ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană propune un management mai sustenabil şi mai rezilient al traficului aerian

23 Septembrie 2020   |   Agerpres

Comisia Europeană subliniază că neadaptarea capacităţilor de control al traficului aerian ar genera noi costuri, întârzieri şi emisii de CO2. În 2019, numai întârzierile au costat Uniunea Europeană şase miliarde de euro şi au generat emisii suplimentare de CO2 de 11,6 milioane de tone (Mt). Totodată, faptul că piloţii sunt obligaţi să zboare într-un spaţiu aerian supraaglomerat în loc să urmeze o traiectorie directă de zbor duce la emisii inutile de CO2, la fel ca şi alegerea de către companiile aeriene a unor rute mai lungi pentru a evita zonele tarifare mai scumpe.

 
 
Comisia Europeană a prezentat, marţi, o propunere de modernizare a cadrului de reglementare a cerului unic european, obiectivul fiind acela de a moderniza managementul spaţiului aerian european şi de a stabili traiectorii de zbor mai sustenabile şi mai eficiente, astfel încât emisiile generate de transportul aerian să fie reduse cu până la 10%, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
 
"Se întâmplă uneori ca avioanele să zboare în zigzag între blocurile de spaţiu aerian, fapt ce duce la creşterea întârzierilor şi a consumului de combustibil. Un sistem eficient de management al traficului aerian înseamnă mai multe rute directe şi mai puţină energie utilizată şi, implicit, reducerea emisiilor şi a costurilor pentru companiile aeriene. Propunerea de astăzi de revizuire a cadrului de reglementare al cerului unic european va contribui nu numai la reducerea emisiilor generate de aviaţie cu până la 10%, datorită unui management mai bun al traiectoriilor de zbor, ci şi la stimularea inovării digitale prin deschiderea pieţei serviciilor de date în acest sector", a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.
 
Comisia Europeană subliniază că neadaptarea capacităţilor de control al traficului aerian ar genera noi costuri, întârzieri şi emisii de CO2. În 2019, numai întârzierile au costat Uniunea Europeană şase miliarde de euro şi au generat emisii suplimentare de CO2 de 11,6 milioane de tone (Mt). Totodată, faptul că piloţii sunt obligaţi să zboare într-un spaţiu aerian supraaglomerat în loc să urmeze o traiectorie directă de zbor duce la emisii inutile de CO2, la fel ca şi alegerea de către companiile aeriene a unor rute mai lungi pentru a evita zonele tarifare mai scumpe.
 
Pactul verde european, dar şi noile evoluţii tehnologice, cum ar fi utilizarea pe scară mai largă a dronelor, au plasat digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor în centrul politicii UE în domeniul aviaţiei. Cu toate acestea, reducerea emisiilor este în continuare o provocare majoră pentru sectorul aviaţiei. Prin urmare, cerul unic european pregăteşte terenul pentru un spaţiu aerian european care să fie utilizat în mod optim şi să integreze tehnologii moderne. Acesta va asigura un management colaborativ al reţelelor, care va permite utilizatorilor spaţiului aerian să zboare pe rute optime pentru mediu, făcând totodată posibilă utilizarea serviciilor digitale care nu necesită neapărat prezenţa unei infrastructuri locale.
 
Pentru a asigura servicii de management al traficului aerian sigure şi rentabile, Comisia propune acţiuni precum: consolidarea reţelei europene şi a managementului acesteia pentru a evita congestionarea şi rutele de zbor suboptime; promovarea unei pieţe europene a serviciilor de date necesare pentru îmbunătăţirea managementului traficului aerian; raţionalizarea reglementării economice a serviciilor de trafic aerian furnizate în numele statelor membre pentru a stimula creşterea sustenabilităţii şi a rezilienţei; stimularea unei mai bune coordonări pentru definirea, dezvoltarea şi implementarea de soluţii inovatoare.
 
Comisia va înainta propunerea actuală Consiliului şi Parlamentului pentru deliberări, în speranţa că acestea vor fi finalizate fără întârziere. Ulterior, după adoptarea finală a propunerii, vor trebui elaborate, alături de experţi, acte de punere în aplicare şi acte delegate pentru a aborda aspecte mai detaliate şi tehnice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16562 / 19553
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...