Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, înregistrează o cifră de afaceri de 10,786 milioane de lei în prima jumătate a anului 2021, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit unui comunicat, compania raportează şi o creştere cu 23% faţă de primul semestru al anului trecut a veniturilor operaţionale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care 2Performant le plăteşte către afiliaţii din platformă, acestea ajungând la 2,423 milioane de lei. Totodată, veniturile prepaid, prin plata în avans de către advertiseri, ajung la 5,237 milioane de lei, în creştere cu 63% faţă de semestrul 1 al anului 2020, în detrimentul celor postpaid, care au înregistrat o scădere de 6%, având o valoare de 5,467 milioane de lei.
"Industria e-commerce-ului a cunoscut începând de anul trecut cea mai efervescentă perioadă a sa, iar rezultatele financiare ale 2Performant se înscriu în planurile de business pe care ni le-am asumat în linie cu oportunităţile oferite de acest context. Înregistrăm o creştere a cifrei de afaceri cu 17% faţă de primul semestru al anului trecut, an care a fost unul atipic şi care a adus cifre record pentru comerţul online şi, implicit, pentru 2Performant. Ceea ce este un semnal excelent pentru compania noastră. În plus, în mod tradiţional cel de-al doilea semestru al anului este unul mai puternic pentru comerţul online prin prisma evenimentelor din e-commerce precum Black Friday. Astfel, avem încredere că momentul la care ne aflăm acum şi rezultatele din următoarele şase luni vor duce la atingerea planului de business anunţat pentru 2021, respectiv o creştere de aproximativ 25% a cifrei de afaceri", a declarat Dorin Boerescu, director general şi preşedinte al Consiliului de Administraţie 2Performant.
După un 2020 marcat de pandemie şi creşteri record pentru marketingul şi comerţul online, compania 2Performant s-a concentrat în primul semestru al anului 2021 pe trei direcţii strategice care vizează valorificarea oportunităţilor de creştere ale business-ului.
Astfel, în primele şase luni ale anului 2021, 2Performant a înregistrat creşteri ale veniturilor din produsul de marketing afiliat pe piaţa din România de până la 9,531 milioane de lei, cu 22% mai mult decât primul semestru al lui 2020. Compania a dezvoltat un departament dedicat de business support via ticketing, care va deservi toţi userii 2Performant, atât interni cât şi externi, ceea ce va creşte capacitatea şi calitatea support-ului.
O altă direcţie de business a 2Performant pentru 2021 o reprezintă atribuirea conversiilor, pentru care compania a dezvoltat upgrade-ul tehnic de platformă Big Bear, ca parte a unui proiect major de development. Upgrade-ul este dezvoltat 100% de echipa internă de Development 2Performant şi a fost deja testat de o serie de advertiseri, printre care carturesti.ro, elefant.ro, vivre.ro, ihunt.ro, otter.ro, esteto.ro, bestvalue.ro, care au confirmat soluţia tehnică şi capacitatea ei de a securiza şi chiar creşte capacitatea de a atribui conversiile realizate prin 2Performant şi, implicit, veniturile utilizatorilor şi ale companiei.
Totodată, ca parte din strategia sa de a încheia parteneriate cu jucători internaţionali, compania a concretizat în 2021 parteneriatul cu Admitad şi lansarea AliExpress şi a altor trei programe de afiliere pe România şi Bulgaria. Prin parteneriatul cu Admitad, reţea de afiliere prezentă pe pieţele din Europa, Asia şi America de Sud cu vânzări de peste 5 miliarde de dolari anul trecut, 2Performant are acces la toate cele 2.000 de programe de afiliere ale acesteia, la nivel global.
În plus, compania a anunţat că urmează să lanseze în platforma sa şi alte programe ale unor branduri mari din e-commerce-ul global.
"Am demarat din primul semestru al anului toate proiectele din strategia anunţată şi am luat o serie de decizii în business care se reflectă în cifre. În primăvara acestui an am înfiinţat Growth Business Unit în 2Performant, cu obiectivul de a creşte veniturile din pieţele externe. După un research amplu, a urmat o serie de negocieri cu mai multe reţele de afiliere internaţionale, care ne permit accesul la advertiseri globali sau europeni cu tracţiune mare în e-commerce. Acest proces a generat un decalaj care se reflectă în veniturile din pieţele externe din primul semestru, dar am parcurs un proces esenţial pentru extinderea noastră. Astfel am dezvoltat un parteneriat cu reţeaua internaţională Admitad şi am realizat integrarea tehnică prin care am lansat deja programul global de afiliere. Acum ne pregătim să lansăm o serie importantă de programe de afiliere pe piaţa europeană, respectiv pe pieţele din România şi Bulgaria, programe care vor contribui la rezultatele din acest an şi care vor continua să producă un impact tot mai mare în business-ul nostru", a completat Dorin Boerescu.
Ca urmare a tuturor acestor investiţii realizate în primele şase luni ale anului, compania a înregistrat o pierdere de 1,15 milioane de lei, în linie cu prognoza pentru primul semestru, pierdere pe care compania se aşteaptă să o reducă până la finalul anului odată cu creşterea veniturilor în semestrul al doilea.
Pentru a accelera creşterea prin proiectele şi investiţiile deja demarate de companie, 2Performant a derulat o operaţiune de majorare de capital social pe Bursa de Valori Bucureşti, în urma căreia a atras peste 5,3 milioane de lei.
În ceea priveşte indicatorii de business esenţiali în e-commerce şi marketing digital, aceştia au continuat trendul ascendent pentru 2Performant şi în primul semestru din 2021. Astfel, 2Performant a intermediat, în intervalul ianuarie-iunie, 546.568 vânzări, cu 12,21% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut, în valoare de 27,38 milioane de euro fără TVA, cu 20,5% mai mult ca în primul semestru al anului trecut.
În acelaşi interval, 2.658 de afiliaţi au generat comisioane în valoare de peste 1,78 milioane de euro, cu 12,75% mai mult decât în primele şase luni ale anului trecut. Zilnic, toţi afiliaţii 2Performant.com au obţinut comisioane în valoare de aproape 10.000 de euro. Dintre advertiserii care au primit trafic prin 2Performant.com, aproape 84% au avut vânzări prin 2Performant.com, un procent cu 10,44% mai mare decât în semestrul 1 din 2020.
Şi numărul click-urilor intermediate de platforma 2Performant.com este în creştere cu 11,50% faţă de semestrul 1 al anului trecut şi ajunge la un total de 29.796.100 click-uri. Valoarea medie a coşului de cumpărături este de 50,1 euro fără TVA, cu 7,37% în plus faţă de aceeaşi perioadă a lui 2020, iar rata de conversie medie pe 2Performant.com creşte cu 0,55% în primul semestru al lui 2021 şi ajunge la 1,83%.
Din totalul vânzărilor generate prin 2Performant.com în primul semestru al acestui an, distribuţia pe categorii a fost următoarea: 26,6% Fashion, 23,4% Books, Movies & Music, 11,8% Beauty, 7,5% Pharma, 6,6% Electronics IT&C, 5,6% Home & Garden, 5,5% Babies Kids & Toys, 3,6% Sports & outdoors, 2,2% Pet supplies, 1,7% Health & Personal care, 1,5% Jewelry, 1% Automative şi Altele 3%.
Opt categorii de produse au înregistrat fiecare vânzări de peste 1 milion de euro în această perioadă. Dintre acestea, categoria Fashion a înregistrat 6,81 milioane de euro (cu 163 de advertiseri, printre care care FashionDays, Answear, ePantofi, DyFashion, Otter), categoria Electronics IT&C 4,62 milioane de euro (cu 70 de advertiseri precum evomag.ro sau f64.ro), categoria Home & Garden 3,92 milioane de euro (cu 107 advertiseri, printre care NeaKaisa.ro, Vivre, SomProduct), iar categoria Books, Movies & Music 3,25 milioane de euro (cu 32 de advertiseri, cum ar fi elefant.ro, carturesti.ro, libris.ro, litera.ro, librariadelfin.ro).
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. Compania este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul 2P.
Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de clickuri pentru clienţii din portofoliu.
Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima reţea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. În 2011 a urmat intrarea în piaţa din Bulgaria. În 2016 platforma şi operaţiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluţie tehnică şi un mod nou de operare care pun accentul pe self-service şi prepay ca soluţie de plată.