ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cererea mondială de carburanţi va atinge nivelul maxim cu patru ani mai devreme

21 Iulie 2021   |   Agerpres

Într-un raport publicat marţi, analiştii BNEF estimează că cererea de carburanţi rutieri va înregistra cel mai important declin în Europa şi SUA iar o aşteptată creştere a utilizării de carburanţi în ţări precum India şi China nu se va concretiza.

 
 
Cererea pentru benzină şi motorină va atinge nivelul maxim în 2027, cu patru ani mai devreme decât se estima anterior, pe măsură ce automobilele cu un consum mai redus de combustibil şi adoptarea răspândită a vehiculelor electrice vor limita consumul mondial de carburanţi, susţin analiştii de la BloombergNEF.
 
Într-un raport publicat marţi, analiştii BNEF estimează că cererea de carburanţi rutieri va înregistra cel mai important declin în Europa şi SUA iar o aşteptată creştere a utilizării de carburanţi în ţări precum India şi China nu se va concretiza.
 
BloombergNEF, care în urmă cu doar un an prognoza că cererea mondială de carburanţi va atinge nivelul maxim în 2031, subliniază că această modificare va conduce la o scădere semnificativă a vânzărilor pentru producătorii de carburanţi în următorul deceniu.
 
Accelerarea orizontului de timp în care cererea de carburanţi va atinge vârful vine într-un moment în care constructorii auto din întreaga lume fac trecerea la vehicule mai puţin poluante iar unele din marile economii ale lumii vor să introducă noi norme în încercarea de a reduce emisiile de gaze poluante şi a face tranziţia de la combustibili fosili. De exemplu, săptămâna trecută, Comisia Europeană a propus un plan ambiţios care prevede interzicerea comercializării de noi automobile echipate cu motoare pe combustie internă, începând din 2035, iar ţări precum China şi SUA vor să stimuleze adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.
 
"Decidenţii politici direcţionează piaţa auto spre opţiuni cu emisii reduse de carbon şi un consum mai mic de combustibil. La rândul lor, constructorii auto şi operatori de mari flote mizează pe decarbonizare pe termen lung. Producătorii de combustibili cu expunere pe pieţe precum SUA şi Europa urmează să înregistreze o scădere semnificativă a vânzărilor de motorină şi benzină în următorul deceniu, comparativ cu nivelul actual", se arată în raportul BloombergNEF.
 
Îmbunătăţirea economiei de carburant, trecerea la mobilitatea electrică şi alte surse de propulsie precum şi serviciile de ride sharing vor diminua orice posibile creşteri ale consumului de combustibili care vor apărea ca urmare a extinderii gradului de utilizare a automobilelor până în 2050, susţin autorii raportului. De exemplu, companiile de ride-sharing precum Uber şi Didi vor fi responsabile pentru 36% din totalul milelor parcurse de automobile în 2050, faţă de 4% în prezent, iar această tendinţă va stimula tranziţia la automobilele electrice.
 
De asemenea, analiştii estimează că numărul de autoturisme de pasageri de pe drumurile din întreaga lume va atinge un vârf de 1,548 miliarde unităţi în 2039, o creştere de 26% comparativ cu acest an. Cantitatea de marfă transportată rutier va creşte şi ea exploziv în următorul deceniu, însă mărfurile vor fi transportate de camioane care nu sunt dependente de petrol. Constructori precum Daimler AG, Tesla Inc. şi Volkswagen AG vor produce mai multe camioane electrice sau cu celule de combustibili, susţin analiştii BNEF. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11593 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...