ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Anul 2021 a fost unul de accelerare, nu de recuperare, pentru ONV LAW. Radu Nemeș, Managing Partner: Cifra noastră de afaceri a fost constantă în ultimii ani, iar la final de 2021 raportăm o creștere de 20% față de anul precedent. Echipa și expertiza consolidată rămân una dintre cheile de control, pentru că în acest tip de business instrumentul principal de vânzare este „know-how-ul”

14 Februarie 2022   |   Ștefania Enache

Echipa firmei este formată din 15 avocați. Radu Nemeș asigură poziția de Managing Partner, Mihai Voicu este coordonator al diviziei Business Law, iar Alina Bilan este coordonator al diviziei de Achiziții Publice și Construcții/Infrastructură.

 
 
2021 și anii care au precedat au oferit mediului economic o lecție continuă de adaptare și transformare, iar în acest moment adaptabilitatea și flexibilitatea rămân cele mai importante atribute atât la nivel de management, cât și execuțional. „Și piața de avocatură se transformă ca urmare a impactului transformărilor generale din economie, a tehnologiei și digitalizării, dar și a tot ce a reprezentat pandemia în economie și societate, astfel încât ceea ce am învățat cu toții la ONV LAW este că și noi, în profesia de avocați, trebuie să „îmbrăcăm” aceleași haine ale adaptării continue și inovației permanente”, subliniază Radu Nemeș, Managing Partner ONV LAW.


Pentru ONV LAW, business-ul a funcționat „as usual” în toată perioada scursă de la declanșarea pandemiei, inclusiv în 2021. Mai mult, anul trecut o fost un moment de accelerare, nu de recuperare.

Radu Nemeș explică faptul că afacerea pe care o coordonează este de tip boutique, fiind vorba despre o casă de avocatură independentă, cu acționariat sută la sută românesc. ONV LAW lucrează cu un anumit tip de clienți și proiecte (în sfera avocaturii de business și a dreptului administrativ – proiecte cu autorități publice). Având în vedere că modul acesta de business a funcționat până acum, firma își va păstra în continuare această poziționare.

Echipa este implicată și în proiecte internationale, prin intermediul celor două rețele de case de avocatură independente din care face parte – Interlaw și Legal Network Alliance.

„Astfel, cifra noastră de afaceri a fost constantă în ultimii ani, iar la final de 2021 raportăm o creștere de 20% față de anul precedent. Echipa noastră este, de asemenea (cu anumite fluctuații inerente), constantă de la un an la altul. În 2021 ne-am consolidat expertiza pe anumite domenii și chiar am recrutat avocați seniori foarte buni. De asemenea, am consolidat un parteneriat important cu compania de consultanță în resurse umane Arthur Hunt și astfel am dezvoltat o linie nouă de business, de servicii integrate de legal & HR, un avantaj competitiv pe piață”, menționează avocatul.




Obiectivele anului 2021 au fost atinse

Pentru 2021, ONV LAW și-a setat ca obiective principale menținerea sănătății fizice și emoționale a întregii echipe, creșterea cifrei de afaceri anuale cu 20% și extinderea ariilor de expertiză pe mai multe domenii și segmente ale pieței ( achiziții publice, real estate, tehnologie etc), iar toate aceste obiective au fost atinse anul trecut.

În ton cu vremurile, firma de avocatură a prioritizat folosirea instrumentelor de Legal Tech. „Utilizam M-files, Keyvision, Sintact, pe care cu certitudine vom continua să le folosim în 2022. Nu excludem implementarea unor noi instrumente / aplicații care să faciliteze procesele operaționale, permitând o automatizare a task-urilor repetitive sau administrative”, detaliază Managing Partner-ul ONV LAW.

Echipa firmei este formată din 15 avocați. Radu Nemeș asigură poziția de Managing Partner, Mihai Voicu este coordonator al diviziei Business Law, iar Alina Bilan este coordonator al diviziei de Achiziții Publice și Construcții/Infrastructură.

„Există cerere în creștere accentuată atât în privința mandatelor acordate în materia achizițiilor publice, cât și în ramurile aferente Business Law, astfel încât consolidarea echipelor este o exigență generală. În prezent, ONV LAW este în plin proces de recrutare pentru extinderea echipei de Achiziții Publice”, subliniază avocatul.

Radu Nemeș
este de părere că se observă o oarecare platitudine în piața avocaturii în ultima perioadă, având în vedere că nu au fost new entry-uri majore și nici exit-uri sau mișcări de altă natură. „Credem că, pe de o parte, unii dintre colegii noștri vor continua liniar, în aceeași direcție de până acum (acest domeniu este tradițional unul destul de liniar), în timp ce cealaltă parte ori își caută încă formula cea mai potrivită de adaptare la noul context ori va trece prin transformari radicale”, punctează expertul.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Marile provocări ale anului 2022

De altfel, marile provocări ale anului 2022 pentru industria avocaturii sunt majore. „În continuare, echipa și expertiza consolidată rămân una dintre cheile de control, pentru că în acest tip de business instrumentul principal de vânzare este „know-how-ul”. Pe o piață a muncii hipercompetitivă care, în urma pandemiei, a devenit mai puțin sensibilă la remunerație ca factor principal motivator, credem ca va fi esențial ca business-urile de avocatură să găsească alte resorturi prin care să atragă și rețina expertiza de valoare. Alianțele strategice sunt o altă cheie de control și credem că business-urile de avocatură vor trebui să investească mult în această direcție, în continuare, și să vină cu abordări creative pe piață. Alianțele pot fi create fie în cadrul unor rețele/ parteneriate internaționale, dar și cu diverse alte entități și playeri din piață”, detaliază Radu Nemeș.

În linie cu estimările macroeconomice, avocatul se așteaptă la o creștere a PIB cu până la 3-4% și la dezvoltarea de noi idei și oportunități în economie, generate tocmai de acest context. În această categorie include noile afaceri din e-commerce, tehnologie sau chiar piața monedelor virtuale, care dacă ar fi fiscalizată ar reprezenta un volum important de contribuție în economia României.

„Din punctul de vedere al vulnerabilităților rămâne, independent de criză, lipsa de predictibilitate în domeniul public / guvernamental. De asemenea, piața forței de muncă va fi un factor major de presiune pe economie. De asemenea, tot cea ce înseamnă inflația așteptată pentru anul 2022 (prețuri la materie primă, prețuri energie etc.) Va deveni mult mai scump să faci business în România și mediul antreprenorial va avea de suferit, însă cu siguranță se vor naște și oportunități și idei noi din tot acest context. Pentru ONV LAW, segmentul Public Law este foarte promițător în următorul an, având în vedere toate liniile de finanțare publică care vor fi puse la dispoziție în perioada următoare. De asemenea, pe segmentul de Business Law, asistența corporate day-to-day pentru diverși clienți din domenii care funcționează la turație maximă (precum tehnologia, healthcare, banking ș.a.) reprezintă un alt segment important. Atât la noi, cât și în tot spectrul macro de business, trebuie făcute investiții continue în tot ceea ce privește învățarea continuă și mindsetul. În cazul ONV LAW aceasta a fost filosofia de business dintotdeauna și credem că în continuare, alături de expertiza și de alți factori specifici, mindsetul rămâne cel mai important diferențiator în business.”, completează Radu Nemeș.   

Pentru anul în curs, firma și-a fixat o serie de priorități, printre care creșterea principalilor indicatori financiari, consolidarea segmentelor diferențiatoare din interiorul business-ului (ex. Achiziții publice, M&A etc.) și dezvoltarea de noi alianțe și parteneriate strategice.

 
 

Proiecte majore în mai multe arii de practică


Făcând o trecere în revistă a celor mai importante proiecte în care ONV LAW s-a implicat în 2021, Radu Nemeș nominalizează asistența oferită unui client de pe piața internațională a infrastructurii de transport și soluții de mobilitate pentru efectuarea analizei due diligence cu privire la subsidiara locală a unei societăți activând pe aceeași piață în scopul încheierii tranzacției M&A la nivel de grup.

De asemenea, echipa axată pe practica de M&A s-a implicat într-un proiect de restructurare internațională la nivel de grup de societăți activând în domeniul instalării, reparării şi modernizării ascensoarelor. Mandatul a presupus servicii de consultanță în materie de drept societar și fiscal, având ca scop înființarea unui holding și implementarea schimbului de participații între subsidiarele din diferite state UE și holding-ul irlandez.

ONV LAW a avut dosare relevante și în practica de Energie. Avocații au oferit asistență unei societăți lider în domeniul producției și serviciilor de energie cu privire la negocierea, încheierea și implementarea unui shareholders agreement la nivel internațional, cu scopul transmiterii participației minoritare deținute într-o companie producătoare de energie regenerabilă (80MW). În plus, s-au implicat în gestionarea de litigii împotriva unui furnizor major de energie electrică de pe piața din România, având ca obiect maniera de executare și consecințele pecuniare ale încetării relațiilor contractuale cu agenții.

În sectorul de Employment, experții ONV LAW au gestionat un proiect de transformare organizațională, în cadrul parteneriatului cu Arthur Hunt, în privința unei societăți din ramura industriei chimice care are aproximativ 300 de salariați. De asemenea, au soluționat cu succes pentru o companie un portofoliu de litigii inițiate de foști salariați ca urmare a procedurii de restructurare implementate ca efect al pandemiei.




La rândul lor, avocații specializați în Banking & Finance au oferit asistență unei societăți de leasing parte a unui grup internațional în litigiile vizând restructurarea portofoliului de creanțe și recuperarea activelor în cadrul unor proceduri de insolvență; dar și unei bănci dintr-un stat european, cu privire la analiza implicațiilor și definirea strategiei pentru restructurarea operațiunilor derulate în România prin intermediul subsidiarei sale locale, inclusiv eventuale condiții și consecințe ale ieșirii de pe piață.

Practica de Achiziții publice a acordat consultanță juridică unei autoritati publice centrale de reglementare, constând în realizarea unui studiu privind cadrul de reglementare economică a iluminatului public în toate statele membre UE și elaborarea unei propuneri de îmbunătățire a reglementării naționale privind stabilirea, ajustarea și modificarea tarifelor pentru activități specifice serviciului de iluminat public.

Avocații au asistat și reprezentat cu succes un actor principal în domeniul construcțiilor, în vederea obținerii unor contracte de achiziție publică de lucrări în valoare de aproximativ 18 milioane de euro, respectiv 14 milioane de euro.

De asemenea, au asigurat reprezentarea cu succes a unei autorități publice județene într-un litigiu de 1,5 milioane de euro împotriva Curții de Conturi a României, privind proiectarea și execuția unui proiect major de infrastructură; dar și a unei unei autorități publice locale în litigii privind anularea de corecții financiare stabilite de autoritățile de management în cadrul unor proiecte de creștere a eficienței energetice a clădirilor rezidențiale, infrastructură rutieră, reabilitare instituții de învățamânt.

„Ultimul an a fost un an cu multe provocări pentru întreaga firmă. Prin urmare, i-aș menționa pe toți cei din echipă, ca fiind activi, dinamici, vizibili. Și nu doar avocații! Le mulțumim pentru efortul depus în ultimul an tuturor. Totuși, aș puncta efortul și contributia Sînzianei Bărbieru, partenerul care gestionează probleme complexe de achiziții publice, dar și pe Lorena Ciobanu, cea mai nouă membra a echipei de parteneri, a cărei contribuție în zona de fiscalitate și dreptul muncii este notabilă”, arată Radu Nemeș.

Liderul ONV LAW mai spune că, anul trecut, firma a participat la pitch-uri pentru contractarea de servicii juridice la nivel internațional, prin Interlaw, rețeaua globală de companii de avocatură din care românii fac parte.

Un exemplu în acest sens îl constituie un pitch coordonat cu succes de colegii avocați din Franța (UGGC Avocats), care a avut ca scop asistența juridică în opt state pentru încheierea unei tranzacții M&A la nivelul unui grup de societăți, actor major în domeniul infrastructurii de transport și soluții de mobilitate.

Un alt exemplu îl constituie un pitch coordonat cu succes de colegii avocați din Germania (Lang & Rahmann Rechtsanwälte), care a avut ca scop asistența juridică în peste 50 de state cu privire la revizuirea politicilor și procedurilor în materia protecției datelor cu caracter personal, pentru un producător major în industria automotive.

„Criteriile determinante pentru a ieși în evidență sunt experiența relevantă, competențele profesionale, capacitatea de a gestiona proiecte complexe într-un termen relativ scurt și onorariile”, menționează Radu Nemeș.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 692 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...