
ANCOM: Traficul de colete interne şi internaţionale a crescut cu 13%, în 2021
28 Septembrie 2022
AgerpresPotrivit sursei citate, în ceea ce priveşte traficul total de trimiteri poştale, acesta s-a majorat cu 4% faţă de anul 2020, până la valoarea de 595 de milioane, iar veniturile totale au depăşit 4 miliarde lei, în creştere cu 11%, în principal datorită continuării creşterii traficului de colete.
Traficul de colete interne şi internaţionale a crescut, în 2021, cu 13% faţă de anul precedent, până la 218 milioane de trimiteri, şi a contribuit cu 81% la realizarea veniturilor din furnizarea de servicii poştale, arată datele publicate, miercuri, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte traficul total de trimiteri poştale, acesta s-a majorat cu 4% faţă de anul 2020, până la valoarea de 595 de milioane, iar veniturile totale au depăşit 4 miliarde lei, în creştere cu 11%, în principal datorită continuării creşterii traficului de colete.
Peste jumătate (56%) din totalul traficului poştal este reprezentat de trimiterile de corespondenţă, în timp ce coletele au ajuns să însemne 37%, cu trei puncte procentuale mai mult decât în anul anterior.
De asemenea, numărul punctelor de acces sau contact la reţele poştale a crescut cu 8%, ca urmare a intrării pe piaţă a unor furnizori al căror model de afaceri se axează pe acestea, iar numărul de sisteme automate de tip "self-service" a ajuns la aproape 2.500, în creştere de la o mie, în 2020.
Datele ANCOM relevă faptul că traficul de colete şi pachete mici a crescut cu 13%, atât în volum, cât şi în venituri. Astfel, în anul 2021, traficul de colete a ajuns la 218 milioane şi a generat venituri de aproximativ 3,3 miliarde de lei, echivalentul unui venit mediu de 15 lei/colet.
În 2021, coletele interne au fost livrate mai repede decât corespondenţa: în medie în 1,2 zile de la intrarea în reţelele poştale, 87% dintre colete fiind livrate în ziua imediat următoare depunerii, doar 0,6% dintre acestea ajungând la destinaţie în cinci zile sau mai mult. În acelaşi timp, 9% dintre coletele interne au fost livrate prin sisteme automate de tip "self-service", în creştere de la 1% în 2020.
După traficul de livrare colete realizat în cursul anului trecut, principalii concurenţi au fost: Fan Courier (26%), Sameday (23%) şi Cargus (13%).
Pe segmentul traficului de corespondenţă şi imprimate (scrisori, facturi etc.), statistica ANCOM arată o încetinire a scăderii la doar 1%, faţă de peste 6% în 2020, în volum şi prezintă o creştere cu 2% a veniturilor. Venitul mediu a fost de 2 lei/trimitere (1,8 lei/trimitere internă).
Aproape patru din zece trimiteri de corespondenţă (39%) au ajuns la destinatar în 2,6 zile, timp mai mult decât dublu comparativ cu un colet.
La nivel naţional, Compania Naţională "Poşta Română" (CNPR) domină piaţa trimiterilor de corespondenţă în 2021: păstrează 53% din trafic şi creşte la 63% din venituri (+4% puncte procentuale faţă de 2020).
Valoarea totală a pieţei serviciilor poştale din România a depăşit, anul trecut, patru miliarde lei, iar traficul poştal intern a asigurat 3,2 miliarde de lei.
Veniturile medii anuale din trimiteri poştale au crescut cu 11%, până la 212 lei/locuitor, inclusiv pe seama creşterii cu 4% a traficului poştal, până la 31 trimiteri/locuitor. În funcţie de veniturile din servicii poştale furnizate în România, principalii competitori au fost: Fan Courier (25%), Poşta Română (17%) şi Sameday (13%).
Conform arbitrului telecom, în sfera serviciului universal traficul de trimiteri s-a menţinut relativ constant, în 2021, la 209 milioane de trimiteri poştale, traficul intern reprezentând peste 89% (+3% faţă de anul anterior), iar cel internaţional puţin peste 10%. Serviciul universal a contribuit, astfel, cu 35% la realizarea traficului poştal şi cu 16% la realizarea veniturilor sectorului.
La capitolul reclamaţii, anul trecut, numărul total primit de către furnizorii de servicii poştale a crescut cu 11% faţă de 2020, însă cele considerate ca fiind întemeiate au crescut cu 9%, până la 115.000. Pentru 77.000 de reclamaţii au fost acordate despăgubiri, în valoare totală de 16,9 milioane de lei, respectiv o despăgubire medie de 218 lei, în scădere cu 6%, de la an la an.
Două studii de piaţă realizate pentru ANCOM în anul 2021 au arătat că 50% dintre respondenţi au expediat colete poştale în ultimul an, 15% dintre aceştia au folosit aceste servicii de câteva ori pe lună, iar 48% de câteva ori pe an.
Totodată, pe zona de comerţ electronic, 40% dintre respondenţi au realizat achiziţii online de câteva ori pe lună şi alţi 44% au declarat că au cumpărat online de câteva ori pe an. Doar 1% dintre respondenţi nu au făcut niciodată cumpărături online.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8843 / 19939 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...