ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Curtea de Conturi: MCSI a prejudiciat bugetul de stat cu aproape 67 milioane de lei,alocaţi proiectelor ‘e-România 2’ şi ‘Supercomputing’

18 Martie 2019   |   T. S.

Raportul Curţii de Conturi mai relevă că, în perioada 2008-2010, MCSI a utilizat, de la bugetul de stat, suma de 232.000 de lei pentru achiziţionarea a două studii, care însă "nu au fost utilizate conform scopului stabilit prin documentele prin care a fost fundamentată necesitatea lor, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu sumele suportate pentru achiziţionarea lor".

 
 
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a prejudiciat bugetul de stat, în perioada 2009-2014, cu peste 52 de milioane de lei, sumă alocată proiectului ineficient "e-România 2", respectiv cu 14,58 de milioane de lei, în perioada 2009-2011, alocaţi proiectului "Supercomputing", abandonat la scurt timp după efectuarea achiziţiei, reiese din Raportul public de audit al Curţii de Conturi a României pe anul 2017, dat publicităţii luni.

Conform sursei citate, în perioada 2009-2014, MCSI a realizat din fonduri de la bugetul de stat un proiect ineficient denumit "e-România 2', cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 52,058 milioane de lei.

De asemenea, în intervalul 2009-2011, acelaşi minister a efectuat, din fonduri bugetare de stat de 14,580 milioane lei, proiectul "Supercomputing", abandonat imediat după efectuarea achiziţiei, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat.


Raportul Curţii de Conturi mai relevă că, în perioada 2008-2010, MCSI a utilizat, de la bugetul de stat, suma de 232.000 de lei pentru achiziţionarea a două studii, care însă "nu au fost utilizate conform scopului stabilit prin documentele prin care a fost fundamentată necesitatea lor, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu sumele suportate pentru achiziţionarea lor".

În plus, din verificările efectuate asupra unui număr de nouă studii şi proiecte justificate de Ministerul Comunicaţiilor ca fiind utilizate pentru fundamentarea Strategiei eRomânia, pentru care instituţia a achitat suma de 8,980 milioane lei, s-a constatat că cinci dintre acestea nu au fost utilizate pentru scopul susţinut în momentul fundamentării achiziţiei, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 6,730 milioane de lei.

"MCSI a alocat şi plătit din fonduri bugetare suma de 4,650 milioane lei pentru achiziţia de servicii de consultanţă a 15 documentaţii reprezentând "Servicii de consultanţă în vederea pregătirii documentaţiei suport la cereri de finanţare prin accesarea fondurilor structurale' pentru proiectele: "e-Guvernare', "e-Urgenţe', "e-Fraudă', "e-România', "e-Turism', "e-Cultura', "e-Justiţie', "e-Asociativ', "e-Participare', "e-Sănătate', "e-Educa.ie', "e-Administraţie', "e-Tax', "Platforma de e-Educaţie pentru şcolile primare din mediul rural' şi "Portalul pentru asigurarea dezvoltării de proiecte în administraţia publică'. S-a constatat că MCSI nu a realizat obiectivul pentru care a achiziţionat documentaţiile prezentate mai sus, respectiv nu a derulat şi implementat proiecte prin accesarea sumei de 213,879 milioane de lei din fondurile structurale nerambursabile, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 4,650 milioane de lei, aferentă achiziţiilor realizate", se notează în Raportul citat.

În acelaşi timp, documentul de audit arată faptul că, la data de 31 decembrie 2017, era înregistrat în evidenţa contabilă a entităţii debitul datorat de Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB), în cuantum de 381.000 lei, reprezentând indemnizaţii plătite de către MCSI angajaţilor care au beneficiat de certificate de concediu medical, "dar care, potrivit prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se suportă din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate şi se recuperează din acest buget, din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie".

Raportul Curţii de Conturi a României precizează că, în cadrul misiunii de audit, s-a mai constatat că, în capitalul social al Companiei Naţionale "Poşta Română' SA (CNPR), rezultat din reorganizarea Regiei Autonome "Poşta Română', au fost incluse bunurile proprietate publică date în administrare prin HG nr. 451/1996 privind transmiterea unor imobile în administrarea Regiei Autonome "Poşta Română', iar unele bunuri proprietate publică au fost intabulate în proprietatea privată a CNPR.

"În sensul celor constatate de Curtea de Conturi sunt şi constatările Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu privire la situaţia similară a imobilului proprietate publică a statului din Bucureşti, Calea Victoriei nr. 133-135, primit în administrare de Regia Autonomă "Poşta Română' prin HG nr. 550/1996. Inventarierea patrimoniului MCSI pentru anul 2017 s-a finalizat cu întârziere, ulterior întocmirii şi prezentării situaţiilor financiare, în condiţiile în care procesul de inventariere trebuia realizat şi finalizat anterior întocmirii acestora, în vederea atingerii scopului principal al inventarierii patrimoniului entităţii, respectiv acela de a stabili situaţia reală a tuturor elementelor de activ şi de pasiv la finalul exerciţiului financiar şi de a reflecta aceasta în situaţiile financiare anuale", se menţionează în document.

Raportul public pe anul 2017 a fost analizat şi aprobat de Plenul Curţii de Conturi, iar documentele întocmite cu ocazia misiunilor de audit financiar, audit al performanţei şi audit de conformitate, însoţite de anexele acestora, au fost depuse/transmise entităţilor verificate pentru a proceda conform "Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, precum şi valorificarea actelor rezultate din aceste activităţi'.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16604 / 16906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...