ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană propune un management mai sustenabil şi mai rezilient al traficului aerian

23 Septembrie 2020   |   Agerpres

Comisia Europeană subliniază că neadaptarea capacităţilor de control al traficului aerian ar genera noi costuri, întârzieri şi emisii de CO2. În 2019, numai întârzierile au costat Uniunea Europeană şase miliarde de euro şi au generat emisii suplimentare de CO2 de 11,6 milioane de tone (Mt). Totodată, faptul că piloţii sunt obligaţi să zboare într-un spaţiu aerian supraaglomerat în loc să urmeze o traiectorie directă de zbor duce la emisii inutile de CO2, la fel ca şi alegerea de către companiile aeriene a unor rute mai lungi pentru a evita zonele tarifare mai scumpe.

 
 
Comisia Europeană a prezentat, marţi, o propunere de modernizare a cadrului de reglementare a cerului unic european, obiectivul fiind acela de a moderniza managementul spaţiului aerian european şi de a stabili traiectorii de zbor mai sustenabile şi mai eficiente, astfel încât emisiile generate de transportul aerian să fie reduse cu până la 10%, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
 
"Se întâmplă uneori ca avioanele să zboare în zigzag între blocurile de spaţiu aerian, fapt ce duce la creşterea întârzierilor şi a consumului de combustibil. Un sistem eficient de management al traficului aerian înseamnă mai multe rute directe şi mai puţină energie utilizată şi, implicit, reducerea emisiilor şi a costurilor pentru companiile aeriene. Propunerea de astăzi de revizuire a cadrului de reglementare al cerului unic european va contribui nu numai la reducerea emisiilor generate de aviaţie cu până la 10%, datorită unui management mai bun al traiectoriilor de zbor, ci şi la stimularea inovării digitale prin deschiderea pieţei serviciilor de date în acest sector", a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.
 
Comisia Europeană subliniază că neadaptarea capacităţilor de control al traficului aerian ar genera noi costuri, întârzieri şi emisii de CO2. În 2019, numai întârzierile au costat Uniunea Europeană şase miliarde de euro şi au generat emisii suplimentare de CO2 de 11,6 milioane de tone (Mt). Totodată, faptul că piloţii sunt obligaţi să zboare într-un spaţiu aerian supraaglomerat în loc să urmeze o traiectorie directă de zbor duce la emisii inutile de CO2, la fel ca şi alegerea de către companiile aeriene a unor rute mai lungi pentru a evita zonele tarifare mai scumpe.
 
Pactul verde european, dar şi noile evoluţii tehnologice, cum ar fi utilizarea pe scară mai largă a dronelor, au plasat digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor în centrul politicii UE în domeniul aviaţiei. Cu toate acestea, reducerea emisiilor este în continuare o provocare majoră pentru sectorul aviaţiei. Prin urmare, cerul unic european pregăteşte terenul pentru un spaţiu aerian european care să fie utilizat în mod optim şi să integreze tehnologii moderne. Acesta va asigura un management colaborativ al reţelelor, care va permite utilizatorilor spaţiului aerian să zboare pe rute optime pentru mediu, făcând totodată posibilă utilizarea serviciilor digitale care nu necesită neapărat prezenţa unei infrastructuri locale.
 
Pentru a asigura servicii de management al traficului aerian sigure şi rentabile, Comisia propune acţiuni precum: consolidarea reţelei europene şi a managementului acesteia pentru a evita congestionarea şi rutele de zbor suboptime; promovarea unei pieţe europene a serviciilor de date necesare pentru îmbunătăţirea managementului traficului aerian; raţionalizarea reglementării economice a serviciilor de trafic aerian furnizate în numele statelor membre pentru a stimula creşterea sustenabilităţii şi a rezilienţei; stimularea unei mai bune coordonări pentru definirea, dezvoltarea şi implementarea de soluţii inovatoare.
 
Comisia va înainta propunerea actuală Consiliului şi Parlamentului pentru deliberări, în speranţa că acestea vor fi finalizate fără întârziere. Ulterior, după adoptarea finală a propunerii, vor trebui elaborate, alături de experţi, acte de punere în aplicare şi acte delegate pentru a aborda aspecte mai detaliate şi tehnice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13874 / 16865
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...