Curtea de Conturi: Ministerul Economiei şi entităţile subordonate au cheltuit aproximativ 25 mil. lei în timpul situaţiei de urgenţă
11 August 2020 AGERPRES
La toţi operatorii economici verificaţi s-a constatat că achiziţiile publice de materiale şi echipamente necesare prevenirii şi/sau combaterii COVID-19 au fost, în general, efectuate prin atribuire directă sau prin procedura de "negociere fără publicare".
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri şi entităţile subordonate au cheltuit 27,5 milioane de lei în perioada situaţiei de urgenţă, în principal pentru achiziţia de echipamente şi materiale de protecţie împotriva coronavirusului, potrivit raportului Curţii de Conturi privind gestionarea resurselor publice pentru combaterea pandemiei.
"În perioada 16.03-14.05.2020, în contextul epidemiei coronavirus COVID-19, la nivelul MEEMA şi a entităţilor subordonate/coordonate/aflate sub autoritatea acestuia au fost angajate achiziţii de materiale şi echipamente, în baza comenzilor emise şi a facturilor primite, în valoare de 27.520,9 mii lei, pentru care au fost efectuate plăţi în sumă de 24.241,5 mii lei, rămânând de plată suma de 3.279 mii lei; angajate şi efectuate cheltuieli de natura salarială reprezentând indemnizaţii nete în valoare de 392.185 mii lei, acordate pentru fiecare zi liberă, conform Legii nr. 19/14.03.2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ", se arată în raport.
"În perioada 16.03-14.05.2020, în contextul epidemiei coronavirus COVID-19, la nivelul MEEMA şi a entităţilor subordonate/coordonate/aflate sub autoritatea acestuia au fost angajate achiziţii de materiale şi echipamente, în baza comenzilor emise şi a facturilor primite, în valoare de 27.520,9 mii lei, pentru care au fost efectuate plăţi în sumă de 24.241,5 mii lei, rămânând de plată suma de 3.279 mii lei; angajate şi efectuate cheltuieli de natura salarială reprezentând indemnizaţii nete în valoare de 392.185 mii lei, acordate pentru fiecare zi liberă, conform Legii nr. 19/14.03.2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ", se arată în raport.
Cu excepţia Conpet, unde prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, rectificat, s-au alocat resurse pentru combaterea şi prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe perioada stării de urgenţă (200.000 lei) şi pentru cheltuieli de sponsorizare în domeniul medical şi sănătate (380.000 lei), în bugetele celorlalte entităţi verificate nu au fost prevăzute sume alocate distinct acţiunilor specifice stării de urgenţă.
De regulă, acestea au efectuat cheltuieli cu achiziţii de materiale, echipamente de protecţie, alimente, cazare, pe perioada stării de urgenţă, pentru prevenirea şi combaterea epidemiei de coronavirus, precum şi cheltuieli de natura salarială, din fonduri alocate prin bugetul aprobat pentru desfăşurarea activităţilor, fără a se constata depăşiri ale nivelului cheltuielilor aprobate prin Bugetul de venituri şi cheltuieli, susţin inspectorii.
La data controlului era evident că nu se putea depăşi nivelul cheltuielilor din bugetul propriu al operatorului economic dar, până la finele anului se impune rectificarea bugetului ţinând cont de aceste cheltuieli neprevăzute.
"La toţi operatorii economici verificaţi s-a constatat că achiziţiile publice de materiale şi echipamente necesare prevenirii şi/sau combaterii COVID-19 au fost, în general, efectuate prin atribuire directă sau prin procedura de "negociere fără publicare". Produsele achiziţionate au la bază facturi care au fost avizate de către persoanele împuternicite, sunt însoţite de note de recepţie, au fost înregistrate în contabilitate şi au fost plătite doar după ce au parcurs fazele legale de angajare, lichidare şi ordonanţare", potrivit documentului.
Indemnizaţia pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile Legii nr. 19/14.03.2020 a fost stabilită corect atât la nivelul ministerului, cât şi la Hidroelectrica, Transelectrica, CNCIR, SNAM.
"Au fost identificate şi unele erori privind evidenţa contabilă şi anume: - nereflectarea în conturile prevăzute de Planul de conturi a achiziţiilor de materiale în scopul prevenirii şi combaterii epidemiei de coronavirus - Covid -19, în perioada stării de urgenţă (Societatea Naţională a Apelor Minerale SA, Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat SA, Hidroelectrica SA) şi a drepturilor de natură salarială acordate personalului esenţial aflat în izolare (CNTEE Transelectrica SA)", se precizează în raport.
În timpul acţiunii de control, au fost efectuate corecţii în evidenţa contabilă a entităţilor unde s-au constatat abaterile, respectiv înregistrarea ca şi cheltuială a sumei de 263.000 lei, reprezentând lucrări de natura investiţiilor, executate la clădirile aparţinând Hidroelectrica, pentru izolarea personalului consemnat la locul de muncă în perioada stării de urgenţă, sumă cu care trebuia majorată valoarea activelor. Au fost efectuate corecţii operativ.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 17595 / 20290 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





