Activitatea Departamentului de Dispute Resolution de la Bulboacă & Asociații s-a intensificat în 2021, echipa primind multe mandate noi. În ultimul an, nu s-a remarcat o creștere semnificativă a litigiilor, ci, mai degrabă, o mai mare diversificare a acestora, cu componente interdisciplinare, spun avocații
12 August 2021 Ștefania Enache
Mandatele încredințate pe parcursului anului 2021 sunt variate și vizeză mai multe arii de drept.
| |
Un portofoliu format din câteva sute de litigii este gestionat de echipa Bulboacă & Asociații. Mandatele includ litigii cu profesioniștii, litigii de muncă, litigii penale, insolvență, contencios administrativ și fiscal, achiziții publice, drept imobiliar etc.„Complexitatea acestora rezidă atât din problemele de drept pe care le ridică, cât și din miza financiară a acestora, motiv pentru care, de regulă, fiecărui dosar îi dedicăm o echipă interdisciplinară formată din avocați cu expertiză temeinică în ramurile de drept vizate”, explică Andrada Bulgaru, Avocat Partener Bulboacă & Asociații.
Activitatea avocaților firmei s-a intensificat foarte mult în prima parte a anului în curs, echipa primind un număr important de dosare noi. Mandatele încredințate pe parcursului anului 2021 sunt variate și vizeză mai multe arii de drept.
Activitatea avocaților firmei s-a intensificat foarte mult în prima parte a anului în curs, echipa primind un număr important de dosare noi. Mandatele încredințate pe parcursului anului 2021 sunt variate și vizeză mai multe arii de drept.
Andrada Bulgaru nominalizează, de exemplu, proiectele care vizează relațiile de muncă, în cadrul cărora s-au evidențiat litigiile privind concedierile, răspunderea patrimonială a salariaților și accidentele de muncă.
De asemenea, în sfera contenciosului administrativ, litigiile au avut ca principal izvor controalele inopinate ale autorităților publice.
În ariile de restructurare și insolvență, avocații au acordat asistență atât debitorilor, cât și creditorilor în cadrul procedurilor judiciare desfășurate în fața judecătorului sindic.
În ceea ce privește dreptul penal, noile litigii au avut ca obiect infracțiuni economice.
„Litigiile din sfera dreptului imobiliar au avut ca obiect acțiuni în revendicare. Mandatele au fost încredințate de societăți din diverse domenii de activitate, precum industria prelucrării lemnului, construcții civile, transporturi, producție și comerț, agricultură, fabricarea și comercializarea produselor chimice, finanțări, transporturi etc.”, subliniază Partenerul Bulboacă & Asociații.
La rândul său, Lidia Zărnescu, Avocat Senior în cadrul Bulboacă & Asociații, menționează că, în acest an, nu a remarcat ca anumite sectoare de activitate să fie implicate în mai multe litigii comparativ cu celelalte. Avocatul apreciază că nu se poate generaliza nici prin raportare la consecințele pandemiei SARS-CoV-2.
„În sectorul privat, toate domeniile de activitate au fost afectate de pandemia SARS-CoV-2, iar în ceea ce privește clienții noștri, aceștia ne-au solicitat asistență juridică în faza pre-litigioasă și au reușit să gestioneze o proporție semnificativă a conflictelor. Mandatele încredințate în acest an sunt variate și nu se poate stabili un tipar al acestora, fiind caracterizate de nevoile clienților noștri”, nuanțează specialistul.
Nici profilul clienților asistați de echipa de litigii din cadrul Bulboacă & Asociații nu a cunoscut o modificare spectaculoasă, firma de avocatură reprezentând dintotdeauna atât companii naționale, cât și companii internaționale. „În ceea ce privește domeniile de activitate ale clienților noștri, acestea sunt extrem de variate - industria prelucrării lemnului, construcții civile, transporturi, producție și comerț, agricultură, fabricarea și comercializarea produselor chimice, finanțări, transporturi etc.”, precizează Andrei Zărnescu, Avocat Senior Bulboacă & Asociații.
Avocați specializați în drept penal, în cadrul Departamentului de Dispute Resolution
Multe dintre mandatele încredințate avocaților ating probleme sensibile, oferindu-le astfel ocazia de a se implica într-o serie de proiecte inedite care necesită soluții pe măsură.
Unul dintre cele mai spectaculoase mandate aflate pe masa de lucru a experților Bulboacă & Asociații are ca obiect executarea unui contract de prestări servicii extrem de complex în contextul unei finanțări de interes național, cu implicații financiare ridicate (valoarea litigiului fiind de aproximativ trei milioane de dolari). Având în vedere complexitatea acestuia și ariile de expertiză implicate, dosarul este gestionat de Adrian Bulboacă – Partener Coordonator și de Andrada Bulgaru.
De asemenea, echipa are în portofoliu o serie de dosare privind criminalitatea economică, primite de la clienții firmei, aceștia cunoscând faptul că Bulboacă & Asociații poate acorda servicii juridice integrate. „Asigurăm asistența juridică a clienților noștri în multiple cauze având ca obiect infracțiuni economice, precum evaziune fiscală, înșelăciune cu consecințe deosebit de grave ș.a. Aceste cauze sunt gesitionate de Departamentul de Dispute Resolution, în componența căruia se regăsesc avocați specializați în drept penal, astfel încât, în general, nu colaborăm cu alte firme locale în astfel de mandate”, punctează Andrada Bulgaru.
Profesioniștii casei de avocatură subliniază faptul că, în ultimul an, nu s-a remarcat o creștere semnificativă a litigiilor, ci mai degrabă o mai mare diversificare a acestora, cu componente interdisciplinare. „Având în vedere criza economică generată de pandemia SARS-CoV-2, am constatat că societățile din sectorul privat preferă să nu mai externalizeze dosarele, apelând la avocați doar în cauzele cu grad de dificultate ridicat sau în fază de tranzacționare în dosare cu implicații financiare deosebite.”, spune Andrei Zărnescu.
De altfel, în perioada 2020 – 2021, mandatele aflate în gestiunea Bulboacă & Asociații au fost mai dificile ca de obicei. „Dat fiind faptul că dorim să păstrăm confidențialitatea mandatelor primite de la clienții noștri, vom accentua specificul acestor mandate, fără a intra în detalii legate de spețe. De exemplu, mandatele privind concedierile au cunoscut particularități generate de înghețarea temporară a activităților și veniturilor societăților. De asemenea, accidentele de muncă au devenit mai dificil de analizat, angajatorilor incumbându-le obligații suplimentare pentru prevenirea COVID-19, aspecte ce au fost analizate din perspectiva atragerii răspunderi patrimoniale și penale a angajatorilor. Deciziile emise în baza controalelor efectuate de autoritățile publice au fost analizate atât în contextul contenciosului administrativ, cât și în contextul dosarelor penale având ca obiect infracțiuni de evaziune fiscală. În plus, disputele comerciale au avut ca obiect executarea unor contracte de prestări servicii extrem de complexe în contextul unor finanțări de interes național, cu implicații financiare extrem de ridicate. Presiunea suplimentară care a venit din partea clienților a fost justificată și printr-o mai mare a atenție a acestora la toate costuri, firească în contextul pademic”, detaliază Lidia Zărnescu.
|
|
Avocați nișați pe diverse ramuri de specialitate
Andrada Bulgaru amintește faptul că, în materia litigiilor, firma Bulboacă & Asociații se evidențiază prin crearea unei echipe solide, compuse din avocați nișați pe diverse ramuri de specialitate. „Suplimentar cunoașterii temeinice a regulilor procedurale, fiecare membru al echipei de litigii deține alte două specializări, aspect extrem de important având în vedere faptul că litigiile se caracterizează prin termene scurte și necesitatea deținerii unui bagaj mare de cunoștințe, astfel încât orice problemă de drept - substanțial sau procedural – să poată fi analizată/tranșată în timp real, atât în fața instanței, cât și în faza de pregătire a dosarului. În plus, clienții noștri apreciază faptul că punem interesele lor mai presus de toate și le explicăm încă de la început care sunt șansele de câștig și/sau riscurile/costurile asociate oricărei acțiuni judicioase”, detaliază avocatul.
Echipa este formată din cinci avocați, cu o expertiză solidă în gestionarea litigiilor, respectiv: Andrada Bulgaru (avocat partener și coordonator al practicii de litigii), Lidia Zărnescu (avocat senior), Andrei Zărnescu (avocat senior), Ana Adăscăliței (avocat colaborator), Giuliana Gavrilă (avocat junior și noul membru al echipei de litigii).
În viitorul apropiat, firma de avocatură își propune, ca întotdeauna, să se implice în dosare complexe și variate, precum și să- și mărească echipa, punând accent pe rata mare de succes în dosarele gestionate.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1283 / 2116 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)








