
Biletele de avion s-ar putea scumpi considerabil anul acesta (analiză XTB)
03 Iunie 2022
AgerpresEuropa prezintă o cerere puternică pentru combustibil pentru avioane, pe măsură ce un număr tot mai ridicat de persoane se pregătesc de vacanţă în această vară.
Companiile aeriene ar putea creşte considerabil preţurile la bilete de avion în acest an, după un salt de 10% făcut deja din cauza preţurilor petrolului, se arată într-o analiză a casei de brokeraj XTB.
Anul trecut, călătoriile internaţionale au fost la aproximativ 25% faţă de nivelul din 2019.
În primul trimestru al acestui an, pe plan global, s-a atins un procent de 42% din valoarea din 2019. Există o rată de creştere foarte puternică pe unele pieţe, SUA, Europa şi America Latină atingând aproximativ 60%.
În privinţa segmentului de afaceri al industriei aeriene, acesta este prognozat să revină mai lent la nivelurile prepandemice. În schimb, raportul IATA a indicat faptul că există mai mulţi călători "premium" care călătoresc la clasa întâi sau la clasa business.
Anul trecut, călătoriile internaţionale au fost la aproximativ 25% faţă de nivelul din 2019.
În primul trimestru al acestui an, pe plan global, s-a atins un procent de 42% din valoarea din 2019. Există o rată de creştere foarte puternică pe unele pieţe, SUA, Europa şi America Latină atingând aproximativ 60%.
În privinţa segmentului de afaceri al industriei aeriene, acesta este prognozat să revină mai lent la nivelurile prepandemice. În schimb, raportul IATA a indicat faptul că există mai mulţi călători "premium" care călătoresc la clasa întâi sau la clasa business.
"Ce ne spune acest lucru? Există o categorie de persoane care au un venit disponibil suplimentar şi care sunt pregătiţi să plătească în plus pentru a beneficia de condiţii mai bune. Aceste servicii tind să ofere şi o marjă de profit mai bună pentru companiile aeriene, fapt ce poate ajuta rezultatele viitoare. Preşedintele IATA a declarat că redresarea traficului de pasageri accelerează şi că, în medie, industria ar putea reveni acum la cifrele anterioare pandemiei în 2023, cu un an mai devreme decât se prognoza anterior. Acesta a menţionat că preţurile ridicate ale petrolului şi întreruperile de călătorie cauzate de lipsa forţei de muncă nu i-au descurajat până acum pe călători, chiar dacă preţul petrolului a determinat o creştere a tarifelor cu aproximativ 10%", spune Radu Puiu, analist XTB.
Se observă un dezechilibru între ritmurile de revenire în funcţie de regiune. Europa prezintă o cerere puternică pentru combustibil pentru avioane, pe măsură ce un număr tot mai ridicat de persoane se pregătesc de vacanţă în această vară.
Regiunea a absorbit peste 13 milioane de barili de combustibil pentru aeronave în mai, reprezentând cel mai mare import lunar din octombrie 2020, potrivit datelor Vortexa Ltd. compilate de Bloomberg. Se estimează că nivelul consumului va creşte în această vară, pe fondul relaxării restricţiilor şi a cererii în creştere din partea consumatorilor.
Cererea de combustibil pentru avioane din Europa de Vest este prognozată să crească cu 17% de la sfârşitul lunii mai până la sfârşitul lunii august, atingând un vârf de 1,26 milioane de barili pe zi în ultima lună, potrivit prognozei BloombergNEF, care se bazează pe programele de zbor.
Potrivit datelor de la Eurocontrol, traficul aerian al Europei este încă la aproximativ 86% din nivelul prepandemic din 2019 pentru această perioadă a anului. Într-o prognoză din aprilie, scenariul de bază al organizaţiei era ca această cifră să crească la 89% în august şi la 92% până la sfârşitul anului.
Creşterea treptată a preţului petrolului începând din a doua jumătate a anului 2021 şi accelerarea ritmului de creştere în urma războiului din Ucraina au majorat semnificativ costurile operaţionale ale companiilor aeriene.
Pe parcursul trimestrului patru din 2021, costurile cu combustibilul pentru avioane au reprezentat deja 24% din cheltuielile totale de operare ale companiilor aeriene, iar acest lucru va creşte şi mai mult. Chiar dacă preţurile petrolului se vor tempera în restul anului 2022, rezultatele vor fi afectate şi acest lucru complică revenirea la profitabilitate pentru multe companii aeriene în acest an.
În general, transportatorii low-cost aplică rate de hedging într-o proporţie mai mare decât transportatorii tradiţionali, ceea ce înseamnă că impactul pentru 2022 va fi atenuat. Transportatorii tradiţionali acceptă, de obicei, un risc mai mare în ceea ce priveşte combustibilul, prezentând rate mai mici de hedging. Aceasta înseamnă că preţurile mai mari ale kerosenului tind să le afecteze mai mult.
De asemenea, există o diferenţă între companiile aeriene europene şi cele americane, cele din SUA tind să suporte riscul (companiile aeriene din sud-vest care folosesc hedgingul reprezintă o excepţie).
Totuşi, situaţia nu este pe deplin "roz". Industria turismului se confruntă cu un deficit de personal, companiile care au concediat angajaţi sau i-au pierdut în faţa altor sectoare în timpul pandemiei, întâmpinând dificultăţi să compenseze decalajul pe măsură ce rezervările au început să crească.
Acest adevăr s-a transpus în realitate în Marea Britanie, unde au apărut mai multe probleme în aeroport, pe măsură ce populaţia s-a pregătit pentru un weekend prelungit în contextul a două zile de vacanţă.
Preţurile ridicate ale petrolului reprezintă o altă ameninţare, directorul RyanAir Holdings avertizând recent că, dacă vor rămâne la niveluri crescute, vor exista suprataxe la combustibil din partea companiilor aeriene de renume din Europa în acest an.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 10321 / 20006 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Piața M&A în 2025, radiografiată de avocații ZRVP: stabilitate în volum, diversitate în tipologii, clienți internaționali mai activi decât cei locali și o presiune crescândă a conformării; SPV-urile și earn-out-urile nu mai sunt inovații, ci standarde operaționale, în timp ce hibridele cu real estate au o frecvență mai mare | Anca Danilescu (Senior Partner): ” Nu abandonez atitudinea optimistă și nu exclud o creştere continuă a volumului şi valorii tranzacţiilor, cu un potenţial de megadeal-uri în energie, IT, logistică şi sănătate”
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...