ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers a monitorizat lucrări de construcție pentru aproape 750.000 de metri pătrați în ultimii 5 ani. Șantierele lucrează în ritm normal în această perioadă

17 August 2020   |   BizLawyer

Unele proiecte în care lucrările de construcții s-au desfășurat la capacitate mai redusă decât normal în perioada stării de urgență chiar au mărit pasul, dezvoltatorii intenționând să recupereze eventualele întârzieri sau chiar să grăbească lucrările pentru a putea preda mai repede spațiile către chiriași.

Silvia Rusei, Senior Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers International

 
 
Colliers International a monitorizat lucrări de construcție, de la fundație până la finalizare, pentru proiecte cu o suprafață de aproape 750.000 de metri pătrați în ultimii 5 ani, din care trei sferturi în zona industrială, aproape 20% în zona de office și 5% în zona rezidențială. Lucrările se desfășoară în ritm normal în această perioadă pe șantierele monitorizate de specialiștii Colliers International sau chiar într-un ritm accelerat pe alocuri, pe fondul planurilor de recuperare a întârzierilor din perioada stării de urgență, când anumite lucrări de construcție s-au desfășurat la capacități mai reduse decât normal.

Monitorizarea lucrărilor de construcție presupune implicare încă din stadiul planificării construcției și realizarea de inspecții periodice pentru asigurarea conformității lucrărilor de pe șantiere în raport cu planurile de construcție. Verificările au în vedere o serie de indicatori care variază de la stadiul lucrării și modul în care este alocat bugetul, până la stadiul autorizațiilor necesare, respectarea contractelor sau progresul pentru asigurarea accesului la utilități. Fiecare inspecție de șantier este urmată de un raport al stadiului de dezvoltare a proiectului, care oferă o imagine foarte clară de ansamblu dezvoltatorului, dar în același timp și băncii care finanțează proiectul.


„Monitorul nu doar urmărește evoluția construcției din toate punctele de vedere în raport cu graficul de execuție și cu condițiile stabilite inițial, dar reprezintă și un liant între dezvoltator și bancă, utilizarea unui serviciu de monitorizare fiind printre condițiile băncilor pentru acordarea finanțării. Respectarea cu strictețe a coeficienților urbanistici, obținerea tuturor autorizațiilor conform legislației în vigoare sau alocarea cu atenție a costurilor în bugetul de execuție sunt doar câteva dintre criteriile pe care noi, ca monitor, trebuie să le urmărim și să le includem foarte detaliat și transparent în rapoarte, într-un timp scurt”, explică Silvia Rusei, Senior Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers International.

Ritm normal pe șantiere

Lucrările de construcții pe șantierele industriale și de birouri monitorizate de Colliers International se desfășoară normal în această perioadă, în ciuda contextului actual, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță și de limitare a răspândirii Covid-19. Unele proiecte în care lucrările de construcții s-au desfășurat la capacitate mai redusă decât normal în perioada stării de urgență chiar au mărit pasul, dezvoltatorii intenționând să recupereze eventualele întârzieri sau chiar să grăbească lucrările pentru a putea preda mai repede spațiile către chiriași.

În prezent, Colliers International furnizează servicii de monitorizare a lucrărilor de construcții pentru proiecte cu o suprafață totală a lucrărilor de aproape 198.000 de metri pătrați. Printre cei mai importanți clienți ai companiei se numără: CTP, Iulius Group (dintre proiectele importante amintim: Palas Iași, United Business Center (UBC) 1 din Cluj-Napoca, UBC1 și UBC2 din Timișoara), AFI Europe Romania sau Impact Developer & Contractor (cu Greenfield Baneasa ca proiect de referinta), iar printre băncile cu care compania colaborează în prezent se numără Raiffeisen Bank Romania, Raiffeisen Bank International AG și OTP Bank Romania.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17036 / 19762
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...