ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consumul casnic a crescut în 2019 cu un ritm mai redus decât în anii precedenţi (analiză GfK)

25 Februarie 2020   |   AGERPRES

Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinaţie casnică, canalele moderne de retail au continuat şi în 2019 să câştige teren în faţa formatelor tradiţionale şi au ajuns la 64% cota de piaţă, arată analiza GfK.

 
 
Cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creştere modestă de numai 2,2% în 2019, în timp ce în 2018, ritmul de creştere a fost dublu, iar în 2017 piaţa urca cu peste 7%, arată o analiză realizată de GfK privind evoluţia cheltuielilor pentru consumul casnic în 2019.

Sub influenţa majorării preţurilor la alimente în medie cu 5,6% (conform Eurostat), românii au cumpărat aceleaşi volume anul trecut, însă au ales segmente inferioare de preţ. În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin, relevă analiza citată.


Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinaţie casnică, canalele moderne de retail au continuat şi în 2019 să câştige teren în faţa formatelor tradiţionale şi au ajuns la 64% cota de piaţă, arată analiza GfK.

"Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din această creştere ca urmare a faptului ca românii au cumpărat mai des din aceste formate. Şi magazinele de proximitate şi-au continuat ascensiunea în cadrul cumpărăturilor pentru acasă şi au câştigat noi cumpărători. În schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar şi retailerii tradiţionali au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice", potrivit GfK.

De asemenea, cu excepţia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creşteri pe parcursul anului 2019.

"Românii şi-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii şi curăţeniei locuinţei, dar şi pentru lactate (în special pentru iaurt, kefir, specialităţi de brânzeturi, cremă de brânză)", se mai arată în document.

Şi pentru băuturi, românii ai cheltuit mai mult în 2019 faţă de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare şi apa îmbuteliată. Un ritm similar de creştere au avut şi produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului.

Potrivit analizei GfK, nu la fel de accelerat a crescut însă şi segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă şi excepţii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, ca snacksurile şi conservele
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18002 / 19721
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...