ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adoptarea unei reforme europene a transportului rutier provoacă nemulţumiri în Est

09 Iulie 2020   |   AGERPRES

Parlamentul European a aprobat, miercuri, propunerile legislative din Pachetul Mobilitate 1, respingând o serie de amendamente, de fiecare dată cu o largă majoritate.

 
 
După trei ani de negocieri intense, Uniunea Europeană a adoptat o reformă a transportului rutier care vizează îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale şoferilor şi evitarea distorsionării concurenţei, însă această reformă este taxată drept "protecţionistă" de ţările membre din Est, informează AFP.

Parlamentul European a aprobat, miercuri, propunerile legislative din Pachetul Mobilitate 1, respingând o serie de amendamente, de fiecare dată cu o largă majoritate.

Noile reguli impun camioanelor să se întoarcă la centrul operaţional al firmei la fiecare opt săptămâni. De asemenea, se interzice efectuarea repausului săptămânal normal în cabina camionului şi o limitare a cabotajului, adică posibilitatea unui transportator să facă mai multe încărcări şi descărcări într-o ţară unde a ajuns în cadrul unei livrări internaţionale.


Propusă de Comisia Europeană în luna mai 2017, această reformă a dat naştere unei dispute între ţările din Vest, în frunte cu Franţa şi Germania, şi cele din Europa de Est (în special România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia), acuzate de dumping social.

Adoptarea acestei reforme este, pentru transportatorii polonezi, "o victorie a lobby-ului ţărilor din Vest". Omologii lor români de la UNTRR deplâng faptul că "Parlamentul European îngroapă industria de transport rutier internaţional din România. Pe termen mediu şi lung România va pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii".

Ministerul Transportului din Bulgaria a calificat reforma drept "inacceptabilă" şi a anunţat că va face recurs la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene împotriva mai multor dispoziţii din regulament.

În schimb, organizaţiile de transport rutier din Franţa, Germania şi ţările nordice (Danemarca, Norvegia şi Suedia) au salutat adoptarea acestei reforme, la fel ca şi Confederaţia Europeană a Sindicatelor (ETUC). În opinia secretarului general al ETUC, Per Hilmersson, reforma "va împiedica companiile să forţeze şoferii să petreacă mai multe luni departe de casă şi să îi lipsească de un salariu decent şi de asigurări sociale".

În Parlamentul European, grupul Renew Europe a salutat ceea ce a numit un "progres" iar social democraţii au menţionat măsurile care îmbunătăţesc securitatea rutieră. În schimb, ultraconservatorii din grupul CRE au denunţat regulile discriminatorii care vor scoate în evidenţă şi mai mult diviziunile dintre ţările bogate şi ţările sărace. De asemenea, CRE a atras atenţia asupra impactului ecologic al obligaţiei camioanelor de a reveni în mod regulat în ţara lor de origine.

Un pachet "care afectează mediul, transporturile şi reconstrucţia economiei UE după pandemie", a apreciat ministrul polonez al Infrastructurii, Andrzej Adamczyk, care a precizat că autorităţile de la Varşovia vor sesiza Curtea de Justiţie a UE.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17481 / 19993
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...