ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ASF testează tehnologia blockchain pentru îmbunătăţirea fluxurilor de colectare şi de raportare a datelor

05 Aprilie 2022   |   Agerpres

Un prim proiect dezvoltat în acest sens este implementarea portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piaţa financiară non-bancară.

 
 
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) testează tehnologia blockchain pentru îmbunătăţirea fluxurilor de colectare şi de raportare a datelor şi informaţiilor menţionând că şi-a asumat, începând cu jumătatea anului 2020, un obiectiv important referitor la accelerarea digitalizării activităţii instituţiei pentru a veni atât în sprijinul entităţilor din piaţă, cât şi al consumatorilor.

Potrivit unui comunicat al instituţiei, un prim proiect dezvoltat în acest sens este implementarea portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piaţa financiară non-bancară. Astfel, persoanele şi entităţile care vor să depună un dosar în vederea autorizării nu mai sunt nevoite să se deplaseze la sediul Autorităţii, iar volumul de documentaţie letrică este diminuat. Prin implementarea acestui proiect au fost urmărite simplificarea şi eficientizarea tuturor activităţilor de autorizare derulate de către ASF.


De asemenea, Autoritatea a derulat un proiect pilot de testare a tehnologiei blockchain cu scopul îmbunătăţirii proceselor de lucru şi reducerii volumului de date şi informaţii prelucrate manual, în interacţiunea cu entităţile raportoare din piaţa de capital. În urma acestui demers, a fost constatat faptul că procesele de raportare şi colectare de date, existente la nivelul instituţiei, pot fi îmbunătăţite, digitalizate şi securizate cu succes folosind tehnologia blockchain. Soluţia informatică dezvoltată are drept scop reformarea modului de lucru în cadrul ASF, reinventarea strategică a proceselor interne ale instituţiei, precum şi eficientizarea semnificativă a colaborării şi a comunicării inter-instituţionale.

"Accelerarea procesului de digitalizare la nivelul activităţii Autorităţii de Supraveghere Financiară reprezintă unul dintre obiectivele majore ale instituţiei. În secolul XXI nu mai putem fi eficienţi şi nu mai putem răspunde prompt nevoilor pieţei şi ale cetăţeanului dacă nu utilizăm tehnologia în tot ceea ce facem zi de zi. Digitalizarea îmbunătăţeşte substanţial procesele de lucru şi aduce beneficii cuantificabile pentru entităţile din piaţa financiară non-bancară şi pentru consumatori", a declarat Nicu Marcu, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară.

ASF menţionează că tehnologia blockchain s-a evidenţiat în ultimii ani printr-o serie de beneficii tehnice şi conceptuale care se dovedesc a avea un impact major în ceea ce priveşte guvernarea interacţiunii utilizatorilor şi organizaţiilor cu produsele software şi securitatea datelor pe care aceştia le operează.

Potrivit ASF, beneficiile potenţiale ale blockchain-ului se referă la îmbunătăţirea transparenţei şi trasabilităţii tranzacţiilor, creşterea nivelului de încredere a participanţilor într-o anumită piaţă, întărirea conformităţii cu reglementările, dar şi reducerea costurilor de tranzacţie între părţi, prin eliminarea necesităţii de a deţine documente pe suport de hârtie. Totodată, această tehnologie consolidează imuabilitatea şi securitatea datelor şi funcţionează ca un instrument de prevenţie. Datorită acestor caracteristici, tehnologia blockchain ar putea promova un comportament responsabil în afaceri.

Tehnologiile inovative schimbă treptat interacţiunea cu pieţele financiare, remodelează domenii, precum economia, finanţele, asigurările sau valorile mobiliare şi modifică modul de raportare la acestea.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10791 / 19699
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...