că în primăria pe care o conduce "nu există niciun fel de toleranţă faţă de abuz sau corupţie. De fiecare dată când voi da peste astfel de fapte nu voi avea nicio ezitare să mă adresez justiţiei. Şi să fie clar: lupta o vom câştiga noi, indiferent de ce se va arunca în mine sau în cei care vor să facă curăţenie", afirmă edilul.
 
Toate aceste înscrisuri conturează elementele unor fapte penale, care ar putea fi încadrate de Codul penal la falsul material în înscrisuri oficiale, falsul în înscrisuri sub semnătură privată, uzul de fals, darea de mită, traficul de influenţă, cumpărarea de influenţă, abuzul în serviciu, uzurparea funcţiei, folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane.
 
Pentru toate aceste motive, primarul Dominic Fritz a solicitat DNA - Serviciul Teritorial Timişoara să cerceteze faptele sesizate şi, în măsura în care se impune, să procedeze la aplicarea măsurilor prevăzute de lege. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1544 / 4482
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Kinstellar is recruiting a junior to mid-level Litigation Lawyer
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Women in Business Law Awards 2024 | Două firme locale independente și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru premiul ”Firma anului în Europa de Est”. Popescu & Asociații, câștigătoarea de anul trecut, listată în trei categorii
Kinstellar a acordat consultanță ING Bank N.V. cu privire la o nouă facilitate de credit senior de 150 de milioane de euro acordată furnizorului român de servicii de telecomunicații DIGI România. Magdalena Răducanu (Special Counsel) a coordonat echipa
Raport IT&C: Oportunități de cooperare între Marea Britanie ̸ România | Mircea Moraru, Counsel la CMS România: Pentru investitorii britanici care iau în considerare scena dinamică de IT&C din România, este esențial să înțeleagă și să navigheze printre complexitățile juridice
Vasile Țiple, fostul Consilier General al UiPath și fondatorul Goodlegal, se alătură KPMG Legal - Toncescu și Asociații
PNSA a consiliat Grupul Orange în fuziunea post-achiziție dintre Orange România și Orange România Communications. Partenerii Bogdan C. Stoica și Irina Ivanciu au coordonat echipele din mai multe arii de practică
Bondoc și Asociații obține un nou succes în materia litigiilor de achiziții publice. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Cererea de inițiere a procedurii de arbitraj cerută de Eurohold și EIG a fost înregistrată la ICSID | Reclamanții se pregătesc să conteste restricțiile impuse de Uniunea Europeană în privința acordurilor de investiții încheiate între statele membre și spun că un astfel de arbitraj va crea un precedent pentru alte întreprinderi din UE. Ce avocați fac parte din echipa care consiliază asigurătorul
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Norris Alexandru Mircescu, al cincilea cel mai bun punctaj din anul 2022: ” Mi-am rezervat ultimii doi ani de facultate pentru a descoperi lumea avocaturii. Cel puțin momentan, îmi doresc să progresez și să mă dezvolt în România. Îmi iubesc țara și familia, nu văd cum aș putea sta departe prea mult timp de lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine”
Avocații Wolf Theiss văd o creștere de 20-30%, anul acesta, în practica de Dispute Resolution | Ligia Cecilia Popescu, Partenerul Wolf Theiss care coordonează Departamentul de Litigii şi Arbitraj, al doilea ca volum de activitate și ca încasări al biroului din București: “Avem o echipă foarte puternică. O parte semnificativă a portofoliului de clienţi ai practicii provine din recomandări provenite de la firme internaţionale de avocatură”
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q1 2024) | Piața de M&A își revine în primul trimestru și crește cu o treime, la nivel global și cu 42% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Wolf Theiss și DLA Piper, pe podium în Europa Centrală și de Est
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...