
Aproape 60% dintre retailerii din România au înregistrat creșteri ale vânzărilor în pandemie, în special în online, și plănuiesc investiții majore în ecommerce (studiu)
07 Iunie 2022
BizLawyerNumărul comenzilor online a crescut cu 57% în pandemie, arată studiul VTEX.
Cei mai mulți retaileri din România, aproximativ 60%, au raportat vânzări în creștere de la începutul pandemiei până în martie 2022. În aceeași perioadă a fost înregistrată o creștere de 57% a comenzilor online, arată un studiu VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț, realizat în colaborare cu firma de cercetare de piață MKOR Consulting.
Conform studiului VTEX, la care au participat peste 200 de retaileri de dimensiuni medii și mari, cele mai multe companii care au înregistrat creșteri (63%) au între 4 și 7 ani vechime pe piață. De cealaltă parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au înregistrat creșteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.
Conform studiului VTEX, la care au participat peste 200 de retaileri de dimensiuni medii și mari, cele mai multe companii care au înregistrat creșteri (63%) au între 4 și 7 ani vechime pe piață. De cealaltă parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au înregistrat creșteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.
“Pandemia a impulsionat industria de comerț și ne-a arătat tuturor că aproape orice poate fi vândut online, ceea ce explică încă o tendință care a venit firesc - aceea a diversificării portofoliului. Un aspect interesant este și că, așa cum arată datele din piață, pandemia a schimbat comportamentul și modul de gândire al consumatorilor români, generând schimbări majore în industrie în viitorul apropiat. Consumatorii sunt din ce în ce mai exigenți, dorind magazine online moderne, intuitive, care să facă din procesul de cumpărare o experiență plăcută și comodă, iar retailerii trebuie să țină pasul cu dorințele acestora. Perioada pandemiei a fost doar un exercițiu privind comenzile online și vom observa în continuare o creștere a industriei de ecommerce în România”, declară Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
62% dintre companii au diversificat portofoliul
Pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca: diversificarea portofoliului (62%), creșterea bugetului de marketing (48%) și schimbarea platformei cu una mai performantă și mai flexibilă, care permite modificări rapide în funcție de nevoile de business.
Astfel, pentru a face față cererii mari pe timp de pandemie, 62% dintre comercianți au crescut portofoliul de produse și au îmbogățit gamele de produse, în timp ce doar 11% le-au redus, mai arată studiul VTEX.
Totodată, pe lângă cererea ridicată, a crescut și numărul de retururi în pandemie, cu 33%, în timp ce 55% dintre comercianții intervievați au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.
“Această tendință de creștere a gamei de produse se va menține, în condițiile în care românii vor comanda tot mai mult online. Creșterea comerțului digital vine cu vânzări mai mari, dar în același timp cu presiuni la nivel de business, care determină companiile să-și regândească strategia. Acestea au în plan noi investiții în modernizarea platformelor de ecommerce actuale sau chiar înlocuirea acesora cu platforme capabile să susțină un număr mare de produse și de vizitatori și care să simplifice procesul de cumpărare și să ajute la loializarea clienților. În România vor fi comercializate online din ce în ce mai multe produse de lux, exclusiviste, care presupun tranzacții valoroase, cum ar fi mașini sau haine de la case de modă internaționale“, punctează Cristi Movilă.
De asemenea, studiul VTEX prezintă și dificultățile pe care le au comercianții români în gestionarea afacerii, în general confruntându-se în medie cu două provocări. În cele mai multe cazuri, este vorba de factori externi, cum ar fi creșterea concurenței (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea și livrarea produselor (18%). Acestea sunt urmate de conversia vizitelor în achiziții (17%), atragerea clienților potriviți (17%) și fidelizarea clienților (14%). Business-urile mai experimentate întâmpină mai multe dificultăți, precum abandonarea coșului de cumpărături, loializarea clienților sau politica de prețuri.
În ceea ce privește modalitățile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, studiul VTEX și MKOR arată că cei mai mulți (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) și de investiția în SEO (40%), pentru a-și promova magazinele online și produsele. Pentru a impulsiona vânzările, sunt folosite și metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).
VTEX (NYSE:VTEX) este platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț. VTEX accelerează creșterea afacerilor clienților săi cu o soluție completă de Comerț, Marketplace și OMS. Suntem alături de companiile din toată lumea și le sprijinim în procesul lor de dezvoltare, gestionare și livrare a unor experiențe native și avansate de comerț B2B, B2C și de marketplace, cu un time-to-market rapid.
În calitate de lider în domeniul platformelor de comerț digital, VTEX se bucură de încrederea a peste 2400 de clienți, printre care AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola și Whirlpool, având peste 3200 de magazine online active în 38 de țări (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021).
În calitate de lider în domeniul platformelor de comerț digital, VTEX se bucură de încrederea a peste 2400 de clienți, printre care AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola și Whirlpool, având peste 3200 de magazine online active în 38 de țări (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9856 / 19573 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...