ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aplicanţii IMM Invest pot utiliza situaţii financiare aferente anului 2018 în declarația de înscriere (FNGCIMM)

21 Mai 2020   |   AGERPRES

Precizarea vine ca urmare a prevederilor articolului XIV din OUG 48/2020, în care se arată că termenul de depunere a situaţiilor financiare la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a fost prelungit până la data de 31 iulie 2020.

 
 
Aplicanţii la IMM Invest România pot utiliza în declaraţia specifică de înscriere în program date corespunzătoare din ultimele situaţii financiare aprobate şi depuse, aferente anului 2018, dacă situaţiile financiare aferente anului 2019 nu au fost încă depuse, informează Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN).

Precizarea vine ca urmare a prevederilor articolului XIV din OUG 48/2020, în care se arată că termenul de depunere a situaţiilor financiare la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a fost prelungit până la data de 31 iulie 2020.

"Această prevedere are incidenţă în implementarea Programului IMM Invest România sub două aspecte, respectiv: datele utilizate pentru completarea declaraţiei IMM şi datele utilizate la calculul valorii maxime a creditelor/liniilor de credit", subliniază Fondul de Garantare într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.


Astfel, în vederea stabilirii calităţii de IMM a unei întreprinderi şi de definire a categoriei (micro, mică sau mijlocie) sunt de referinţă datele raportate în situaţiile financiare aferente exerciţiului financiar precedent, aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor sau asociaţilor, aşa cum sunt prevăzute în Legea nr. 346/2004. În cazul persoanelor juridice care până la data de 31 iulie 2020 nu vor avea situaţii financiare aferente anului 2019 aprobate de către acţionari sau asociaţi şi depuse la organul fiscal, pentru completarea Declaraţiei IMM vor fi avute în vedere datele corespunzătoare din ultimele situaţii financiare aprobate şi depuse, respectiv cele aferente anului 2018.

De asemenea, valoarea maximă a creditelor sau liniilor de credit se determină prin raportare la "cheltuielile salariale, inclusiv contribuţiile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor, înregistrate la nivelul anului 2019" şi de "25% din cifra de afaceri netă a beneficiarului pe 2019", în conformitate prevederile OUG 110/2017. În acest caz, în eventualitatea în care beneficiarul nu are situaţiile financiare aferente 2019 depuse la organele fiscale competente, vor fi utilizate datele din balanţele contabile aferente anului trecut.

IMM Invest este cel mai mare program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani. Principalele avantaje aduse de acesta sunt următoarele: statul asigură până la 90% din valoarea creditului, dobânda creditelor este subvenţionată integral de stat cel puţin până la final de an, zero comisioane legate de garanţia statului, zero comision de rambursare anticipată a creditului, iar perioada de acordare a garanţiei este de până la 72 de luni.

Pentru IMM-urile care solicită credite/linii de credit pentru capital de lucru, finanţările pot ajunge până la 5.000.000 lei, garantate până la 80% în cazul întreprinderilor mijlocii şi până la 1.000.000 lei, cu garantare de maxim 90%, în cazul întreprinderilor mici şi micro. Durata finanţării pentru capital de lucru este de maxim 36 de luni, cu posibilitatea de prelungire pentru încă 36 de luni, rata dobânzii fiind Robor la 3 luni +2,5 %/an.

În cazul ambelor tipuri de credite, dobânda, costurile de acordare, monitorizare şi administrare a garanţiilor acordate în numele şi contul statului vor fi suportate de la bugetul de stat, până la data de 31 decembrie 2020, cu posibilitate de prelungire.

Directorul general al FNGCIMM, Dumitru Nancu, a declarat, marţi, că peste 57.800 de întreprinderi mici şi mijlocii s-au înscris în program, acestea totalizând circa 726.200 de locuri de muncă, iar până în prezent au fost aprobate de către bănci circa 5.000 de dosare.

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse.

Garanţia FNGCIMM este de maxim 80% din valoarea împrumutului, fără a depăşi suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.

FNGCIMM colaborează cu 27 de instituţii financiare în baza unor convenţii de lucru.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1819 / 13445
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Tranzacțiile M&A i-au ținut ocupați pe avocații din practica de Energie și Resurse Naturale de la Radu și Asociații SPRL. Radu Diaconu, Associate Partner: Departe ca 2020 să fie un an pierdut. Sectorul se caracterizează printr-o efervescență de proiecte
LegiTeam: Radu și Asociații SPRL recrutează avocați stagiari pentru practica de consultanță
Avocații Mușat & Asociații întrevăd o creștere spectaculoasă a proiectelor de energie, dacă statul se va concentra pe câteva direcții strategice. Iulian Popescu, Deputy Managing Partner: În ultimii ani am observat o recurență crescută a mandatelor din partea firmelor internaționale care, deși au prezență în România, preferă să lucreze cu departamentele noastre specializate
LegiTeam: Bondoc si Asociatii is looking for a Real Estate lawyer
Raportul CMS Emerging Europe M&A 2020 | Activitate tranzacțională încetinită, dar cu premise puternice de revenire. România, peste media regională
Sistemul de sănătate și-a dezvăluit anul trecut mai multe vulnerabilităţi care pot fi reglementate şi combătute. Cele mai mari probleme cu care s-au confruntat jucătorii din sectorul Healthcare & Pharma și provocările anului 2021, analizate de Livia Zamfiropol și Alina Lăcătuș, Parteneri DLA Piper România
Debutul anului 2021 aduce schimbări majore în sectorul energetic. Noutățile, explicate de avocații Maravela Popescu & Asociații | Mihaela Nyerges, Managing Associate: Am sesizat un interes crescut pentru proiectele de producere a energiei regenerabile; țara noastră redevine o destinație atractivă pentru investiții în acest sector
CMS România îl promovează pe Andrei Tercu în poziția de Tax Director
In-houseLegal.ro | Cum s-au adaptat marile companii private la ‘noua normalitate’ și ce sprijin oferă echipele de Legal în perioada pandemiei. Simona Vasiliu: Paradoxal, desfășurarea activității „la distanță” a menținut și chiar a crescut performanța echipei
LegiTeam | WOLF THEISS recrutează pentru echipa locală de Litigii și Arbitraj
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is expanding its team, looking for SENIOR ATTORNEYS to join the firm’s DISPUTE RESOLUTION practice.
Mușat & Asociații cooptează 3 noi parteneri equity și promovează alți 7 în poziții de senioritate în firmă
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...