ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Combaterea criminalității în afaceri: Directiva UE privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii

19 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

Soluțiile de conformitate ale Dentons oferă asistență în implementarea unui sistem de raportare a încălcărilor legislației UE pentru a asigura o bună guvernanță corporativă și a proteja atât companiile, cât și angajații

 
 
Directiva UE privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii impune tuturor companiilor cu peste 50 de angajați să includă în planul de afaceri un serviciu destinat raportării încălcării dreptului Uniunii. Prin intermediul serviciului și sub protecția legii, persoanele care raportează astfel de încălcări vor putea semnala nereguli dintr-o sferă largă, ce cuprinde: concurența neloială, corupția, evaziunea fiscală, infracțiunile contra patrimoniului, GDPR, securitatea rețelelor de comunicații, licitațiile publice, ajutorul de stat și multe altele.

Avocații Dentons din București și din birourile internaționale sunt pregătiți să ofere companiilor consiliere juridică și informații referitoare la legislația din România și UE, în vederea elaborării unor proceduri eficiente de raportare. Dentons a organizat recent și primul eveniment din România ce a tratat noua Directivă a UE. Conferința a fost realizată în parteneriat cu Institutul Național de Control Intern din România (INCIR) și Fredel Governance. Printre invitați s-au numărat unii dintre cei mai importanți experți în raportarea infracțiunilor, cum ar fi Brad Birkenfeld, cel mai cunoscut raportor al unor încălcări la nivel mondial; Raul Mihu, coordonator al echipelor de concurență, confidențialitatea datelor și conformitate din cadrul Dentons România; Martyn Birchall, președinte al Fredel Governance; Christian Schefold, partener Dentons Berlin; Cosmin Șerbănescu, președintele INCIR.


Discuțiile din cadrul evenimentului s-au axat pe identificarea oportunităților și a riscurilor cheie asociate noii directive:
•    Raportarea încălcărilor va oferi cel mai probabil prilej de raportare  unui număr limitat de angajați nemulțumiți
•    Un număr relativ scăzut de rapoarte privind încălcările au ca rezultat o anchetă oficială
•    Instrumentul poate funcționa numai dacă angajații au cunoștință de existența sa și, în general, sunt au cunoștință de reglementările aplicabile și de eventualele încălcări ale acestora de către companiile lor
•    Interacțiunea dintre sistemele de raportare publice existente (cum ar fi cel implementat de Comisia Europeană pentru încălcări ale legii concurenței) și sistemele private, care urmează să fie implementate de companii
•    Dentons consideră că programele riguroase de instruire și sistemele de raportare internă sunt esențiale în gestionarea riscurilor
•    Provocarea majoră pentru corporațiile globale - aplicarea unei abordări generale și centralizate vs. respectarea cerințelor particulare fiecărei legislații naționale
•    Reducerea costurilor operaționale prin prevenirea și expunerea infracțiunilor economice sau comerciale

Nerespectarea obligației de a crea un sistem eficient de raportare poate duce la:
•    amenzi semnificative aplicate companiilor
•    în funcție de legile în vigoare - răspundere civilă și sancțiuni penale, inclusiv închisoare, pentru membrii din conducerea companiilor
•    afectarea reputației și prejudiciu de imagine adus companiilor

Dentons oferă un instrument comparativ online pentru a analiza cerințele legale privitoare la raportarea încălcărilor și protecția persoanelor care fac aceste raportări în peste 30 de țări din America de Nord, Marea Britanie, Europa, America Latină, Australia, Asia Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Instrumentul este gratuit și disponibil online aici. Acest instrument comparativ a fost realizat de grupul global de conformitate al Dentons, care include peste 200 de avocați din întreaga lume și reprezintă mai multe domenii de practică.

„România trece de la o economie caracterizată prin costuri reduse, reglementată superficial în ceea ce privește guvernanța, către una nevoită să devină competitivă pe măsură ce intră într-un mediu de afaceri cu valoare adăugată mai mare. . Prin urmare, companiile care operează pe piața locală trebuie să dea dovadă de o mai mare atenție în ceea ce privește guvernanța corporativă dacă își doresc să atragă investiții, să tranzacționeze și să rețină personal”, a declarat Martyn Birchall, președinte al Fredel Governance, o companie care furnizează sisteme și servicii dedicate persoanelor care raportează încălcări .

„Conformitatea nu trebuie privită ca un cost, ci mai degrabă ca o investiție și, în același timp, ca o oportunitate pentru companii de a deveni mai competitive și de a se diferenția pe piață”, a adăugat Raul Mihu, partener Dentons Romania, coordonator al departamentelor de concurență, confidențialitatea datelor și conformitate.

„Directiva UE impune anumite obligații legale, atât organizațiilor publice, cât și celor private, în scopul protejării persoanelor care raportează încălcări ale aspectelor de conformitate împotriva concedierilor, retrogradărilor sau a altor forme de retorsiune, prin asigurarea unor canale de comunicare dedicate și securizate, precum integrity hotlines (linii de asistență privind integritatea profesională) Implementarea unui sistem robust și eficient de semnalare a neregulilor ajută organizațiile nu numai să respecte prevederile Directivei UE, ci și să înțeleagă și să gestioneze mai bine riscurile specifice cu privire la conformitate și să consolideze mediul de control intern”, a declarat Cosmin Șerbănescu, președintele Institutului Național de Control Intern din România (INCIR).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 64 / 96
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...