ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Barometrul Minţilor Creative, UniCredit Bank: Numai o treime dintre micro-întreprinderile româneşti intervievate au crescut în ultimul an

26 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Potrivit Barometrului Minţilor Creative, ediţia 2019, doar 13% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este prielnic pentru business.

 
 
Numai o treime dintre micro-întreprinderile româneşti intervievate au crescut în ultimul an, arată cea de-a treia ediţie a Barometrului Minţilor Creative, un studiu anual realizat de UniCredit Bank care analizează perspectivele, provocările, planurile de viitor şi situaţia antreprenorilor creativi din România, conform unui comunicat al băncii.

"Suntem la a treia ediţie a Barometrului Minţilor Creative şi acest lucru ne ajută să înţelegem în dinamică viaţa şi provocările antreprenorilor creativi şi, astfel, să îi putem ajuta mai bine. Observăm, de exemplu, că numărul antreprenorilor care plănuiesc extinderea business-ului a scăzut în ultimii doi ani de la 45% la doar 15%. Cele mai importante obstacole pe care le întâmpină sunt legate de creşterea vânzărilor, de recrutare sau de finanţare şi, pornind de aici, am gândit proiecte prin care să îi susţinem - cursuri de specialitate în cadrul Academiei Minţilor Creative sau conectarea cu piaţa prin Miercurea Minţilor Creative. Vrem ca, prin întreaga Platformă a Minţilor Creative, să îi susţinem pe oamenii care fac business altfel, care generează creştere economică, dar şi impact social şi cultural", a declarat Cătălina Roman, Director Identitate şi Comunicare în cadrul UniCredit Bank.


Potrivit Barometrului Minţilor Creative, ediţia 2019, doar 13% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este prielnic pentru business. Doar 15% dintre respondenţi iau în considerare extinderea business-ului în următorul an. Comparativ, Barometrul Minţilor Creative 2017 arăta că 45% dintre antreprenori plănuiau extinderea business-ului.

Studiul arată că antreprenorii din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi sunt mai încrezători în mediul economic decât cei din Braşov şi Timişoara; în plus, cei din Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov sunt cei mai dornici de a-şi dezvolta afacerile.

Conform analizei, în ultimul an, 33% dintre companii au evoluat, iar 48% au stagnat. Procentajul celor care au evoluat este mai mare în Timişoara (40%) şi Cluj-Napoca (38%), în timp ce în Braşov majoritatea afacerilor au regresat (62%). Principalele obstacole întâmpinate de antreprenori sunt legislaţia financiară, taxele (45%), condiţiile economice generale (40%) şi atragerea de noi angajaţi (26%).

De asemenea, antreprenorii declară că cea mai mare nevoie de sprijin apare din perspectiva creşterii vânzărilor, efectuării de noi angajări şi finanţării rapide şi avantajoase. Cele mai utilizate instrumente financiare sunt cardurile (51%), serviciile de internet/mobile banking (45%) şi liniile de credit pe termen scurt (32%). Cele mai mari obstacole percepute sunt dobânzile mari (28%), procedurile complicate în relaţie cu programele publice de finanţare (18%) şi reticenţa faţă de împrumuturi (15%).

Dintre cei intervievaţi, 24% consideră că au un nivel ridicat de educaţie financiară, iar 61% consideră că au un nivel mediu. Principalele informaţii de educaţie financiară pe care antreprenorii vor să le afle ţin de realizarea investiţiilor, prevenirea fraudelor şi gestionarea bugetelor (20%). Majoritatea antreprenorilor (63%) consideră că are un nivel mediu de educaţie antreprenorială, iar cei mai siguri de sine sunt cei din Timişoara. Subiectele pe care antreprenorii doresc să le cunoască mai bine sunt marketingul şi promovarea (39%), strategiile de creştere (37%) şi finanţarea afacerii (27%).

Studiul mai arată că mai mult de jumătate dintre antreprenori consideră importantă implicarea în cauze sociale. Totuşi, procentajul celor ce acţionează în această direcţie este mai mic (45%), astfel observându-se o discrepanţă între viziune şi implicare propriu-zisă. Afacerile vizate susţin cauze precum ajutorarea copiilor (24%), ajutorarea persoanelor cu diferite afecţiuni (9%) şi ajutorarea persoanelor defavorizate (9%).

Colectarea datelor pentru acest studiu a avut loc între 1 şi 30 august 2019, implicând o componentă calitativă şi una cantitativă. Peste 300 de antreprenori aflaţi în poziţii de conducere în micro-întreprinderi din industrii precum publicitate, media, financiar-contabil, medical, imobiliare, construcţii, arhitectură, design, foto&video, transporturi etc. au luat parte la studiu. Micro-întreprinderea a fost definită ca o companie ce are sub 10 angajaţi şi o cifră de afaceri mai mică decât echivalentul în lei a 1 milion de euro.

Barometrul Minţilor Creative face parte din Platforma Minţilor Creative - programul educaţional prin care UniCredit Bank susţine afacerile creative din România şi minţile din spatele lor - alături de Academia Minţilor Creative (programul de educaţie financiară şi antreprenorială), Miercurea Minţilor Creative (primul eveniment de shopping şi socializare dedicat afacerilor creative), Ghidul 24/7 şi Pachetul Creativ. Studiul este realizat împreună cu agenţia Cult Market Research.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19305 / 20396
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...