ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CBRE - Romania Office Destinations | București rămâne prima opțiune pentru companiile care vor să intre în România. Orașele regionale continuă să se extindă, cu prețuri tot mai aproape de nivelul Capitalei

20 Ianuarie 2020   |   A.D.

”Chiar în acest moment, avem discuții cu mai mulți chiriași interesați să intre în România și care au în plan să recruteze aproximativ 2.000 de persoane în total, ceea ce înseamnă o suprafață cumulată de birouri de aproape 20.000 de metri pătrați”, a declarat Alina Calciu, Head of Advisory & Transaction Services, Occupier, în cadrul CBRE România.

Alina Calciu, Head of Advisory & Transaction Services, Occupier, în cadrul CBRE România

 
 
Stocul de spații moderne de birouri din București a ajuns la 3,16 milioane de metri pătrați la finalul celui de-al treilea trimestru din 2019, în contextul unei populații de 2,11 milioane de locuitori și al unei rate a șomajului de 1,3%, potrivit raportului Romania Office Destinations, realizat de departamentul de research al companiei de consultanță imobiliară CBRE România.

Cu  32 de universități publice și private, numărul de absolvenți din București depășește 170.000 de tineri anual în București, ceea ce contribuie la atractivitatea orașului ca destinație pentru companiile care vor să își extindă prezența în România.

„București rămâne în continuare prima opțiune pentru companiile care analizează oportunitatea de a-și extinde operațiunile în țara noastră. Chiar în acest moment, avem discuții cu mai mulți chiriași interesați să intre în România și care au în plan să recruteze aproximativ 2.000 de persoane în total, ceea ce înseamnă o suprafață cumulată de birouri de aproape 20.000 de metri pătrați”, a declarat Alina Calciu, Head of Advisory & Transaction Services, Occupier, în cadrul CBRE România. „În același timp, orașele regionale rămân atractive pentru companiile cu prezență consolidată în Capitală și care au nevoie să se extindă în continuare. Remarcăm un apetit ridicat atât pentru destinațiile deja consacrate, precum Cluj-Napoca, Timișoara sau Iași, precum și pentru piețele mai noi, cum ar fi Brașov, Craiova sau Sibiu”, a adăugat Alina Calciu.


În Timișoara, stocul modern de spații de birouri era la finalul celui de-al treilea trimestru din 2019, estimat la circa 250.000 de metri pătrați, alți peste 110.000 de metri pătrați fiind planificați pentru finalul anului 2019 și cursul lui 2020, conform raportului Romania Office Destinations. Populația din Timișoara a depășit 700.000 de locuitori, în timp de rata șomajului este sub pragul de 1%, coborând la 0,7%. Cu șapte universități publice și private, Timișoara livrează anual un număr de peste 41.000 de absolvenți.

În Cluj-Napoca, stocul de spații moderne a depășit deja borna de 200.000 de metri pătrați și urmează a fi livrate în 2020 clădiri cu o suprafață de 23.000 de metri pătrați. Orașul are aproape 730.000 de locuitori și o rată a șomajului de  1,2%. Numărul de absolvenți anual se apropie de 70.000 de persoane, cu nouă universițăți publice și private.

„Interesul tot mai mare pentru marile centre universitare se reflectă tot mai mult și în prețurile proprietăților. Dacă în București chiriile prime se mențin stabile, în jurul valorii de 18,5 euro/metru pătrat/lună, în Cluj-Napoca, chiriile cerute deja au ajuns la 15 euro/metru pătrat/lună, în timp ce în Timișoara și Iași, oscilează în jurul nivelului de 14 euro/metru pătrat/lună, iar în Brașov coboară la 13 euro/metru pătrat/lună. De asemenea, yieldurile clădirilor de birouri din Cluj-Napoca (8%) sunt tot mai aproape de  București (7%),  în timp ce pentru Timișoara, Iași și Brașov au valori similare (8,5%), a declarat Daniela Boca, Head of Research, CBRE România, coordonatorul raportului Romania Office Destinations.

CBRE România, prin departamentul CBRE Research, realizează constant ample studii și rapoarte de piață dedicate diferitelor segmente imobiliare în care compania este activă: spații de birouri, spații de retail și industriale, atât pentru dezvoltatori și investitori, cât și pentru chiriași sau companii care analizează intrarea pe piața din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15048 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...