
Curtea de Conturi: MCSI a prejudiciat bugetul de stat cu aproape 67 milioane de lei,alocaţi proiectelor ‘e-România 2’ şi ‘Supercomputing’
18 Martie 2019
T. S.Raportul Curţii de Conturi mai relevă că, în perioada 2008-2010, MCSI a utilizat, de la bugetul de stat, suma de 232.000 de lei pentru achiziţionarea a două studii, care însă "nu au fost utilizate conform scopului stabilit prin documentele prin care a fost fundamentată necesitatea lor, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu sumele suportate pentru achiziţionarea lor".
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a prejudiciat bugetul de stat, în perioada 2009-2014, cu peste 52 de milioane de lei, sumă alocată proiectului ineficient "e-România 2", respectiv cu 14,58 de milioane de lei, în perioada 2009-2011, alocaţi proiectului "Supercomputing", abandonat la scurt timp după efectuarea achiziţiei, reiese din Raportul public de audit al Curţii de Conturi a României pe anul 2017, dat publicităţii luni.
Conform sursei citate, în perioada 2009-2014, MCSI a realizat din fonduri de la bugetul de stat un proiect ineficient denumit "e-România 2', cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 52,058 milioane de lei.
De asemenea, în intervalul 2009-2011, acelaşi minister a efectuat, din fonduri bugetare de stat de 14,580 milioane lei, proiectul "Supercomputing", abandonat imediat după efectuarea achiziţiei, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat.
Conform sursei citate, în perioada 2009-2014, MCSI a realizat din fonduri de la bugetul de stat un proiect ineficient denumit "e-România 2', cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 52,058 milioane de lei.
De asemenea, în intervalul 2009-2011, acelaşi minister a efectuat, din fonduri bugetare de stat de 14,580 milioane lei, proiectul "Supercomputing", abandonat imediat după efectuarea achiziţiei, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat.
Raportul Curţii de Conturi mai relevă că, în perioada 2008-2010, MCSI a utilizat, de la bugetul de stat, suma de 232.000 de lei pentru achiziţionarea a două studii, care însă "nu au fost utilizate conform scopului stabilit prin documentele prin care a fost fundamentată necesitatea lor, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu sumele suportate pentru achiziţionarea lor".
În plus, din verificările efectuate asupra unui număr de nouă studii şi proiecte justificate de Ministerul Comunicaţiilor ca fiind utilizate pentru fundamentarea Strategiei eRomânia, pentru care instituţia a achitat suma de 8,980 milioane lei, s-a constatat că cinci dintre acestea nu au fost utilizate pentru scopul susţinut în momentul fundamentării achiziţiei, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 6,730 milioane de lei.
"MCSI a alocat şi plătit din fonduri bugetare suma de 4,650 milioane lei pentru achiziţia de servicii de consultanţă a 15 documentaţii reprezentând "Servicii de consultanţă în vederea pregătirii documentaţiei suport la cereri de finanţare prin accesarea fondurilor structurale' pentru proiectele: "e-Guvernare', "e-Urgenţe', "e-Fraudă', "e-România', "e-Turism', "e-Cultura', "e-Justiţie', "e-Asociativ', "e-Participare', "e-Sănătate', "e-Educa.ie', "e-Administraţie', "e-Tax', "Platforma de e-Educaţie pentru şcolile primare din mediul rural' şi "Portalul pentru asigurarea dezvoltării de proiecte în administraţia publică'. S-a constatat că MCSI nu a realizat obiectivul pentru care a achiziţionat documentaţiile prezentate mai sus, respectiv nu a derulat şi implementat proiecte prin accesarea sumei de 213,879 milioane de lei din fondurile structurale nerambursabile, cu consecinţa prejudicierii bugetului de stat cu suma de 4,650 milioane de lei, aferentă achiziţiilor realizate", se notează în Raportul citat.
În acelaşi timp, documentul de audit arată faptul că, la data de 31 decembrie 2017, era înregistrat în evidenţa contabilă a entităţii debitul datorat de Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB), în cuantum de 381.000 lei, reprezentând indemnizaţii plătite de către MCSI angajaţilor care au beneficiat de certificate de concediu medical, "dar care, potrivit prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se suportă din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate şi se recuperează din acest buget, din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie".
Raportul Curţii de Conturi a României precizează că, în cadrul misiunii de audit, s-a mai constatat că, în capitalul social al Companiei Naţionale "Poşta Română' SA (CNPR), rezultat din reorganizarea Regiei Autonome "Poşta Română', au fost incluse bunurile proprietate publică date în administrare prin HG nr. 451/1996 privind transmiterea unor imobile în administrarea Regiei Autonome "Poşta Română', iar unele bunuri proprietate publică au fost intabulate în proprietatea privată a CNPR.
"În sensul celor constatate de Curtea de Conturi sunt şi constatările Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu privire la situaţia similară a imobilului proprietate publică a statului din Bucureşti, Calea Victoriei nr. 133-135, primit în administrare de Regia Autonomă "Poşta Română' prin HG nr. 550/1996. Inventarierea patrimoniului MCSI pentru anul 2017 s-a finalizat cu întârziere, ulterior întocmirii şi prezentării situaţiilor financiare, în condiţiile în care procesul de inventariere trebuia realizat şi finalizat anterior întocmirii acestora, în vederea atingerii scopului principal al inventarierii patrimoniului entităţii, respectiv acela de a stabili situaţia reală a tuturor elementelor de activ şi de pasiv la finalul exerciţiului financiar şi de a reflecta aceasta în situaţiile financiare anuale", se menţionează în document.
Raportul public pe anul 2017 a fost analizat şi aprobat de Plenul Curţii de Conturi, iar documentele întocmite cu ocazia misiunilor de audit financiar, audit al performanţei şi audit de conformitate, însoţite de anexele acestora, au fost depuse/transmise entităţilor verificate pentru a proceda conform "Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, precum şi valorificarea actelor rezultate din aceste activităţi'.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19695 / 19997 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...