ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum poți fi recrutat de Țuca Zbârcea & Asociații, firmă cu 30 de avocați sub 30 de ani, și ce te așteaptă după. Monica Paisa, Staff Coordinator: În ultimii doi ani, din cei 21 de stagiari pe care i-am selectat, doar trei au urmat un alt parcurs profesional

05 Octombrie 2021   |   Ștefania Enache

Reprezentanții Țuca Zbârcea & Asociații au fost întotdeauna deschiși către nou și au apreciat părerea noii generații. Firma își adaptează constant normele și procedurile interne la cerințele pieței.

 
 
Noile generații de profesioniști sunt în mod constant în vizorul marilor firme de avocatură, acestea implicându-se, prin diferite proiecte, în formarea tinerilor care ies de pe băncile facultăților. Țuca Zbârcea & Asociații este printre cele mai active organizații, având o serie de programe în care sunt incluse foarte multe stagii de practică pentru studenții la Drept.

Programul derulat în mod tradiționat de firma de avocatură este „Vara Viitorului la Țuca Zbârcea & Asociații”, proiect care a continuat și în 2021. De altfel, în ciuda restricțiilor impuse de pandemia COVID 19, proiectul a funcționat și în 2020, pentru derularea sa fiind găsită o formulă inovatoare, care a îmbinat participarea fizică, cu respectarea tuturor normelor sanitare, cu întâlniri virtuale.


„Dedicat în primul rând studenților care au absolvit anul III de studiu, practica este deschisă și studenților bine pregătiți din anul II. Stagiile sunt oferite în urma unei selecții atent realizate prin mai multe metode de recrutare: proiecte organizate împreună cu asociațiile studențești, anunțuri directe, continuarea colaborării cu studenții care au primit evaluări foarte bune în cadrul programului de practică precedent etc.”, explică Monica Paisa, Staff Coordinator în cadrul Țuca Zbârcea & Asociații.

Anul acesta, în perioada iulie – septembrie, firma de avocatură a organizat trei serii de stagii, toate la sediul Țuca Zbârcea & Asociații.

Studenții au lucrat fie numai cu o singură echipă de avocați, având unul sau doi mentori desemnați din cadrul acesteia, fie au colaborat cu mai mulți mentori din echipe specializate pe arii diferite de practică. „Ne propunem întotdeauna să ținem cont de preferințele studenților, de domeniile în care își doresc să se specializeze în viitor. Programul de practică reprezintă pentru firmă ocazia de a face cunoștință cu mulți dintre viitorii noștri stagiari”, punctează Monica Paisa.




Aflată într-o permanentă căutare de talente, casa de avocatură are și anul acesta câteva poziții deschise pentru absolvenții din 2021, în special în departamentele Litigii, Banking, Real Estate.

Staff Coordinator-ul Țuca Zbârcea & Asociații menționează faptul că firma caută absolvenți dornici să evolueze, să aibă știință de carte și dorință de a acumula, să fie capabili de a susține o temă sau un punct de vedere cu argumente juridice, buni cunoscători ai unei limbi străine, preferabil limba engleză, tineri speciali cu gândire „out of the box”. „Contează, desigur, și eventualele activități de voluntariat, implicarea în cadrul unor organizații studențești etc.”, adaugă expertul.

Avocații stagiari sunt recrutați de la început pentru a face parte dintr-un anume departament/ arie de practică, fiind implicit arondați unui avocat asociat care se ocupă de formarea lor. Evaluarea se realizează trimestrial, însă toți stagiarii Țuca Zbârcea & Asociații primesc feed-back din partea echipei în mod constant. „În ultimii doi ani, din cei 21 de stagiari pe care i-am selectat, doar trei au urmat un alt parcurs profesional”, susține Monica Paisa.

De altfel, în acest moment în echipa firmei activează 30 de avocați care au sub 30 de ani, ceea ce înseamnă aproximativ 27% din numărul total de avocați. „Politica de personal a firmei presupune atât recrutarea de avocați cu experiență, gata formați, dar și recrutarea de absolvenți. În general, am preferat, ori de cât ori cerințele postului au permis, să creștem oamenii și să-i promovăm din interior, să-i sprijinim să se dezvolte profesional pe termen lung, alături de noi”, explică Monica Paisa.




Instrumentele clasice de recrutare

Accesul într-o echipă de talia celei pe care o are Țuca Zbârcea & Asociații reprezintă visul oricărui tânăr care vrea să-și dezvolte o carieră în avocatura de business. Firma prezintă o multitudine de atuuri pe care un viitor profesonist le poate întâlni doar într-o companie de top. Este vorba despre diversitatea ariilor de practică, clienți mari, proiecte importante, programul flexibil, calitatea avocaților din echipă.

Pentru a intra în echipa Țuca Zbârcea & Asociații trebuie avute în vedere criteriile de selecție riguroase pe care societatea le practică. Monica Paisa precizează faptul că pentru recrutare, casa de avocatură mizează foarte mult pe instrumentele clasice, aici fiind incluse site-uri de recrutare, head-hunteri, LinkedIn, recomandări interne. „Onorariile se înscriu în standardele practicate de firmele din acest domeniu iar beneficiile sunt cele clasice: servicii medicale, program de lucru flexibil, zile libere suplimentare acordate în funcție de vechimea în firmă, programe de training și formare profesională etc.”, completează interlocutoarea BizLawyer.

Expertul atrage atenția că absolvenții de Drept, care intră astăzi pe piața muncii, vin cu câteva „dorințe” pe care generațiile anteriore le exprimau abia după ce acumulau ceva experiență. „Poate nerăbdarea, dorința de avansare rapidă în carieră și vizarea unor recompense imediate pot fi văzute ca minusuri. Dar nu aș vorbi de lipsuri, ci mai degrabă de o piață de muncă dinamică, în care tinerii avocați sunt forțați să se adapteze rapid. În avocatură este necesară atenția la detalii, pregătirea temeinică și grija pentru client. Tinerii sunt interesați de stabilitate financiară, oportunități de avansare în carieră, sănătate, educație (self-improvement) și timp pentru propriile pasiuni. Practic, cu cât mai multe beneficii, cu atât mai bine. Conceptul ”life-work balance” este foarte bine adoptat și înțeles de noua generație. Au mare succes pachetele salariale care includ abonamente la sală, servicii medicale, lucrul de acasă, dar și posibilitatea de a avansa în carieră într-un timp scurt, de 2-3 ani. Pe termen lung însă, am constatat o tendință a tinerei generații de a acorda mai mare importanță echipei din care fac parte, proiectelor în care sunt implicați si posibilității de a-și pune amprenta”, detaliază Monica Paisa.

Reprezentanții Țuca Zbârcea & Asociații au fost întotdeauna deschiși către nou și au apreciat părerea noii generații. Firma își adaptează constant normele și procedurile interne la cerințele pieței.
 „Primii pași sunt dificili în orice meserie, nu doar în avocatură. Important este să găsească un mentor bun, care să îi îndrume la început de carieră. La fel de important este să aibă șansa de a se expune cât mai mult și mai des unor situații profesionale cât mai diverse, pentru a-și putea alege drumul, specializarea sau specializările, dar și pentru a se cunoaște și a se descoperi cât mai bine pe ei înșiși”, a conchis Monica Paisa.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 793 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...