
Cinci români din zece consideră că au cunoştinţe financiare destul de bune (sondaj)
22 Noiembrie 2021
AgerpresTotodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie.
Cinci români din zece consideră că au cunoştinţe financiare destul de bune, conform unui sondaj online care i-a îndemnat să îşi autoevalueze nivelul de educaţie financiară.
Sondajul s-a desfăşurat cu prilejul lansării ediţiei a II-a a campaniei naţionale de educaţie financiară 'Ştii totul despre asigurări şi câştigi', la care au participat aproape 4.700 de români invitaţi să îşi autoevalueze nivelul educaţiei financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să îşi îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor financiare.
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoştinţe despre ce sunt şi cum funcţionează asigurările.
Sondajul s-a desfăşurat cu prilejul lansării ediţiei a II-a a campaniei naţionale de educaţie financiară 'Ştii totul despre asigurări şi câştigi', la care au participat aproape 4.700 de români invitaţi să îşi autoevalueze nivelul educaţiei financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să îşi îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor financiare.
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoştinţe despre ce sunt şi cum funcţionează asigurările.
Potrivit aceluiaşi studiu, peste jumătate dintre respondenţi se informează din social media despre produsele financiare, iar patru români din zece ar fi dispuşi să aloce timp de câteva ori pe săptămână educaţiei financiare.
Conform cercetării, circa 49% dintre respondenţii care au participat la sondajul "Tu cum îţi evaluezi cunoştinţele financiare?" au declarat că, în acest moment, consideră că au cunoştinţe financiare "destul de bune", în timp ce 8% le-au evaluat ca fiind "foarte bune". Pe de altă parte, 18% îşi percep cunoştinţele financiare drept "destul de slabe", 14% declară cu au "foarte puţine" cunoştinţe financiare, iar 11% nu pot estima nivelul acestora.
De asemenea, 45% dintre respondenţi apreciază că aceste cunoştinţe financiare pe care le deţin, în prezent, sunt suficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie, cum ar fi asigurări/împrumuturi/investiţii/economii/ depozite/fonduri de obligaţiuni etc, în timp ce alţi 25% estimează că acestea sunt suficiente ca să înţeleagă modul în care funcţionează majoritatea produselor financiare de care au nevoie. Doar 22% consideră că aceste cunoştinţe sunt insuficiente.
Întrebaţi despre ce componentă a domeniului financiar ar vrea să aibă mai multe informaţii în acest moment, 4 din 10 respondenţi (41%) au optat pentru investiţii, iar alţi 29%, pentru produsele de economisire. De asemenea, 11% vor să afle mai multe despre asigurări, în timp ce 12% nu se pot decide.
În ceea ce priveşte asigurările, 46% dintre respondenţi estimează că ştiu "într-o oarecare măsură" ce sunt şi cum funcţionează aceste produse financiare, iar 29% - "într-o mare măsură". Pe de altă parte, 25% consideră că nu au suficiente informaţii despre asigurări: 6% dintre participanţii la sondaj recunosc că nu ştiu cum funcţionează o asigurare, iar 19%, doar "într-o mică măsură".
"De câteva ori pe săptămână (41%), respectiv de câteva ori pe lună (26%) - atât de des ar fi dispuşi cei mai mulţi participanţi la sondaj să aloce timp creşterii nivelului lor de educaţie lor financiară şi dezvoltării cunoştinţelor financiare. Pe de altă parte, 22% declară că ar dori să aloce timp zilnic acestui aspect.", mai susţin autorii studiului.
Circa 57% dintre respondenţi declară că, de obicei, se informează din social media cu privire la diverse teme de natură financiară, 18% preferă cursurile offline sau online, 15% aleg presa financiară, iar 10%, presa generală.
La sondajul desfăşurat online, în perioada 4 - 17 noiembrie 2021, au participat 4.675 de respondenţi, dintre care 62% femei şi 38% bărbaţi. Majoritatea respondenţilor are vârsta cuprinsă între 18 - 50 de ani: 51% au între 18 - 25 de ani, 18% au între 36 - 50 de ani, iar 17%, între 26 - 35 de ani.
Campania "Ştii totul despre asigurări şi câştigi" - ediţia a II-a este organizată de APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, cu sprijinul UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi UNSICAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 11937 / 19294 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă Sameday la achiziția Cargus. Mai multi avocați cu senioritate înaltă, în echipa de proiect
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...