
Cum va arăta viitorul industriei auto în următorii ani. SAP: Digitalizare, personalizare, sisteme trans-industriale
19 Martie 2019
MediafaxDatele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.
![]() |
Industria auto va traversa în următorii ani o etapă definitorie pentru viitorul mobilităţii, specialiştii furnzorului de soluţii digitale SAP anticipând că sectorul va fi marcat de digitalizare, nevoia de presonalizare a ofertelor şi apariţia ecosistemelor trans-industriale.
În noua economie conectată, companiile din industria auto trebuie să-şi definească o viziune structurată asupra transformării digitale, în care atât angajaţii, cât şi managementul, trebuie să fie conştienţi de obiectivele şi beneficiile digitalizării. Pentru producătorii de echipamente originale auto (OEM), IT-ul nu mai trebuie considerat un departament izolat în companie sau doar un factor de cost. Angajaţii trebuie să perceapă soluţiile software drept un motor al inovaţiei, al orientării către consumator şi al dezvoltării de noi servicii, iar tehnologiile digitale trebuie înţelese ca metode de diferenţiere faţă de concurenţă.
În noua economie conectată, companiile din industria auto trebuie să-şi definească o viziune structurată asupra transformării digitale, în care atât angajaţii, cât şi managementul, trebuie să fie conştienţi de obiectivele şi beneficiile digitalizării. Pentru producătorii de echipamente originale auto (OEM), IT-ul nu mai trebuie considerat un departament izolat în companie sau doar un factor de cost. Angajaţii trebuie să perceapă soluţiile software drept un motor al inovaţiei, al orientării către consumator şi al dezvoltării de noi servicii, iar tehnologiile digitale trebuie înţelese ca metode de diferenţiere faţă de concurenţă.
Chiar dacă utilizatorii vor continua, totuşi, să aprecieze inovaţiile tehnologice, dinamica condusului şi confortul în viitor, mobilitatea completă, ca experienţă generală, îmbunătăţită cu numeroase servicii conectate, va deveni cel mai important beneficiu. Companiile digitale, precum Amazon, Apple şi Google, sunt cu un pas înaintea producătorilor de automobile, plasând necondiţionat clienţii în centrul atenţiei, spun cei de la SAP.
Consumatorii trebuie ofertaţi cu soluţii personalizate de mobilitate, în loc de modele generice de vehicule cu diverse specificaţii tehnice. Disponibilitatea şi flexibilitatea în furnizarea unui mijloc de transport, procese rapide şi simple de rezervare şi plată, valoare adăugată şi transparenţa preţului sunt factori ce determină succesul în serviciile digitale de mobilitate. Pe măsură ce tot mai mulţi tineri renunţă să achiziţioneze şi să conducă maşini, industria auto va mai reuşi să atragă noi consumatori numai prin fructificarea acestei valori adăugate digitale printr-o abordare orientată către client.
Datele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.
Producătorii OEM pot urma exemplul companiilor digitale de succes. Prin analiza unui volum imens de date, aceste companii au dobândit informaţii valoroase despre comportamentul consumatorului pentru a crea oferte personalizate. Dacă producătorii de automobile implementează corect aceste strategii, nu numai că îşi pot optimiza produsele prin analiza datelor, dar pot rămâne în contact permanent cu proprii consumatori, lansând noi servicii pentru a afla mai multe despre nevoile şi preferinţele lor.
Graniţele dintre industria auto, de telecomunicaţii, IT, utilităţi şi administraţiile locale încep să dispară. Odată cu intensificarea conectivităţii, maşina devine parte a unui ecosistem trans-industrial de mari dimensiuni. Companiile care permit accesul şi altor organizaţii sau terţe părţi la propriile structuri de inovaţii şi care utilizează soluţii externe pot obţine un avantaj competitiv decisiv în viitor.
Un ecosistem auto mai transparent şi mai deschis, cu parteneri de inovaţie puternici şi dezvoltatori externi, poate scuti producătorii OEM de nevoia de inovaţie.
Serviciile integrate în automobile, furnizate de terţe companii, pot fi generate dintr-o varietate de industrii. Integrarea asistentului virtual Alexa, dezvoltat de Amazon, în maşinile Mercedes-Benz pentru accesarea diferitelor funcţii cu ajutorul vocii, spre exemplu, ilustrează perfect principiul inovaţiei deschise. Ecosistemul telefoanelor inteligente creat de Google şi Apple este un alt exemplu. Platforma de inovaţie a celor două companii permite terţilor dezvoltatori să-şi creeze propriile servicii, pe care, ulterior, să le ofere utilizatorilor. Aplicaţii precum WhatsApp, Facebook şi Google Maps îmbunătăţesc experienţa consumatorilor ambelor branduri de telefoane.
În cele din urmă, din corporaţii se vor desprinde startup-uri. Noile servicii digitale de mobilitate, precum car-sharing, şi modelele tradiţionale de business, cum sunt vânzările de autovehicule, se află într-o formă de concurenţă reciprocă. Din acest motiv, companiile consacrate din industria auto care ţintesc lansarea de platforme digitale de mobilitate trebuie să evite eroarea strategică de a transfera aceiaşi KPIs (indicatori-cheie de performanţă) şi strategii de management către noile startup-uri create în acest sens.
Platformele online de mobilitate trebuie să funcţioneze independent, în regim de “insulă”, cu propriile procese şi modele de business, în care vânzările şi cifra de afaceri nu reprezintă, în faza iniţială, obiective prioritare. Cifrele de referinţă în cazul serviciilor digitale de mobilitate trebuie să fie numărul de utilizatori unici înscrişi în platformă şi venitul generat de interacţiunile acestora.
Startup-ul “insulă” are câteva avantaje strategice. Spre exemplu, dacă iniţiativa digitală întâmpină dificultăţi, acestea nu vor afecta şi corporaţia-mamă. În plus, procedând în acest mod, ”insula digitală” poate beneficia de libertatea necesară pentru a testa şi implementa cele mai noi inovaţii tehnologice. Separarea organizaţională este necesară şi dintr-un alt motiv, faptul că producătorii tradiţionali din industria auto nu au, în cele mai multe cazuri, o atitudine corporativă care să sprijine riscurile asociate cu asumarea de noi oportunităţi de business. Astfel, noile servicii de mobilitate digitale pot funcţiona autonom, mai ales în etapele incipiente, şi pot fi integrate ulterior în structurile pre-existente după ce ating un nivel de maturitate corporativă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19272 / 19579 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...