
CNAIR: Revizuirea Studiului de fezabilitate pentru Autostrada Ploieşti-Braşov, determinată de nevoia de asigurare a finanţării din fonduri europene
21 August 2020
AGERPRESPotrivit sursei citate, în urma unei analize a documentaţiei pentru Autostrada Ploieşti - Braşov au fost constatate o serie de deficienţe printre care şi aceea că, deşi sectorul Comarnic - Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020, până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare. Şi sectorul Ploieşti - Comarnic se află în aceaşi situaţie.
Decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene, precizează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
"Decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, şi din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene. Întrucât documentaţia tehnico-economică nu ar fi corespuns din punct de vedere al exigenţelor dezvoltării unui astfel de proiect, riscurile în etapa de implementare ar fi fost imposibil de cuantificat, conducând la blocaje în implementare. Subliniem că este pentru prima oară când acestui proiect îi este asociată o sursă de finanţare, însă, pentru a asigura premisele finanţării execuţiei acestui obiectiv din Programul Operaţional de Transport 2021-2027, a fost considerată drept obligatorie revizuirea/completarea documentaţiei, cu identificarea tuturor riscurilor, ca urmare a unei reproiectări adecvate. În concluzie, considerăm că o astfel de abordare reprezintă unicul mod concret de implementare a proiectului în integralitatea sa, cu diminuarea riscurilor şi respectarea cu fermitate a oricărui calendar de implementare în etapa de execuţie", se arată într-un comunicat al companiei de drumuri remis joi AGERPRES.
"Decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, şi din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene. Întrucât documentaţia tehnico-economică nu ar fi corespuns din punct de vedere al exigenţelor dezvoltării unui astfel de proiect, riscurile în etapa de implementare ar fi fost imposibil de cuantificat, conducând la blocaje în implementare. Subliniem că este pentru prima oară când acestui proiect îi este asociată o sursă de finanţare, însă, pentru a asigura premisele finanţării execuţiei acestui obiectiv din Programul Operaţional de Transport 2021-2027, a fost considerată drept obligatorie revizuirea/completarea documentaţiei, cu identificarea tuturor riscurilor, ca urmare a unei reproiectări adecvate. În concluzie, considerăm că o astfel de abordare reprezintă unicul mod concret de implementare a proiectului în integralitatea sa, cu diminuarea riscurilor şi respectarea cu fermitate a oricărui calendar de implementare în etapa de execuţie", se arată într-un comunicat al companiei de drumuri remis joi AGERPRES.
Potrivit sursei citate, în urma unei analize a documentaţiei pentru Autostrada Ploieşti - Braşov au fost constatate o serie de deficienţe printre care şi aceea că, deşi sectorul Comarnic - Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020, până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare. Şi sectorul Ploieşti - Comarnic se află în aceaşi situaţie.
"Analizând documentaţia tehnico-economică elaborată pentru Autostrada Ploieşti - Braşov, atât la nivelul direcţiilor de specialitate ale CNAIR, cât şi din perspectiva direcţiilor subliniate de către Banca Mondială, s-au constatat următoarele deficienţe şi, implicit, soluţii pentru o strategie fezabilă de implementare a proiectului: în zona Buşteni şi Sinaia s-a constatat o dezvoltare locală accelerată în ceea ce priveşte implementarea unor proiecte de anvergură, prin accesarea de fonduri europene (exemplu: microhidrocentrale), proiecte cu impact socio-economic la nivel regional, pentru care însă, trebuie respectate principiile de finanţare pentru a nu fi necesară rambursarea în integralitate a contribuţiei Comisiei Europene; lipsa unei experienţe în dezvoltarea unor proiecte în Parteneriat Public Privat, atât la nivelul României, cât şi la nivelul Europei de Sud - Est, evidenţiază faptul că astfel de mecanisme de finanţare sunt aplicabile în special proiectelor punctuale de tip- tunel, pod, etc şi nu proiectelor de o astfel de anvergură; deşi sectorul de autostradă Comarnic - Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020 (document de referinţă: HG 666/2016), până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare, sectorul Ploieşti - Comarnic aflându-se în aceeaşi situaţie", subliniază documentul.
Potrivit CNAIR, sectorul Bucureşti - Ploieşti - se află în operare iar sectorul Ploieşti - Braşov va intra în obiectul viitorului contract de proiectare (revizuire Studiu de Fezabilitate şi elaborare proiect tehnic), având ca sursă de finanţare fondurile europene, iar etapa de execuţie urmând a fi de asemenea asigurată prin Programul Operaţional Transport 2021-2027.
Pentru Varianta de Ocolire Comarnic a fost lansată procedura de licitaţie pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie, cu termen de depunere a ofertelor 23 octombrie 2020 în timp ce secţiunea Predeal - Cristian, inclusiv drumul de legătură cu municipiul Braşov (6,3 km profil autostradă + 3,7 km profil DN cu 4 benzi), se află în execuţie.
Procedura de realizare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru Nodul Rutier de la Comarnic a fost lansată iar termenul pentru depunerea ofertelor este 10 septembrie.
"Având în vedere importanţa demarării acestui proiect, Compania a avut obligaţia să analizeze maturitatea documentaţiilor tehnice. În acest sens, au fost luate în considerare inclusiv aspecte subliniate de către instituţiile financiare internaţionale (Banca Mondială), alături de experţii Comisiei Europene, care au evidenţiat lipsa unor elemente necesare actualizării documentaţiei şi care ar putea conduce la apariţia unor blocaje multiple în etapa de implementare. De asemenea, a fost semnalizată şi evidenţiată şi necesitatea actualizării în funcţie de condiţiile de mediu şi sociale actuale", se mai arată în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 16908 / 19659 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...