ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Wolf Theiss din București se așteaptă ca sectoarele de M&A și litigii să aducă și în 2021 cele mai mari volume de muncă. Bryan Jardine, Managing Partner: Observăm un interes considerabil din partea investitorilor din diferite țări. Primim din ce în ce mai multe cereri de la fonduri de investiții și investitori strategici din SUA, Orientul Mijlociu și Asia

08 Februarie 2021   |   Ștefania Enache

Făcând o retrospectivă a anului care tocmai s-a încheiat, Bryan Jardine a trecut în revistă cele mai importante proiecte în care firma a fost implicată. Unele dintre ele au fost deja finalizate cu succes, iar altele sunt în lucru.

 
 
Imunizarea populației va facilita o relansare economică susținută în anul 2021, avocații fiind optimiști în privința viitorului sectorului de business.Afacerile care au capacitatea de a se adapta noilor realități vor avea deschise o serie de oportunități de dezvoltare.Încă din cursul anului 2020 s-au remarcat anumite industrii care și-au consolidat poziția în economie și au înregistrat creșteri. Bryan Jardine, Managing Partner Wolf Theiss București, include în această categorie domeniile IT/TMT, serviciile financiare și bunurile de larg consum.Avocatul menționează că s-au majorat în special vânzările pe serviciile de internet și cele de livrare și logistică corespunzătoare.„Deja, în trimestrul trei al anului 2020, Zona Euro a crescut cu 12,7%, o creștere rapidă generată de relaxarea restricțiilor comunitare. Însă trimestrul patru al anului trecut a venit cu carantinarea celor mai mari economii din regiune.În acest context, suntem optimiști că imunizarea populației va facilita relansarea economică susținuta în 2021”, punctează avocatul Wolf Theiss.


În economia României, un rol major îl vor avea sectoarele energetic, în special cel al regenerabilelor, și cel al infrastructurii în general. Bryan Jardine este de părere că domeniile acestea vor atrage cel mai mult atenția investitorilor. „Ne așteptăm ca în 2021, cel mai mare volum de muncă prestată de avocații noștri să continue să fie în sectorul fuziunilor și achizițiilor și al litigiilor, dar, de asemenea, vom continua să prestăm asistență day-to-day în domenii precum Employment, Data Protection și Real Estate. Apetitul investitorilor cuprinde o gamă de sectoare, dintre care tehnologia, energia (atât convențională cât și regenerabilă) și producția fiind printre cele mai importante. Astfel, în anul 2021, rămân oportunități extraordinare în mai multe sectoare industriale. Observăm un interes considerabil din partea investitorilor din diferite țări. În plus, aceștia nu vin în România din țări cu investitori „tradiționali”, precum Marea Britanie, Franța, Germania, Austria și Olanda. Primim din ce în ce mai multe cereri de investiții din țări precum SUA (inclusiv fonduri de investiții și investitori strategici din SUA), Orientul Mijlociu și Asia”, mai spune avocatul.




Pandemia a stabilizat piața juridică din România

În ceea ce privește activitatea locală a firmei pe care o conduce, avocatul amintește faptul că este partenerul coordonator al Wolf Theiss București din anul 2005. „Ne desfășurăm activitatea la nivel local în conformitate cu politicile de grup, printr-o structură de arii de practică, care include practici precum Corporate M&A, Employment, IP/IT, Real Estate, Projects/Energy/Infrastructure, Competition, Dispute Resolution, Public Procurement, Data Protection and Compliance. Majoritatea activităților biroului nostru sunt generate fie de solicitări sau pitch-uri venite direct de la client; proiecte dobândite prin intermediul rețelei regionale a Wolf Theiss sau prin relații personale și instituționale cu firme de avocatură internaționale importante”, explică Managing Partner-ul Wolf Theiss București.

Piața juridică din România s-a stabilizat în 2020, fenomen apărut ca urmare a incertitudinii generate de pandemie. Bryan Jardine precizează că nu s-au observat divizări sau fuziuni semnificative de cabinete de avocatură pe piața locală așa cum s-au întâmplat în anii precedenți. „Concurența și presiunea corespunzătoare pe onorarii continuă să fie o problemă, dar aceasta este atenuată în cazul nostru deoarece Wolf Theiss este un societate de avocatură regională, iar clienții care ajung la noi prin rețeaua Wolf Theiss sau de la alte cabinete de avocatură internaționale tind să fie consumatori mai sofisticați de servicii juridice și, prin urmare, mai obișnuiți cu plata unor onorarii la nivel internațional”, subliniază consultantul.

Faptul că Wolf Theiss a continuat și continuă să investească în oameni și în cele mai recente soluții tehnologice de „Law Tech” ajută firma de avocatură să facă față provocărilor intervenite ca urmare a noii realități generate de criza medicală.

Echipa coordonată de Bryan Jardine depune eforturi considerabile pentru a deveni mai eficientă, mai productivă și mai competitivă. „Anticipăm că din ce în ce mai multe firme de avocatură vor folosi tehnologii noi pentru a înlocui angajații care realizează operațiuni repetitive, astfel încât în următorii ani se vor contura noi strategii privind recrutarea de noi talentele și angajările. Printre „cheile de control”, putem adăuga și o atenție sporită deosebită acordată experienței clientului. Deoarece peisajul concurențial se schimbă, firmele de avocatură trebuie să regândească modul în care prestează serviciile dacă doresc să își mențină practicile sustenabile și profitabile în următorii ani”, punctează avocatul.

Anul 2020 și criza medicală le-au arătat avocaților că o echipă bine structurată are succes indiferent cât de grele ar fi vremurile și cât de multe obstacole ar apărea în cale. Cheia menținerii acestei linii o reprezintă strategia de a investi în instruirea membrilor echipei.

Wolf Theiss a învățat că abilitatea avocaților de a se adapta la noile situații este esențială pentru a furniza serviciile așteptate de către clienți, chiar și atunci când se lucrează de acasă sau de la distanță. „De asemenea, pandemia ne-a reamintit că răbdarea este unul dintre factorii cheie când vorbim de succes - un număr de proiecte nefinalizate de la începutul anului 2020 au fost puse în așteptare la începutul crizei medicale, dar în cele din urmă, am reușit să finalizăm cu succes o parte din aceste tranzacții înainte de sfârșitul anului. O altă lecție are legătură cu experiența oferită clienților noștri. Am avut întotdeauna o abordare centrată pe client, dar acum, mai mult ca oricând, realizăm că trebuie să rămânem aproape de clienții noștri și să îi susținem pentru a-și construi și consolida activitatea. În cele din urmă, observăm importanța părerilor și recomandărilor primite de la clienții existenți care sunt mulțumiți de serviciile noastre și care servesc drept factori-cheie pentru desfășurarea activității într-un ritm susținut atât pe piața din România, cât și la nivel regional”, susține Bryan Jardine.

În ceea ce privește plaja de onorarii percepute de avocații Wolf Theiss în anul 2020, consultantul menționează că a fost concepută special pentru a satisface nevoile clienților firmei, având în vedere faptul că pandemia a afectat un număr de companii din diverse industrii. „În 2021, ne vom concentra pe găsirea celei mai bune soluții pentru clienții noștri, prin urmare vom încerca să le oferim propuneri de onorarii personalizate.Cu toate acestea, așa cum s-a menționat anterior, clienții noștri tind să aprecieze un nivel ridicat al serviciilor juridice pe care le oferim și înțelegem că nu pot fi pur și simplu motivați de costul mic atunci când vine vorba de asigurarea unei reprezentări juridice de calitate, cum ar fi cea oferită de Wolf Theiss”, subliniază Managing Partner-ul Wolf Theiss București.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
Soluții tehnologice încorporate în operațiunile firmei de avocați

Wolf Theiss furnizează deja consultanță juridică în toate ariile de drept în România, precum și în toate celelalte 12 birouri din Europa Centrală și de Est și Europa de Sud-Est, prin urmare, nu are planuri în viitorul apropiat în ceea ce privește noile practici și/sau fuziunile sau asocieri cu alte firme. „Pandemia ne-a confirmat că echipa noastră este bine construită și, în prezent, „bine dimensionată”, întrucât activitatea biroului nostru nu a fost afectată atunci când s-a instituit starea de urgență. Astfel, nu ne gândim la o remodelare a echipei în anul 2021, dar am putea anticipa o creștere a numărului de avocați în anumite domenii de dezvoltare strategică identificate conform oportunităților”, susține coordonatorul biroului din București.

Datorită digitalizării, tehnologia reprezintă acum centrul modelelor de afaceri dintr-o mare varietate de industrii, inclusiv profesii juridice.  

Pentru a îndeplini cererile din ce în ce mai numeroase ale clienților specializați în tehnologie, Wolf Theiss a încorporat soluții tehnologice în multe aspecte ale operațiunilor sale, de la funcțiile de back office la practica curentă a dreptului. „Având în vedere acest lucru, am creat un departament de Legal Tech & Innovation care ține echipa Wolf Theiss, la curent cu dezvoltările din acest mediul în continuă evoluție, în beneficiul clienților noștri. De exemplu, în anul 2018 am creat WT Space, o platformă de colaborare care oferă un mediu sigur pentru gestionarea proiectelor și tranzacțiilor, precum și, în general, pentru cooperare și comunicare pe o varietate mare de spețe.  În acest moment, avem peste 300 de utilizatori interni și externi, având multe proiecte active care se derulează pe această platformă. De asemenea, în contextul pandemiei de COVID-19, tehnologia implementată în cadrul Wolf Theiss a favorizat o colaborare eficientă între avocați și între avocați și clienți, indiferent de contextul restrictiv.  Platforma online le oferă clienților acces 24/7 la dosarele și proiectele lor, iar funcția suplimentară de dashboarding oferă o vizualizare în ansamblu a stării și progresului proiectelor. Pentru a susține practicile de lucru, WT Space funcționează și pe telefonul mobil sau alte dispozitive portabile, permițându-le avocaților și clienților să acceseze date și să colaboreze oricând și de oriunde”, detaliază Bryan Jardine.


Colaborare fructuoasă cu departamentele juridice ale clienților

Anul 2020 va râmâne în istorie ca fiind unul cu totul special pentru întreaga lume. Bryan Jardine apreciază că pentru Wolf Theiss unul dintre momentele cheie în anul 2020 a fost în luna martie, atunci când s-a instituit starea de urgență. Din fericire, a fost un moment cu un impact pozitiv asupra companiei deoarece avocații au reușit să-și continue activitatea, fiind 100% funcționali încă din prima zi de lockdown.

„În anul 2020 am avut o colaborare fructuoasă cu departamentele juridice ale clienților noștri. Cu mulți dintre aceștia avem o istorie îndelungată, prin urmare putem spune că lucrăm ca o echipă, ca o familie. Am fost recunoscători să aflăm de la noii noștri clienți că au fost foarte mulțumiți de serviciile de înaltă calitate oferite de echipa Wolf Theiss. De exemplu, chiar dacă aceasta a fost prima dacă când am lucrat împreună cu Holmbergs Safety Systems Holding AB, o societate suedeză cu tradiție în fabricarea de sisteme de prindere pentru vehicule și aplicații speciale, în cadrul procesului de achiziție a Te-Rox Prod S.R.L., și nu am putut să ne întâlnim personal în timpul procesului din cauza pandemiei, colaborarea noastră a fost perfectă, fiind apreciată și de client. În ceea ce privește promovarea serviciilor noastre în anul 2021, am considerat întotdeauna că sunt foarte importante părerile și recomandările clienților, prin urmare vom continua să ne facem treaba cu dedicare și pasiune la cele mai înalte standarde. Considerăm că nu există nicio recomandare mai bună decât proiectele finalizate cu succes. Lucrând în România și în regiune de-a lungul anilor, tranzacțiile în care ne-am asistat clienții au vorbit de la sine despre munca depusă, iar din acel punct activitatea a continuat să se dezvolte. Astfel am ajuns să lucrăm, de exemplu, la un număr mare de tranzacții de energie din surse regenerabile”, susține avocatul.

Wolf Theiss a participat la pitch-uri pentru servicii avocațiale în anul 2020, organizate atât de entități publice cât și private. „În mod normal există un număr de factori care au influențat deciziile de achiziție în cadrul acestor licitații. Experiența acumulată în proiecte similare, propunerile de onorarii și experiența avocaților incluși în echipa de proiect, reprezintă toate criterii luate în considerare la decizia finală; diferă doar procentul alocat pentru fiecare dintre acestea. Pentru anul 2021, ne așteptăm să avem aceleași cereri și criterii și sperăm ca din ce în ce mai multe companii să includă soluțiile Legal Tech printre criteriile pitch-urilor organizate în următorii ani”, consideră Bryan Jardine.


2020 a fost un an de succes pentru Wolf Theiss București

Wolf Theiss București are în prezent o echipă de 30 de avocați. Bryan Jardine este de părere că structura actuală a firmei și numărul de avocați sunt cele optime pentru a asista proiectele în derulare. Dacă o să se simtă nevoia, biroul de avocatură va extinde cu siguranță numărul avocaților pentru a răspunde tuturor clienților în timpul solicitat și la cele mai înalte standarde.

„Suntem optimiști cu prudență în ceea ce privește apetitul clienților pentru proiecte noi. Cred că termenul „prudență” este cuvântul care descrie cel mai bine starea de spirit din aceste zile. Dar, în același timp, pandemia a creat noi oportunități. În anul 2020, am observat multe restructurări de grupuri de la companii multinaționale - divizări de societăți, transferuri de active, cesionări, asocieri în participațiune și probabil vor continua. Ca o concluzie pentru cele de mai sus, am construit bugetul pentru 2021 într-un mod conservator. Cu toate acestea, sperăm că performanțele din anul 2021 le vor depăși pe cele din 2020, an care, în ciuda pandemiei, s-a dovedit a fi, în mod surprinzător, un an de succes atât pentru biroul Wolf Theiss București cât și la nivel regional”, declară Bryan Jardine.

Proiectele momentului


Făcând o retrospectivă a anului care tocmai s-a încheiat, Bryan Jardine a trecut în revistă cele mai importante proiecte în care firma a fost implicată. Unele dintre ele au fost deja finalizate cu succes, iar altele sunt în lucru.

„Întrucât România continuă să își îmbunătățească imaginea în ochii investitorilor, inclusiv al investitorilor strategici mari, investitorilor financiari și fondurilor investiții, echipa Wolf Theiss a fost implicată într-un număr mare de tranzacții M&A din diverse industrii, asigurând asistență atât cumpărătorilor cât și vânzătorilor în anul 2020.  În ciuda pandemiei care a marcat acest an și care a afectat întreaga Europă, departamentul de Corporate / M&A al Wolf Theiss București a fost unul dintre cele mai ocupate în 2020, acest lucru fiind reflectat de faptul că peste jumătate din echipa din București este încă implicată în proiecte de fuziuni și achiziții. Activitatea acestui departament reprezintă în aproximativ 40 % din activitatea totală a biroului din București. Suntem mândri de colegii noștri din acest departament care au reușit în ultimii șapte ani să claseze Wolf Theiss România pe primul locul în topul realizat de DealWatch, după numărul de tranzacții încheiate în România”, subliniază avocatul.

În zona de M&A, sub coordonarea Ilenei Glodeanu, partener și Coordonator al Departament de Corporate M&A, echipa Wolf Theiss a fost una dintre cele mai ocupate anul trecut.

În 2020, a finalizat ca achiziție completă, tranzacția eșalonată prin care clientul Ingka Investments a dobândit părţile sociale în şapte companii de portofoliu deţinând parcuri eoliene (SPV) în România, cu putere de generare a energiei regenerabile de 171 MW de la Vestas Wind Systems.  

De asemenea, a consiliat VIENNA INSURANCE GROUP AG Wiener Versicherung Gruppe (VIG) cu privire la aspectele juridice și de reglementare implicate de achiziția companiilor din grupul de asigurări Aegon în România, Ungaria, Polonia și Turcia în valoare de 830 milioane euro. Ca urmare a tranzacției, VIG va prelua companiile de asigurări generale și de viață ale Aegon, precum și fondurile de pensii, administrarea activelor și companiile de servicii din aceste țări, care completează perfect portofoliul existent al VIG. Aceasta marchează una dintre cele mai mari tranzacții din industria financiară din Europa Centrală din anul 2020.

O altă tranzacție de referință este cea în care avocații Wolf Theiss au asistat Holmbergs Safety Systems Holding AB, o companie suedeză cu tradiție în fabricarea sistemelor de fixare pentru vehicule și aplicațiilor speciale, în procesul de achiziție a Te-Rox Prod S.R.L., o afacere de familie, lider la nivel european în producerea de centuri de siguranță pentru scaunele auto destinate copiilor.

De asemenea, echipa coordonată de Ileana Glodeanu a consiliat Royal DSM, o companie globală de cercetare în domeniul în domeniul nutriției, sănătății și stilului de viață durabil listată la Euronext Amsterdam, în ceea ce privește achiziția Grupului ERBER, aceasta fiind o tranzacție multi-jurisdicțională.

Sub îndrumarea Claudiei Chiper, partener și Coordonator al practicii de Banking & Finance, echipa Wolf Theiss București a asistat un consorțiu de bănci în ceea ce este considerată a fi cea mai mare tranzacție a anului 2020 de pe piața de imobiliare din România. Avocații au consiliat consorțiul format din Erste Bank Group AG, pbb Deutsche Pfandbriefbank și Banca Comercială Română în finanțarea de 170 milioane euro acordată grupului AFI Europe în scopul achiziționării portofoliului de birouri al NEPI Rockcastle din România.

De asemenea, printre proiectele finalizate cu succes la care a asistat echipa de Banking & Finance a Wolf Theiss în 2020 se numără finanțarea acordată de OTP Bank unui grup de companii de construcții care activează în România pentru a construi un complex rezidențial, precum și refinanțarea de către Banca Comercială Română a unui hotel istoric din centrul Capitalei.

Sub coordonarea lui Bryan W. JardinePartener Coordonator al Biroului din București și Flaviu Nanu - Counsel, echipa firmei de Drept imobiliar este implicată în prezent în mai multe mandate importante de finanțare a unor proiecte imobiliare pentru centre comerciale și de retail.  Într-adevăr, posibil unul dintre cele mai mari proiecte din acestă perioadă, din punct de vedere al valorii, este în prezent gestionat de biroul Wolf Theiss București.

De asemenea, avocații asistă investitorii în legătură cu dezvoltarea de proiecte de energie regenerabilă, în special energie solară, pentru care există din nou un interes crescut, precum și în legătură cu o serie de contracte de concesiune, care implică provocări interesante în ceea ce priveşte relaţiile dintre sectorul public şi cel privat. Din moment ce majoritatea acestor proiecte sunt în desfășurare și fac încă obiectul confidențialității, nu putem divulga numele părților implicate.

Unul dintre cele mai complexe mandate pe care îl administrează echipa de litigii, sub coordonarea partenerului Ligia-Cecilia Popescu, are ca obiect stabilirea unei strategii în legătură cu un proiect de ajutor de stat inițiat de autoritățile române pentru sprijinirea industriei românești de film în conformitate cu HG 421/2018.  

Avocații asistă și reprezintă în prezent și un client care acționează în industria auto cu privire la contestarea unor decizii de impunere privind TVA stabilit suplimentar, având o valoarea de peste 10 milioane euro. Proiectul este extrem de complex deoarece vizează aspecte de coordonare a legislației românești cu legislația europeană în materie de TVA și a interpretării  de date de către organul fiscal din România, o analiză contabilă extrem de extinsă, dar și modalitatea de implementare a unor practici interne ale clientului în cadrul entității sale din România. Totodată, acțiunea vizează contestarea unor practici greșite ale organelor fiscale în ceea ce privește regimul deductibilității TVA, în cazul taxării inverse.

Mai mult, echipa oferă reprezentare în arbitraje locale și internaționale privind proiectele de infrastructură și servicii publice cu un portofoliu care depășește 50 milioane euro.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1056 / 1711
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...