ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Curtea de Conturi: Ministerul Economiei şi entităţile subordonate au cheltuit aproximativ 25 mil. lei în timpul situaţiei de urgenţă

11 August 2020   |   AGERPRES

La toţi operatorii economici verificaţi s-a constatat că achiziţiile publice de materiale şi echipamente necesare prevenirii şi/sau combaterii COVID-19 au fost, în general, efectuate prin atribuire directă sau prin procedura de "negociere fără publicare".

 
 
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri şi entităţile subordonate au cheltuit 27,5 milioane de lei în perioada situaţiei de urgenţă, în principal pentru achiziţia de echipamente şi materiale de protecţie împotriva coronavirusului, potrivit raportului Curţii de Conturi privind gestionarea resurselor publice pentru combaterea pandemiei.

"În perioada 16.03-14.05.2020, în contextul epidemiei coronavirus COVID-19, la nivelul MEEMA şi a entităţilor subordonate/coordonate/aflate sub autoritatea acestuia au fost angajate achiziţii de materiale şi echipamente, în baza comenzilor emise şi a facturilor primite, în valoare de 27.520,9 mii lei, pentru care au fost efectuate plăţi în sumă de 24.241,5 mii lei, rămânând de plată suma de 3.279 mii lei; angajate şi efectuate cheltuieli de natura salarială reprezentând indemnizaţii nete în valoare de 392.185 mii lei, acordate pentru fiecare zi liberă, conform Legii nr. 19/14.03.2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ", se arată în raport.


Cu excepţia Conpet, unde prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, rectificat, s-au alocat resurse pentru combaterea şi prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe perioada stării de urgenţă (200.000 lei) şi pentru cheltuieli de sponsorizare în domeniul medical şi sănătate (380.000 lei), în bugetele celorlalte entităţi verificate nu au fost prevăzute sume alocate distinct acţiunilor specifice stării de urgenţă.

De regulă, acestea au efectuat cheltuieli cu achiziţii de materiale, echipamente de protecţie, alimente, cazare, pe perioada stării de urgenţă, pentru prevenirea şi combaterea epidemiei de coronavirus, precum şi cheltuieli de natura salarială, din fonduri alocate prin bugetul aprobat pentru desfăşurarea activităţilor, fără a se constata depăşiri ale nivelului cheltuielilor aprobate prin Bugetul de venituri şi cheltuieli, susţin inspectorii.

La data controlului era evident că nu se putea depăşi nivelul cheltuielilor din bugetul propriu al operatorului economic dar, până la finele anului se impune rectificarea bugetului ţinând cont de aceste cheltuieli neprevăzute.

"La toţi operatorii economici verificaţi s-a constatat că achiziţiile publice de materiale şi echipamente necesare prevenirii şi/sau combaterii COVID-19 au fost, în general, efectuate prin atribuire directă sau prin procedura de "negociere fără publicare". Produsele achiziţionate au la bază facturi care au fost avizate de către persoanele împuternicite, sunt însoţite de note de recepţie, au fost înregistrate în contabilitate şi au fost plătite doar după ce au parcurs fazele legale de angajare, lichidare şi ordonanţare", potrivit documentului.

Indemnizaţia pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile Legii nr. 19/14.03.2020 a fost stabilită corect atât la nivelul ministerului, cât şi la Hidroelectrica, Transelectrica, CNCIR, SNAM.

"Au fost identificate şi unele erori privind evidenţa contabilă şi anume: - nereflectarea în conturile prevăzute de Planul de conturi a achiziţiilor de materiale în scopul prevenirii şi combaterii epidemiei de coronavirus - Covid -19, în perioada stării de urgenţă (Societatea Naţională a Apelor Minerale SA, Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat SA, Hidroelectrica SA) şi a drepturilor de natură salarială acordate personalului esenţial aflat în izolare (CNTEE Transelectrica SA)", se precizează în raport.

În timpul acţiunii de control, au fost efectuate corecţii în evidenţa contabilă a entităţilor unde s-au constatat abaterile, respectiv înregistrarea ca şi cheltuială a sumei de 263.000 lei, reprezentând lucrări de natura investiţiilor, executate la clădirile aparţinând Hidroelectrica, pentru izolarea personalului consemnat la locul de muncă în perioada stării de urgenţă, sumă cu care trebuia majorată valoarea activelor. Au fost efectuate corecţii operativ.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1265 / 13364
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | WOLF THEISS recrutează pentru echipa locală de Litigii și Arbitraj
Stratulat Albulescu a asistat GapMinder Venture Partners cu privire la investiția sa în Druid
Mușat & Asociații cooptează 3 noi parteneri equity și promovează alți 7 în poziții de senioritate în firmă
Voinescu Lawyers și-a consolidat poziția pe piața avocaturii de business printr-o triplă extindere
Avocații Bondoc & Asociații au coordonat toate aspectele de lege română ale parteneriatului dintre Restart Energy şi Interlink Capital Strategies, cu proiecte viitoare în energie de 500 mil. E. Partenerul Monica Iancu, în prim plan
NNDKP, alături de grupul DKV în preluarea Smart Diesel. Partenerul Ruxandra Bologa a coordonat echipa
Radu și Asociații SPRL a asistat Electrica în procesul de fuziune a celor trei societăți de distribuție din cadrul grupului
Țuca Zbârcea & Asociații, alături de ENGIE România în achiziția unui parc fotovoltaic de 9,3 MW. Partenerul Irina Moinescu a coordonat echipa
Avocații Bondoc și Asociații au fost alături de compania germană STEAG GmbH în tranzacția prin care a vândut Crucea Wind Farm către Hidroelectrica. Partenerii Lucian Bondoc și Monica Iancu au coordonat proiectul
Promovare în echipa Simion & Baciu | Andrei Cosma a fost promovat pe poziția de Managing Associate
Ce mandate au primit avocații TZA în practica de Healthcare & Pharma și cum văd anul 2021. Contextul actual oferă oportunități pentru viitoare tranzacții de tip M&A. Există premise pentru accelerarea tendinței de consolidare a pieței
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is expanding its team, looking for SENIOR ATTORNEYS to join the firm’s DISPUTE RESOLUTION practice.
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...