
ANCOM: Traficul în reţelele de comunicaţii ar putea creşte cu până la 50% în această perioadă
18 Martie 2020
AGERPRESPentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au monitorizat încărcarea şi nivelul de trafic din reţelele proprii, precum şi alţi parametri de calitate ai reţelei.
Traficul în reţelele de comunicaţii ar putea creşte cu până la 50% în această perioadă faţă de situaţiile normale, în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă şi al mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online, susţin reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Reprezentanţii autorităţii precizează că au transmis, în urmă cu o săptămână, celor mai importanţi operatori de telefonie şi internet o înştiinţare pentru a se pregăti să ia măsurile necesare şi posibile pentru a evita şi a soluţiona posibilele situaţii de congestie sau întrerupere a traficului de voce şi/sau de date.
"Analiza ANCOM a datelor transmise de operatori arată că ne putem aştepta la creşteri de trafic estimate de unii furnizori la peste 50% faţă de situaţiile normale, reprezentând deci o provocare şi pentru furnizarea de comunicaţii electronice", se menţionează în comunicat.
Astfel, pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au monitorizat încărcarea şi nivelul de trafic din reţelele proprii, precum şi alţi parametri de calitate ai reţelei.
Potrivit ANCOM, furnizorii au efectuat un management al riscului şi au identificat o serie de ameninţări şi riscuri posibile, care se referă cel puţin la securitatea serviciilor şi a reţelelor, a aprovizionării cu echipamente comerciale necesare serviciilor de comunicaţii electronice şi au iniţiat acţiuni de evitare sau diminuare a acestor riscuri.
"Creşterea traficului vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, a mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi a unei estimări a creşterii semnificative a componentei de entertainment online. În aceste condiţii, este de aşteptat ca serviciile de comunicaţii electronice cele mai utilizate în aceste cazuri - respectiv serviciile de voce mobilă şi serviciile de acces la internet fix şi mobil - să cunoască o creştere semnificativă a traficului, iar traficul care în mod obişnuit se derula în interiorul unei reţele private (instituţie, agent economic) să se deruleze peste reţeaua publică", se mai precizează în comunicat.
Astfel, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a lua toate măsurile de securitate adecvate pentru a administra riscurile la adresa securităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, astfel încât să asigure un nivel de securitate corespunzător riscului identificat şi să prevină sau să minimizeze impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor şi reţelelor interconectate, conform unei reglementări ANCOM.
"Până în acest moment, ANCOM nu a primit reclamaţii cu privire la deteriorarea calităţii serviciului de internet. Utilizatorii au la îndemână aplicaţia Netograf prin intermediul căreia pot măsura oricând parametrii tehnici şi de calitate ai serviciului de acces la internet. Această platformă este un instrument oficial creat de ANCOM şi utilizarea sa va oferi Autorităţii informaţii în timp real despre cum funcţionează serviciile de internet. Mai mult, utilizarea este gratuită, măsurătorile efectuate neconsumând din resursele incluse in abonamente", se menţionează în comunicat.
Potrivit ANCOM, România beneficiază de reţele foarte bune în condiţiile în care 71% (3,7 milioane) din conexiunile de internet fix permit deja viteze foarte mari, de peste 100Mbps, conform ultimului raport de date statistice realizat de ANCOM. De asemenea, la jumătatea anului trecut, 84% din numărul total al conexiunilor la internet mobil în România erau conexiuni de mare viteză (3G - 29% şi 4G - 55%).
ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Reprezentanţii autorităţii precizează că au transmis, în urmă cu o săptămână, celor mai importanţi operatori de telefonie şi internet o înştiinţare pentru a se pregăti să ia măsurile necesare şi posibile pentru a evita şi a soluţiona posibilele situaţii de congestie sau întrerupere a traficului de voce şi/sau de date.
"Analiza ANCOM a datelor transmise de operatori arată că ne putem aştepta la creşteri de trafic estimate de unii furnizori la peste 50% faţă de situaţiile normale, reprezentând deci o provocare şi pentru furnizarea de comunicaţii electronice", se menţionează în comunicat.
Astfel, pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au monitorizat încărcarea şi nivelul de trafic din reţelele proprii, precum şi alţi parametri de calitate ai reţelei.
Potrivit ANCOM, furnizorii au efectuat un management al riscului şi au identificat o serie de ameninţări şi riscuri posibile, care se referă cel puţin la securitatea serviciilor şi a reţelelor, a aprovizionării cu echipamente comerciale necesare serviciilor de comunicaţii electronice şi au iniţiat acţiuni de evitare sau diminuare a acestor riscuri.
"Creşterea traficului vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, a mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi a unei estimări a creşterii semnificative a componentei de entertainment online. În aceste condiţii, este de aşteptat ca serviciile de comunicaţii electronice cele mai utilizate în aceste cazuri - respectiv serviciile de voce mobilă şi serviciile de acces la internet fix şi mobil - să cunoască o creştere semnificativă a traficului, iar traficul care în mod obişnuit se derula în interiorul unei reţele private (instituţie, agent economic) să se deruleze peste reţeaua publică", se mai precizează în comunicat.
Astfel, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a lua toate măsurile de securitate adecvate pentru a administra riscurile la adresa securităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, astfel încât să asigure un nivel de securitate corespunzător riscului identificat şi să prevină sau să minimizeze impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor şi reţelelor interconectate, conform unei reglementări ANCOM.
"Până în acest moment, ANCOM nu a primit reclamaţii cu privire la deteriorarea calităţii serviciului de internet. Utilizatorii au la îndemână aplicaţia Netograf prin intermediul căreia pot măsura oricând parametrii tehnici şi de calitate ai serviciului de acces la internet. Această platformă este un instrument oficial creat de ANCOM şi utilizarea sa va oferi Autorităţii informaţii în timp real despre cum funcţionează serviciile de internet. Mai mult, utilizarea este gratuită, măsurătorile efectuate neconsumând din resursele incluse in abonamente", se menţionează în comunicat.
Potrivit ANCOM, România beneficiază de reţele foarte bune în condiţiile în care 71% (3,7 milioane) din conexiunile de internet fix permit deja viteze foarte mari, de peste 100Mbps, conform ultimului raport de date statistice realizat de ANCOM. De asemenea, la jumătatea anului trecut, 84% din numărul total al conexiunilor la internet mobil în România erau conexiuni de mare viteză (3G - 29% şi 4G - 55%).
ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17861 / 19699 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...